Archief - help bij aankoop van speakers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ljugukabn

Legacy Member

Progrezz

Legacy Member
Waarom heb je 2.1 nodig?


Edit; Van dat logitech setje weet ik persoonlijk dat het helemaal naar niets klinkt, die keuze kan je al best laten vallen.

ljugukabn

Legacy Member
omdat ik echt iets wil waar er veel bass uitkomt...
mis kan dit ook met iets anders.. ik weet niet zoals ik al vermeld heb van woofers en subwoofers en al die dingen weet ik niet veel maar ik weet wel dat ik iets wil waar veel bass uitkomt :D

Progrezz

Legacy Member
Dat is ook echt het enige dat uit die logitechs komt, mid en hoog stelt echt niets voor.

Maar vraag jezelf af wat belangrijker is: Hoeveelheid bass of de geluidskwaliteit. Geef beter een paar euro meer uit en koop je een goedkoop setje studiomonitors, iets van pakweg m-audio of alesis. Daar komt ook voldoende bass uit hoor... Maar dat klinkt ook nog een beetje.

Maar eerlijkgezegd; 9/10 filter ik de bassen weg in mijn speakers omdat het zo gewoon pakken beter en pakken aangenamer klinkt. Geloof me, teveel bass word je snel beu.

FatFish

Legacy Member
Progrezz zei:
Dat is ook echt het enige dat uit die logitechs komt, mid en hoog stelt echt niets voor.

Maar vraag jezelf af wat belangrijker is: Hoeveelheid bass of de geluidskwaliteit. Geef beter een paar euro meer uit en koop je een goedkoop setje studiomonitors, iets van pakweg m-audio of alesis. Daar komt ook voldoende bass uit hoor... Maar dat klinkt ook nog een beetje.

Maar eerlijkgezegd; 9/10 filter ik de bassen weg in mijn speakers omdat het zo gewoon pakken beter en pakken aangenamer klinkt. Geloof me, teveel bass word je snel beu.
Studio monitoren om gewoon muziek te luisteren? Nee dank u, der mag zeker wa kleur op zitten voor mij inplaats van een uber platte response. Af en toe mag het gewoon eens hard blazen.

Progrezz

Legacy Member
FatFish zei:
Studio monitoren om gewoon muziek te luisteren? Nee dank u, der mag zeker wa kleur op zitten voor mij inplaats van een uber platte response. Af en toe mag het gewoon eens hard blazen.

KRK's kosten ook al best wat en zelfs dat heeft verre van een platte response.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan