Archief - [going out] Clubs Barcelona

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thomazz Trigger

Legacy Member
Zijn er hier mensen die mij interessante links of namen van clubs/discotheken in barcelona kunnen geven? Style: housy, electro, minimal..
Maar ook rustige trendy lounge shizzle en ambianceketen zijn welkom! :p

VOORWAARDE: er moet vrouwelijk volk komen, dus geen gayclub (en dan heb ik het niet over lesbo's :D , met alle respect :D )

Any advice where to go? :help:

skampy

Legacy Member
Er zijn véél clubs in barça, ik heb er echter weinig interessante clubs tegengekomen (mn muzieksmaak is ook wat apart, maar ik kan wel een oordeel vellen over de clubs). Er zijn veel clubs rond de ramblas aan het uiteinde van de haven (aan de haven zelf heb je nog een complex met 5 clubs). Maar die worden nogal vaak bevolkt door toeristen, en dan vooral de mannen (een bende engelsen, hollanders,...). Er bestaat aangenamer volk.
House en electro domineren vaak de sound in de clubs, dus ge kunt op goed geluk ergens binnenstappen (in barça overheerst het systeem van flyeren: flyer = gratis inkom).

ge kunt hier eens zien:

http://www.clubbingspain.com/clubs.php?caid=8&lng=es

of hier:

http://www.bcn-nightlife.com/

En over die homoketen: ik ben er ooit eens binnengesukkeld (wist niet dat het gaynight was). Was een héél grote club ("Le Discothèque) en állemaal homo's. Ik zweer het u, ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld. Creepy...

Ik vond City Hall een heel coole club. Vooral funky house (donderdag hiphop). Echt leuk, met een binnenkoertje buiten, wara ge lekker kunt chillen.
Drank is OVERAL RETEDUUR. 4,5-5 € voor een pintje, water, cola. Ge ziet dan ook veel mensen zichzelf wat bedrinken op straat voor ze naar de club gaan.
Vééél schoon vrouwen, uiteraard.

Zoals ik al zei, er zijn veel clubs. Maar ge moet echt weten welke, ge moet het kaf van het koren kunnen onderscheiden. Voor ge het weet, spendeert ge heel den avond in een club die maar zo zo is, terwijl er veel beters is, maar die ge gewoon niet weet zijn.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Daar zijn enorm veel dingen te doen, maar je moet ze zoeken. Het meeste is underground, de "clubs" die hij hierboven aanhaald zijn idd toeristen traps met veel te dure prijzen.

1 Club is wel aan te raden, bende naam kwijt maar is iets buiten barca stad en kijkt uit over de stad. Prijs van pint valt duur uit maar sterke drank is goedkoper in vergelijking. Ik had toen het geluk dat ministry of sound toen net in stad was. endaar volk leren kennen en zo de weg gevonden naar de echte elektro en techno feestjes.

skampy

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
1 Club is wel aan te raden, bende naam kwijt maar is iets buiten barca stad en kijkt uit over de stad. Prijs van pint valt duur uit maar sterke drank is goedkoper in vergelijking. Ik had toen het geluk dat ministry of sound toen net in stad was. endaar volk leren kennen en zo de weg gevonden naar de echte elektro en techno feestjes.

Zou dat missch die Discothèque kunnen zijn? Die ligt in Poble Espanyol op Montjuïc (bij het Olympisch stadion). Of verder buiten het centrum?

Razzmatazz is blijkbaar ook heel bekend. Daar worden ook veel optredens gegeven. Sala Apolo is ook zo'n bekende zaal. Van die zalen waar 2Many DJ's soms draaien. Maar ik ben nog in geen v beide geweest.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Nee was zeker niet op montjuic. was iets verder nog en andere richting uit. LA terraza of zo. Zal is zoeken. Razzmatazz is zeker aan te raden

skampy

Legacy Member
Ah, La Terrazza, daar ben ik ook nog bijna geweest. Veel goeds over gehoord. Maar ik ben er uiteindelijk niet geraakt.

Xavez

Legacy Member
Alvast bedankt voor de info Skampy! Echte hiphop clubs zullen er wel niet genoeg naar je smaak geweest zijn? ;) Spliff: keep searchin' for that name :D

skampy

Legacy Member
Xavez zei:
Alvast bedankt voor de info Skampy! Echte hiphop clubs zullen er wel niet genoeg naar je smaak geweest zijn? ;) Spliff: keep searchin' for that name :D

Bwoa, ik zat er in de zomer en toen hadden ze in City Hall elke donderdag een 'bekende' naam. Ik heb er DJ Woody (UK, vestax world champ), Killa Kela (world champ beatboxing) en DJ First Rate (UK, ex-Scratch Pervert) gezien. En nog een optreden van DJ Vadim & The Russian Percussion (in de club "La Boîte"). 't Viel dus nog mee.

Maar ook een keer naar de Jamboree geweest (Plaça Real), en da's 't ergste van 't ergste. Heel den avond Vuilen r&b, en allemaal gasten die denken dat ze Eminem, Ja Rule of Usher zijn. Grellig.

Thomazz Trigger

Legacy Member
Thanks alvast :)
Kan wellicht volgende week zeggen waar we ergens zullen zitten.. dus maybe that can help :)

nog aanraders?

nAois

Legacy Member
Qk en kapital en tmf cafe in Santa Susanna, Qk is wel aan te raden en in de kapital staat er een heet meiske achter den toog.

Vix

Legacy Member
Idd La Terazza is volgens mij de bekendste (en ook wel beste) club rond barcelona. Het is een eindje verwijderd en is wat hoger gelegen zodat je een uitzicht hebt over de stad. Er zijn 2 verdiepen aan en ook nog een gezellige tuin. Er komt wel redelijk chic volk, maar ook wel bekende namen achter de draaitafels! (heb ik allemaal eens gezien op een tv programma dat daarover ging;) ). Ik ga in juli ook naar barca en daar gaan we zeker langs! :woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan