Archief - het is zo ver!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the boogyman

Legacy Member
Ik ga mij volgende week ofzo eens gaan zien voor mijne 1ste echte HT hier bij sound center in ninove;nu is mijn vraag: wa neemt ge best mee om die speakers daar te beluisteren:filmmuziek,klassieke muziek...? :unsure: Enige aanbevelingen?Ik had de B&W 603-reeks op het zicht...budget zal denk'k een goei 1400-1500€ zijn(maar minder is ook goed! :D ).Als 5.1-receiver lees'k veel goeds over denon(prijs/kwaliteit) en voor speakers=>dunno :unsure:

linkje naar winkel

Onderaan staan de merken.. :)

DjProbe

Legacy Member
wat neemt ge best mee ?
muziek die je goed kent en liefst muziek die orgineel is.
Oude muziek kan ook handig zijn daar deze niet gemaakt zijn met digitale toestellen, de klank is dus natuurlijk en niet veelvuldig door een processor geweest om het beter te doen klinken!

als ik naar iets luister gebruik ik meestal een cd van de 80'
klinkt mss dom, maar ik ken die liedjes goed dus ik weet +/- hoe ze moeten klinken. Verder luister ik ook eens met muziek die wat moderner is, maar die ik al grijsbeluisterd heb.

verder kan je slechts 1 ding doen ... luisteren :)
tis nie omdat een duurder model is dat het daarom beter is kwa klank,
klank is iets zeer subjectiefs !

dus ... luister en vergelijk! again and again ... and again and again :)

the boogyman

Legacy Member
alé,het sein om mijn pa mee te nemen dus! :p Da's zo ene die alle muziek vanaf de jaren 80 uit het hoofd kent :p Kzal k'ik alles vanaf 2000 wel voor mijn rekening nemen :D aja zeg,192kb mp3's goed,of moeten het echt originele cd's zijn? :) verschil tussen 128kb(zonder ruis en helder) en 192kb merkbaar? :)

TRFluffy

Legacy Member
origineel...

ik heb hier 192kbits mp3's van zelfgeripte cd's waar ik met m'n monitors het precies hoor regenen op de achtergrond... de soundtrack van un long dimanche de fiançailles is et... nu kan die regen wel passen bij die muziek ma bon, dunno of het zo op de originele cd ook is (cd cadeaugedaan aan vriendin dus kan niet checken)

dus als je absoluut perfect wilt zijn (wat je nooit kunt) moet het origineel zijn..

en 128kbits is al helemaaAAAl uit den boze, dat hoor je ECHT wel... (ik hoor het verschil al tss CD en 192kbits... )

DjProbe

Legacy Member
the boogyman zei:
alé,het sein om mijn pa mee te nemen dus! :p Da's zo ene die alle muziek vanaf de jaren 80 uit het hoofd kent :p Kzal k'ik alles vanaf 2000 wel voor mijn rekening nemen :D aja zeg,192kb mp3's goed,of moeten het echt originele cd's zijn? :) verschil tussen 128kb(zonder ruis en helder) en 192kb merkbaar? :)


neem maar orginele cd's veel beter
dan zal de verkoper in de winkel ook niet raar kijken :cool:

orgineel is altijd beter den nen rip

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
hehe soundcenter

9/10 komde terug met castle speakers :p I know I did

Origineel CD's, liefst genen boenk. Maar ze hebben ook zelf wel CD's waarmee ze u het verschil zullen laten horen.

ComputerVISTA

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
hehe soundcenter

9/10 komde terug met castle speakers :p I know I did

Origineel CD's, liefst genen boenk. Maar ze hebben ook zelf wel CD's waarmee ze u het verschil zullen laten horen.


Idd, en ze zijn nog ferm goed ook

btw buZz, leeg u pm box is, kan nie meer antwoorden ;)

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
computer xp zei:
Idd, en ze zijn nog ferm goed ook

btw buZz, leeg u pm box is, kan nie meer antwoorden ;)

kleir!

the boogyman zei:
Zou dit een beetje interessant zijn? :)

ik zou een serie hoger gaan van klipsch, ge gaat u da nie beklagen.
De SF reeks is de voorganger van de F reeks. Dus ik zou uitkijken naar de F

the boogyman

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
kleir!



ik zou een serie hoger gaan van klipsch, ge gaat u da nie beklagen.
De SF reeks is de voorganger van de F reeks. Dus ik zou uitkijken naar de F


front

rear

mid

sub

en nog een 5.1 reciever... :)

beetje goed? :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Ge zijt veel beter met zo een logitech ding jong!


:rofl:


sorry, vergeef me ik kong het nie laten :$

PolletPoulet

Legacy Member
Jaws zei:
op wa slaagt da? :confused:

Op dure plastieke brol.

Je moet niet altijd voor het design gaan en de hoge prijs.. Ik heb hier ooit eens 2dehands een versterkertje op de kop kunnen tikken (€25) wat boxen die ik ergens (€50/stuk) heb gekocht.

Mijn nonkel had toen een geweldige bose instalatie gekocht van toch wel enkele vele eurotjes.
Raad eens uit wat het mooiste geluid komt?

Juist ja.

Prijs =/= Kwaliteit.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
heel de voorkant van de b&w 600 reeks is "plastiek" en die zit op dit nivo.

Klipsch is gene brol

ComputerVISTA

Legacy Member
hey hey, ik was nie op klipsch bezig, was enkel een lolletje voor de logitech liefhebbers, c' est tout :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan