Archief - groundwire

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

D3C0Y

Legacy Member
Ik heb enige hulp nodig met m'n groundwires van m'n technics (t zijn zo gelijk 2tanden) en ik heb begod geen idee waar ik die aan moet vastmaken.

Iemand enig idee?

Dekoy.

Jaws

Legacy Member
aan uwe mixer moet een aansluiting zijn waar ge die tanden aan moet schroeven

Dj San

Legacy Member
Meestal aangeduid door GND.
Aan de versterker is ook een optie.

Ecco

Legacy Member
Is het eigenlijk normaal dat er aan mijn TT's geen groundwire hangt ? (JB T3)

El Grando

Legacy Member
Ecco zei:
Is het eigenlijk normaal dat er aan mijn TT's geen groundwire hangt ? (JB T3)

als ge ne digitale uitgang hebt is da perfect normaal en ik dacht dat een T3 nen line-out had (correct me if I'm wrong)

Ecco

Legacy Member
El Grando zei:
als ge ne digitale uitgang hebt is da perfect normaal en ik dacht dat een T3 nen line-out had (correct me if I'm wrong)

idd .. hebben een line-out. Wat ik hier allemaal toch ontdek .. wonderbaar =)

SaKT

Legacy Member
mmzz..ik heb die ook zo aan mijn mixer aangeschroefd ma kheb nog altijd storing door mijn boxe en mijn koptelefoon..
mijne ene groundwire is al kapot, die 2 tandjes zijn van die draad ma bij diene andere ni..en kheb et bij alle 2 voor :s

$p@rDa

Legacy Member
SaKT zei:
mmzz..ik heb die ook zo aan mijn mixer aangeschroefd ma kheb nog altijd storing door mijn boxe en mijn koptelefoon..
mijne ene groundwire is al kapot, die 2 tandjes zijn van die draad ma bij diene andere ni..en kheb et bij alle 2 voor :s

Hej, heb een oplossing voor je probleem (denk ik), dit is wat ik heb gedaan;
Eerst de 2 tulpstekkers per draaitafel een beetje dichtnijpen (klein beetje maar!)
zodat ze beter pakken op de ingangen.

Bij de groundwire heb ik een deel v/d draad gestript. Het is best dat je probeert
enkel het zwarte deel te strippen, en dan een mesje te pakken en het groene omhulsel
er in de lengte af te snijden. Op die manier ga je het minste v/d inwendige draden
verliezen! Deze stop je of zo in de "schroef", Of je hangt er wat zilverpapier aan, of
je gaat naar een autowinkel en koopt een AMP vorkje dat je eraan soldeert...
Die keuze is aan jou

Ikzelf heb 'm gewoon gestript en stevig(!!) vastgeschroefd, omdat ik al enkele
keren gelezen heb dat dit beter geluid zou voortbrengen als er een nieuw vorkje
aansolderen...


Hopelijk heeft dit je wat geholpen :)

m.v.g
sparda
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan