Archief - [hardrock/gitaarmuziek] Romulus - The Rom Experience

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorens

Legacy Member
Pfjoew, hij's af!
The Rom Experience by Romulus.

Een full-blown gitaartrack met bas, drum en keys. All done by ... me! :) Heel de namiddag aan gewerkt met volgende gear:
- Gitaar: Cort M520 Mirage
- Versterker: Hughes & Kettner Vortex Halfstack
- Keys, bass & drum: Roland E-15 Synth
- Mic.: Shure PG57
- Opnametoestel: iRiver IFP995 MP3speler/recorder
- Software: Nero Wave Editor

EDIT:
(MP3 details: 320kpbs, 7mb, 3 min. 13)
Comments greatly appreciated.
Eigen comment: Dit is nu alleen de ritmesectie, heb de lead& intro er terug afgesmeten want die waren maar een half-assed job. Zal hier in de paasvakantie verder aan werken. Misschien zelfs vocals op zetten. Welja, now back to study time.

cooly

Legacy Member
Van die gitaar enzo ken ik nie veel,maar ik stel mij vragen bij het begin,waarom die piano en keys enzo,begin dan direct met de gitaar niet?

sir oinksalot

Legacy Member
n/o maar dit is toch wel een van de minste nummers dat je gepost hebt hoor...
ik vind de rhytm guitar en lead guitar totaal niet op elkaar passen en heb het halverwege maar afgezet, ik verschoot er toch wel van want je andere nummers hebben me toch altijd kunnen bekoren

Thorens

Legacy Member
Jeez. En ik was hier nu zo trots op. Ik zal het morgen precies nog eens moeten opzetten, dan hoor ik waarschijnlijk hoe slecht het was/is. Als je er zo een hele namiddag aan werkt, dan hoor je dat niet, denk ik.

evR'

Legacy Member
Timing zit er toch wel naast lijkt mij :x .
Die eerste riff van de ritme gitaar is wel goed, maar de lead gitaar mocht je voor mijn part laten vallen.

Thorens

Legacy Member
Ik heb de MP3 geswitched, nu is het zonder intro en puur de ritmegitaar.

badXtrip

Legacy Member
evR' zei:
Timing zit er toch wel naast lijkt mij :x .

²
ik heb het gewoon afgezet omdat ik het niet kon aanhoren van die timing... maar verder van de timing gerekend zijn het wel coole riffs & al

Thorens

Legacy Member
Drums zijn er achteraf op ingespeeld met de hand (dus op keyboard). Daar kan het timingprobleem liggen. Of in het feit dat alle riffs looped zijn, misschien slechte loops ofzo. Mastering en mixing is nog neit echt mijn je-dat ;)

Thorens

Legacy Member
Deze mag toe. Heb mp3 erafgenomen (teveel bandbreedte) en het lied is terug een WIP, al maar goed dat ik elke aparte mix heb bijgehouden ;) Back to basics!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan