Archief - Furieuze Furax | 16+

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NinjaTune

Legacy Member
Hoi,

Aangezien Furax dikke bom is, is de titel enkel bedoeld om op een eenvoudige manier tot een vlugge oplossing te komen. Als je dacht dat het over Furax ging ben je goed MIS.

Hier volgt het probleem:

Wanneer ik een mix met m'n péécéé opneem heb ik altijd een 'ruis' op de achtergrond. (het heeft dus nix te maken met een eerder vermeld probleem dat de kwaliteit van m'n mix niet goed was, dat kwam door de onboard laptop soundcard, maar nu speelt het hem af op een desktop péécéé waar ik vroeger wel deftig mee kon opnemen).
Ik heb al vanalles geprobeerd maar vind maar niet hoe het komt.. Met mijn vroeger mengpaneel (beat 4) had ik er geen last van. Met mijn denon dn-x300 heb ik er precies wel last van.. Er is geen specifieke record uitgang, maar ik hang m'n pc aan m'n master, versterker aan booth out. Als ik dus geen muziek speel en al opneem hoor je zo 'tsssss', als de muziek goed aan't beaten is valt dat uiteraard niet op. Maar op een stil momentje kan dat toch een beetje storen als je aandachtig aan het genieten bent.

Ik neem op met audacity. Iemand enig idee hoe dat kan komen?

gegroet,

LexiC

Sabe

Legacy Member
Hoi,

Aangezien Furax dikke bom is, is de titel enkel bedoeld om op een eenvoudige manier tot een vlugge oplossing te komen. Als je dacht dat het over Furax ging ben je goed MIS.

na dit ben ik dan ook gestopt met lezen ^^


nee j/k ....

sinds dat ik men nieuwe laptop heb, heb ik juist hetzelfde probleem..
als men pc harder begint te werjen, hoorde da door men boxen >_>

NinjaTune

Legacy Member
Sabe zei:
Hoi,

Aangezien Furax dikke bom is, is de titel enkel bedoeld om op een eenvoudige manier tot een vlugge oplossing te komen. Als je dacht dat het over Furax ging ben je goed MIS.

na dit ben ik dan ook gestopt met lezen ^^


nee j/k ....

sinds dat ik men nieuwe laptop heb, heb ik juist hetzelfde probleem..
als men pc harder begint te werjen, hoorde da door men boxen >_>

Ik neem niet meer op met laptop tot ik usb-soundcard heb. Daarom heb ik terug m'n desktop pc geraadpleegd. Maar der zit een ruisje op :( (in m'n shadowboxing set kan je het horen in het begin)

aXl_

Legacy Member
heb je ook last van die ruis op je booth out? switch anders eens. De versterker aan je master en je booth recorden met de pc.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ge moet u microfoon echt op het stilst mogelijk zette bij u laptop en dan u booth uitgang open draaien tot die genoeg door geeft :) andes gade da idd door de speakers van u boxen horen

NinjaTune

Legacy Member
aXl_ zei:
heb je ook last van die ruis op je booth out? switch anders eens. De versterker aan je master en je booth recorden met de pc.

Jep heb ik ook al geprobeerd.
Zou dat aan de kabel kunnen liggen? als ik het juist heb, gebruik ik nu een andere kabel dan voorheen. Maar dat betwijfel ik eigenlijk. Kzal dat eens changen. atm kannek het wel niet doen wan zit op kot.

NinjaTune

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
ge moet u microfoon echt op het stilst mogelijk zette bij u laptop en dan u booth uitgang open draaien tot die genoeg door geeft :) andes gade da idd door de speakers van u boxen horen

bedoeld op het probleem van sabe of dat van mij?
ma ik zal er ook es rekening mee houden dat het mic-kanaal volledig stil is zowel op pc als op laptop

Jaws

Legacy Member
volgens mij idd gewoon proberen zachter op te nemen totdat de ruis weg is, ik kan met een Maya 44 USB ook niet echt hard opnemen (mijn opnames zijn stiller dan een gewone mp3), maar ik vind dat kwaliteit voorrang heeft op volume en als ge wilt kunt ge daarna het geluid nog altijd beetje versterken

ComputerVISTA

Legacy Member
el cheapo geluidskaarten of onboard dingen liefst ac97 hebben idd nevengeluiden van hdd's, cpu, etc etc... zelf muizen. Gekraak en geruis. Betere pci geluidskaart en das opgelost.

injeKtion

Legacy Member
computer xp zei:
el cheapo geluidskaarten of onboard dingen liefst ac97 hebben idd nevengeluiden van hdd's, cpu, etc etc... zelf muizen. Gekraak en geruis. Betere pci geluidskaart en das opgelost.
Ik heb da nog gehad vroeger.
Als mijn boxen goe open stonden en ik scrolde met mn muis dan piepte dat in mn boxen :p

NinjaTune

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
Gebruikt ge uwe gebalanceerde uitgang?

check PM ;)

ik denk het niet. omdat de gebalanceerde met zo'n uitgang is waar ik geen juiste kabel voor heb. ik zal het nakijken.

je hebt PM terug, laten we er over keuvelen op msn ;p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan