Archief - [electro?] Flipkikker - Springtime

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
Grootte van het muziekbestand: 7.5mb
Lengte van de track: 5'20"
Extensie: .mp3 @ 192kbps
Software: FLStudio 6 Producer Edition, Sytrus plugin
6. Tijd die reeds besteed werd aan de productie: al een grote maand ofzo eraan bezig
Eigen mening van de productie: aangenaam klinkende track, is wel nog niet afgewerkt, maar ik vind hem al zeker eens het horen waard :)

Comments worden zeeeeeer geapprecieerd ;)

Download: hier

Flipkikker

Legacy Member
geen comments hier?

binnenkort komt er een verbeterde versie aan met behulp van BarteL zen commentaar (via msn gegeven)

BarteL zei:
klinkt hier echt hoog

en de bassen komen echt niet uit :x

en kunde die zware strings iets meer op de achtergrond ?
zoda uw melodieke iet meer na de voorgrond komt ?

ook al gedacht aan een breakje :$?

zo rond 3:22 begint het langdradig te klinken
vooral door die zware strings die heel het lied op de voorgrond blijven

melodie is mooi maar zoals ik al zei, jammer genoeg komt die niet genoeg naar boven

nogmaals bedankt voor die comments BarteL ;)

en zijn er die hiermee bijtreden of iets toe te voegen hebben?

zoveel views en nog geen comments :s (of had ik beter Jump in de titel gezet? :x)

W33tStoned

Legacy Member
tiz ni men genre, kgn dus ook ni beginne flame en de commentaar is dus ook gewoon gebaseerd op mijn smaak/mening.

Mss kunde die symbalen int begin der uit late of iet zachter want ik von die nogal overmeesterend waardoor de rest een beetje in de vergetelheid valt.

Na die symbale vinnek et volgende stuk een beetje te lang ( herhaalt zich teveel )

Da stille stuk vinnek goe en vanaf tmidde,als ge zo wa hogere toonen derin brengt vinnek et ook zeer goed, alleen mocht mss die bass daar iets zachter da ge meer meegesleept wordt op die hogere noten, als da de bedoeling was natuurlijk.

Miesjel

Legacy Member
Ik hoor er niet echt electro in. Verder ken ik (nog) niets van technische kanten van producing...

Flipkikker

Legacy Member
Miesjel zei:
Ik hoor er niet echt electro in. Verder ken ik (nog) niets van technische kanten van producing...

ik weet zelf ook nie echt welk genre ut is :s

nuja, ook bedankt voor de comment weetstoned ;)
kzal es zien daarvoor, want men broer klaagde ook al van de cymbalen in het begin :)

Yenneman

Legacy Member
Amai, dat ruist nogal...heb je er al eens naar geluisterd door een hoofdtelefoon? Het klinkt als een heel mismeesterde vinylplaat.
Uw strings staan veeeeel te luid en vormen geen geheel. Als je met strings werkt, laat ze dan in elkaar overlopen. Het is ook constant hetzelfde deuntje.
Uw kick is nauwelijks hoorbaar, al uw percussie verdrinkt in uw strings, en ik persoonlijk vind het geen goed idee om uw strings als instrument voor uw hoofdmelodie te gebruiken. Alles wordt nogal chaotisch daardoor.
Ik heb de indruk dat je een overweldigend gevoel wil creëren bij de luisteraar, een beetje zoals trance dat doet, maar dat lukt niet door je volume wat te boosten. Je melodie spreekt me eigenlijk ook niet aan.

Sorry voor de redelijk negatieve ondertoon, ik weet dat het niet echt leuk is om zoiets te lezen...maar ik heb ook mijn portie kritiek gekregen (en ik krijg ze nog). En ik heb er enkel van geleerd :)...nog altijd. Gewoon blijven verderdoen.

Flipkikker

Legacy Member
Yenneman zei:
Amai, dat ruist nogal...heb je er al eens naar geluisterd door een hoofdtelefoon? Het klinkt als een heel mismeesterde vinylplaat.
Uw strings staan veeeeel te luid en vormen geen geheel. Als je met strings werkt, laat ze dan in elkaar overlopen. Het is ook constant hetzelfde deuntje.
Uw kick is nauwelijks hoorbaar, al uw percussie verdrinkt in uw strings, en ik persoonlijk vind het geen goed idee om uw strings als instrument voor uw hoofdmelodie te gebruiken. Alles wordt nogal chaotisch daardoor.
Ik heb de indruk dat je een overweldigend gevoel wil creëren bij de luisteraar, een beetje zoals trance dat doet, maar dat lukt niet door je volume wat te boosten. Je melodie spreekt me eigenlijk ook niet aan.

Sorry voor de redelijk negatieve ondertoon, ik weet dat het niet echt leuk is om zoiets te lezen...maar ik heb ook mijn portie kritiek gekregen (en ik krijg ze nog). En ik heb er enkel van geleerd :)...nog altijd. Gewoon blijven verderdoen.

hm, kheb idd nog niet geluisterd via hoofdtelefoon, en die strings hebk idd wat teveel opgeboosd merkte ik op mijn installatie boven
hier beneden moetk noodgedwongen met pc boxkes werken (pas op hé, tis wel een Trust setje van 1600 W !!!1! :ironic: )

mjah, melodie vinnek persoonlijk wel goed klinken :-\
tenzij er 1 bepaalde noot scheef zit volgens u?
en da kan dan wel zijn bvb :s

zit de ruis btw op de strings?
want dan hebk (zoalsk al dacht) een enorme domme fout begaan met ergens een effect erop toe te passen-> het klonk iets lager daardoor, maar er kwam wel ruis bij, dan dat effect wat stiller gezet om toch nog wat lagere tonen erbij te krijgen, maar blijkbaar hoor je in de hoofdtelefoon die ruis duidelijker dan ?:confused:

Yenneman

Legacy Member
Ja, de ruis zit idd op je strings...en er staan geen noten verkeerd in je melodie, ze klinkt gewoon nogal 'random', niet vlot genoeg. Ze doet me gewoon niets, maar misschien komt dat omdat ze technisch niet goed uitgewerkt is.

Project Zero

Legacy Member
Sorry, ik ga gewoon eerlijk zijn: ik hoor hier niet veel muzikaals in.
Zoals het bij mij overkomt klinkt het gewoon als een hoop random gekozen noten en instrumenten :)
Nuja, al doende leert men he, ik ben ook ooit begonne producen en als ik dat nu beluister klinkt dat ook niet erg goed meer :]

Probeer eerst eens een goed samplepack te vinden erges, ge vindt er zoveel op het www!
En ook veel naar muziek luistere helpt natuurlijk, probeer u daar dan tijdens het producen ook op te baseren, maak dingen na die je hoort in de hedendaagse muziek ;)
Ge gaat zien, na een hele tijd merkt ge ferm veel vordering!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan