Archief - [HELP]Bad Religion muziekbespreking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lammat

Legacy Member
Hallo.
Eerst en vooral sorry dat ik jullie hiermee kom lastigvallen, maar ik weet niet veel andere plaatsen waar ik hetvolgende kan vragen.

Ik moet voor het vak Muzikale Opvoeding een groot werk maken over mijn 'lievelings' lied. Dit werk staat op veel punten en zijn rechtstreeks ook de punten die op het rapport komen.

Ik heb als lied Sorrow gekozen van Bad Religion.

De volgende vragen over het liedje kan ik niet vinden op internet, ik weet ze ook niet of niet zeker.

1. Het arrangement
2. De componist (zijn dit gewoon alle muzikanten?)
3. Is de melodie eenvoudig of moeilijk?
4. Wat is de maatsoort? is ze overal dezelfde?
5. Ligt het accent op het ritme, op de melodie of op beide? (ik denk op de melodie maar ik ben echt niet zeker)
6. Is het tempo constant?
7. Welke instrumenten zorgen voor de begeleiding? (gewoon alle instrumenten in het lied?
8. Strofe, refrein, tussenspel, solo, voorspel, slot of andere vorm?

Deze 8 zaken weet ik dus niet of niet zeker.
Het zou dus heel vriendelijk zijn als iemand mij hiermee kon helpen.
Als je 1 ding weet mag je dat natuurlijk ook aaltijd posten.

Geen nutteloze replies.
Alvast bedankt.

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Geef anders al eens wat je denkt dat het is, dan zien we dat je al moeite hebt gedaan ...

lammat

Legacy Member
Tussen de haakjes, en er zijn nog 20 vragen die ik niet heb opgeschreven en al heb gevonden ;)

Bart Religion

Legacy Member
http://www.thebrpage.net/

check deze site eens (en/of mail de beheerder met uw vragen)

de componist is Brett Gurewitz (de gitarist)

instrumenten: gitaar, bass & drums

Ik denk ook dat het accent op de melodie ligt, maar ben dit absoluut niet zeker

edit: als uw werk af is, mag ik het eens lezen ofzo dan. lijkt me wel intressant als Bad Religion fan zijnde

ShadesOfJae

Legacy Member
Dit is geen huiswerkforum :naughty:

Ik heb btw ook een gelijkaardig werkje moeten maken voor M.O. :)

thorax

Legacy Member
eenvoudige melodie wan het is punk en da zijn meestal eenvoudige liedjes die blijven hengen in u hoofd

deyoeri

Legacy Member
accent zal wel op melodie zitten. Is eenvoudige melodie, wnt het is punk. Componist zal wrs gitarist zijn. En de maatsoort is naar alle wrschijnlijkheid 4/4

Dees

Legacy Member
Dat zijn toch dingen die je makkelijk zelf kunt vinden, als je gewoon eens goed luistert

exploder

Legacy Member
3. Is de melodie eenvoudig of moeilijk?
4. Wat is de maatsoort? is ze overal dezelfde?
5. Ligt het accent op het ritme, op de melodie of op beide? (ik denk op de melodie maar ik ben echt niet zeker)
6. Is het tempo constant?
7. Welke instrumenten zorgen voor de begeleiding? (gewoon alle instrumenten in het lied?
8. Strofe, refrein, tussenspel, solo, voorspel, slot of andere vorm?




ik denk dat het de bedoeling is daje die dingen afleidt a.d.h.v. de leerstof die je hebt gezien

sir oinksalot

Legacy Member
rubmifer zei:
wat, punk is nu eenmaal simpele muziek, heeft hij gelijk in hoor
en de maat blijft toch ongeveer hetzelfde in dat nummer hoor
vind het persoonlijk ook een van de mindere nummers van BR maar kom :) das eigen smaak, maar geef mij toch maar alles van het album 80-85

Xavez

Legacy Member
Bedoeling is idd dat je de leerstof toepast op dat muziekstuk. Doe je boek eens open bijvoorbeeld...

belgarath03

Legacy Member
wij moeten ook zo een werk maken, kdenk dat ik iets ga doen rond amenra, wij mogen wel alles ziien vanuit onze eigen kennis, vind ik toch wat gemakkelijker

Desperatozz

Legacy Member
4de middelbaar fzo zeker?

been there, done that ... is helemaal zo moeilijk niet ... boek opendoen en logisch nadenken!

edit: als ge't te moeilijk vind met dit liedje, kies dan een ander waar alles duidelijk in af te leiden valt ... alsof iemand weet welk uw 'echte' favoriete lied is ... :p

//closed
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan