Archief - [elektro/industrial/breaks] Bandarlog vs. Synaex - Brainwave synchronizer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bandarlog

Legacy Member
1. Grootte van het muziekbestand: 12,2mb
2. Lengte van de track, in minuten en seconden: 6:40
3. Extensie, en evt. benodigde programma's om af te spelen: winamp
4. Opnamekwaliteit: 256kbs
5. Gebruikte gear: FL + verschillende vsti's + Microkorg (vocoder)
6. Tijd die reeds besteed werd aan de productie: 20u (met 2 non-stop, door 2 koptelefoons en monitors)
7. Eigen mening van de productie: Donkere grauwe elektro met een warme basslijn.

118bpm




http://www.psychedelic.be/jamroom/play.php?band_id=2&song_id=310&mode=song_hifi

Yenneman

Legacy Member
Nog altijd geen comment? Even verandering in brengen...

Technisch is hier alweer niet veel op aan te merken, dus ik concentreer mij wat meer op de song(structuur): ik vind uw intro wel leuk, maar een beetje lang. Tkomt allemaal nogal traag op gang. Veel details, heel leuk, mss wat minder gekraak op uw samples zetten? Synth rond 4' die erbij komt is cool, mss kan hij nog wat meer 'trillen'.
Khad graag nog een soort explosie/climaxje gehoord, maar waarschijnlijk is dit een soort afsluiter van een set? Als gewone song duurt het mij allemaal wat lang, maar als achtergrondmuziekje, na een zwaar feestje (bv. in Brussel ;) ), kan dit wel leuk zijn.

bandarlog

Legacy Member
hehe, ja dit is duidelijk niet als typische dansmuziek ontworpen. Ik had er bij de stijlen misshien nog electronica bij moeten zetten want die intro van 2 mins blijft :p. En minder gekraak op de samples: no thanks, de samples zijn gekraak, niks clipt (ver van) en qua headroom en al is het niet overladen. Dat van dat trillen van synth, ja misschien is dat wel een gedacht. Maar ik (we) ga(an) het niet meer veranderen denk ik.

Qua artwork (deze voorkant verduidelijkt misschien veel qua opzet):

http://synaex.k-net.be/BrainwaveSynchronizer_web.png

(gemaakt door Synaex)

Xavez

Legacy Member
bandarlog zei:
hehe, ja dit is duidelijk niet als typische dansmuziek ontworpen. Ik had er bij de stijlen misshien nog electronica bij moeten zetten want die intro van 2 mins blijft :p. En minder gekraak op de samples: no thanks, de samples zijn gekraak, niks clipt (ver van) en qua headroom en al is het niet overladen. Dat van dat trillen van synth, ja misschien is dat wel een gedacht. Maar ik (we) ga(an) het niet meer veranderen denk ik.

Qua artwork (deze voorkant verduidelijkt misschien veel qua opzet):

http://synaex.k-net.be/BrainwaveSynchronizer_web.png

(gemaakt door Synaex)

Het is wel housewives, denk ik (zie cover ;)).
De track op zich heeft wel iets ja. Al is het wel echte ELEKTRONICA gelijk je eerder al aangaf (ja sorry, zit hier op ne mac en ik kan geen vierkante haken typen (en muis gaat zo TRAAG :p), boecht :p)

Het komt naar mijn gevoel trouwens ook vrij traag op gang, al is dat binnen dat genre niet echt een probleem te noemen natuurlijk ;). Dit is echt chillback elektronica! Wel van een vrij hoog niveau ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan