Er zijn véél clubs in barça, ik heb er echter weinig interessante clubs tegengekomen (mn muzieksmaak is ook wat apart, maar ik kan wel een oordeel vellen over de clubs). Er zijn veel clubs rond de ramblas aan het uiteinde van de haven (aan de haven zelf heb je nog een complex met 5 clubs). Maar die worden nogal vaak bevolkt door toeristen, en dan vooral de mannen (een bende engelsen, hollanders,...). Er bestaat aangenamer volk.
House en electro domineren vaak de sound in de clubs, dus ge kunt op goed geluk ergens binnenstappen (in barça overheerst het systeem van flyeren: flyer = gratis inkom).
ge kunt hier eens zien:
http://www.clubbingspain.com/clubs.php?caid=8&lng=es
of hier:
http://www.bcn-nightlife.com/
En over die homoketen: ik ben er ooit eens binnengesukkeld (wist niet dat het gaynight was). Was een héél grote club ("Le Discothèque) en állemaal homo's. Ik zweer het u, ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld. Creepy...
Ik vond City Hall een heel coole club. Vooral funky house (donderdag hiphop). Echt leuk, met een binnenkoertje buiten, wara ge lekker kunt chillen.
Drank is OVERAL RETEDUUR. 4,5-5 € voor een pintje, water, cola. Ge ziet dan ook veel mensen zichzelf wat bedrinken op straat voor ze naar de club gaan.
Vééél schoon vrouwen, uiteraard.
Zoals ik al zei, er zijn veel clubs. Maar ge moet echt weten welke, ge moet het kaf van het koren kunnen onderscheiden. Voor ge het weet, spendeert ge heel den avond in een club die maar zo zo is, terwijl er veel beters is, maar die ge gewoon niet weet zijn.