Archief - freeware om mp3 of wave over mekaar te pasten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rom

Legacy Member
Heb 2 stukjes mp3 (copy in wave gemaakt) die ik na mekaar wil plakken, echter met een kleine overlap. Ik probeerde met Audacity, maar daar krijg je enkel een echte paste (dus niet 'erover' maar 'ertussen' geplakt.
Zie ik ergens overeen in Audacity of kent iemand anders een betere oplossing? (freeware)

zkee

Legacy Member
ge hebt toch in meer dan één spoor gewerkt in audacity?

dus eerste stuk in eerste spoor, tweede stuk in tweede spoor, maar nie op zelfde beginpunt als stuk 1.

als ze allebei juist staan moet ge maar wa prutsen met uw mixer (dus eerste stuk uitfaden en tweede stuk laten infaden. daarna is't kwestie van exporteren naar nieuwe wave. good luck :)

rom

Legacy Member
ok ok.. wist ni da ge met verschillende sporen kon werken in Audacity (je kan trouwens enkel een nieuw spoor aanmaken via 'split')

zkee

Legacy Member
tsss ... meerdere sporen, of multitrack, that's what audacity is all about, my friend :)

http://users.telenet.be/ej1/audacity-sporen.png ge kunt een nieuw stereospoor aanmaken via menu "Project --> nieuw stereo spoor"

dan is't kwestie van met de verplaatscursor (zie omcirkelde knop links bovenaan) uw tracks goed te positioneren. eventueel nog wa afmixen (af te mixen stuk selecteren en onder menu "effect" met cross fade in/out werken).

/edit: een nieuw (stereo)spoor wordt automatisch aangemaakt als ge "project-audio importeren" kiest

rom

Legacy Member
Audacity has more secrets than i thought :p ...
Ik zal het straks eens allemaal uitproberen, merci merci!

-edit- kan je trouwens een plaats of een deel van de track markeren? (in andere kleur bvb?)

Xavez

Legacy Member
[muggenziftmode]oh btw, audacity is wel opensource software, geen freeware xD[/muggenziftmode]

rom

Legacy Member
wel, dat markeren heb ik nodig voor het volgende...
Eenvoudig vb: ik heb een track aan 140bpm, een sample van een beat, ook aan 140bpm (beiden in mp3). Ik zoek in mijn lange track een plaats waar ik de beat-track kan later overlappen (vb op 1'25"), maar om de beats samen te laten vallen, zoom ik in tot ik de 'beat visueel kan waarnemen' om daar dan juist die andere track te plakken. Om niet altijd de perfecte tijdsnotering te plaatsen, wil ik die plaats op 1 of andere manier aanduiden.


Nu ik toch bij de specialisten ben ;) : stel, ik heb een track aan 134bpm en wil hem versnellen naar 140bpm. Ik doe dit met change tempo, maar vind dat de geluidskwaliteit erop achteruit gaat (sommige bassen lijken weg te vallen...). Hoor ik dit verkeerd? Zo nee, wat kan ik eraan doen? (ik verhoog of verlaag max met 10bpm)

zkee

Legacy Member
kan'k nu ook nie mee helpen. kzou op't eerste zicht zeggen da ge aan hogere kwaliteit moet hersamplen, maar kzou nie weten waar die instelling zit.

verder weet'k zelf ook nie wa verschil is tussen tempo en snelheid enerzijds, en toonhoogte en tempo anderzijds ...

sorry dude
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan