Archief - [elektro] newt - evening

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yenneman

Legacy Member
Eens luisteren...ik vind dat je altijd wel leuke ideetjes hebt, een beetje chaotisch soms, maar dat is niet noodzakelijk negatief...

Evening:

Jaren 80 intro :) , veel elementen aanwezig; uw stem/sample staat te stil; en die ene main synth (begint op ongeveer 45 sec) doet pijn aan mijn oren, hij 'zoemt' nogal...mss uw cutoff wat minder zetten? Uw algemeen volume swingt nogal van stil naar luid en terug, raar effect...
Qua song vind ik het wel geslaagd eigenlijk :)

Pussycat Rollover:

Uw eerste kick moet wat bijgewerkt worden denk ik, hij geeft nogal een rare 'naklank'. Claps vind ik wel in orde, mogen mss ook iets scherper...chaotische synths en effectjes zijn leuk ;) .
Stem mag ook weer wat luider, en duidelijker.


In het algemeen zou ik zeggen dat je nog wat mag spelen met panning enzo...maar wel nice bezig hoor!

Strawberry

Legacy Member
wat is panning? das al de 2e keer dat iemand dit zegt maar kweet nie wat da is
kmoet echt es leren producen
ben nu een jaar bezig enkel met songs maken en synth patches
drums en producen is dan weer pak minder
kheb in deze tracks voor et eerst een drum geluidje aangepast :p
drom dat sommige claps enz in mn nummers vaak te hard staan
te lui om uit te zoeken hoe die indiviueel stiller te zetten in waldorf attack :s

evening was dus de duiste van in de snippets ding
khad de duitse tekst wegelaten enz
omdak het live nie kan doen dan wor et echt een soep

Bastaspast

Legacy Member
Strawberry zei:
wat is panning? das al de 2e keer dat iemand dit zegt maar kweet nie wat da is
kmoet echt es leren producen
ben nu een jaar bezig enkel met songs maken en synth patches
drums en producen is dan weer pak minder
kheb in deze tracks voor et eerst een drum geluidje aangepast :p
drom dat sommige claps enz in mn nummers vaak te hard staan
te lui om uit te zoeken hoe die indiviueel stiller te zetten in waldorf attack :s

evening was dus de duiste van in de snippets ding
khad de duitse tekst wegelaten enz
omdak het live nie kan doen dan wor et echt een soep

panning slaat op ( links <- center -> rechts )

met andere woorden gewoon met de elementen spelen zodat niet alles vlakaf in het centrum wordt afgespeeld, ...

je creëert veel meer dynamiek in uw muziek als je je instrumenten (geen HOOFDinstrumenten liefst) wa van kant tot kant smijt ...

grtz B

Strawberry

Legacy Member
jah

ik record mono :s
heb soundblaster live iets platinum daar zitten 5 synhs op 3 inpputs
dus links een rechts een mastering is een hell :p
nord rack is nog eens 4 parts mixed op 1 uitgang

dan record ik gewoon what you hear de synths spelen via midi en de drums waldorf in fruity loops en ik speel nog wat enz
moet wel mono recorden anders is de helft links en de helft rechts vd synths
ne mixer zou handig zn, drumcomputer en een deftige geluidskaart
en cubase blokken datk tracks appart kan recorden enz
maja der moet ook voor schoolgewerkt worden exaams binnekort
en eindwerk

kga mss wel nog drumcomputertje kopen deze vakantie
en mss nog een synth kvin dat toch het leukste patchen maken en spelen op de synths :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan