Archief - drumset

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lefky

Legacy Member
hey
ik zou graag beginnen drummen maar heb eigenlijk niet zoveel inzicht in de drumsets voor beginners...
heb al gehoord dat de pearl VX serie (1000 euro) en de target serie (550 euro) goed is voor beginners maar dat geld is niet zomaar iets dat je uitgeeft hé...
van mijn ouders moet ik een tweedehands kopen omdat het volgens hun anders te duur is om mee te beginnen... (zegt ook al genoeg over de prijs :D)
het mag zeker niet meer dan 1000 euro kosten
heeft er iemand ideetjes? en eventueel er zo eentje in tweedehands?

alvast bedankt
k1ng

Stabby

Legacy Member
Je moet met je ouders zeker het lawaai eens bespreken. Zij kunnen wel zeggen dat het niet zal storen, maar wie weet is het uiteindelijk veel luider dan zij hadden verwacht of worden zij zot als je eens 2 uurtjes wilt oefenen. In dat geval is een elektronisch drumstel het overwegen waard.

Lefky

Legacy Member
ik mag niet meer na 20 uur spelen...
meer zeggen ze er eigenlijk niet over
een roland dan als elektronische drum?
ik wil niet tegendraads zijn maar ik verkies toch liever de ouderwetse akoustische drum XD

Stabby

Legacy Member
Nu ja, het voordeel van elektronisch is dat je altijd kan oefenen, en je hebt 20+ verschillende drumkits dus je kan steeds variëren.

Als je je niet stoort aan die tijdsregel is een akkoestische drum een betere keus. Maar je moet echt zeker zijn dat je ouders het lawaai niet onderschatten. Ga dus met je ouders eens naar een muziekwinkel en probeer een akkoestische drumset uit, zodat zij beter weten wat te verwachten.

Als je een muur deelt met buren, laat hen dan ook iets weten.

MrZodiac

Legacy Member
Awel,

Ik verkoop via m'n zaak eigenlijk alles van WELCOME TO DDRUM.COM

Maar heb ook ervaring met de v-drum series van Roland.

Zelf speel ik geen drum, maar werk met redelijk wat artiesten samen. Als je electronische muziek wil gaan maken is een electronische drum the way to go.

Wil je meer Rock, Raggae, metal, enz.. gaan maken, dan is een accoustische drum the way to go hoewel ik ook iemand ken die alleen maar met de v-drum werkt en dat ook in Metal! als je gebruik maakt van de juiste samples kan je met een electronische drum veel meer doen, terwijl je bij een accoustische gebonden zijt aan de klank van die set.

Voor de electronische drums zijn deze veruit de betere V-Drums Official Portal :: www.V-Drums.com :: Electronic Drums and Percussion from Roland

Prijzen zijn allemaal relatief, want alles hangt af van wat je zelf uiteindelijk wil gaan doen. Voordeel van de V-drum is dat je met je hoofdtelefoon kan oefenen.

(Hier is 2 straten verder iemand die wekelijks oefent op haar drum toestel, en dat hoor je heel duidelijk tot hier bij mij thuis, dus onderschat een drum niet! zoals Stabby ook al zei)

Lefky

Legacy Member
MrZodiac zei:
Awel,

Ik verkoop via m'n zaak eigenlijk alles van WELCOME TO DDRUM.COM

Maar heb ook ervaring met de v-drum series van Roland.

Zelf speel ik geen drum, maar werk met redelijk wat artiesten samen. Als je electronische muziek wil gaan maken is een electronische drum the way to go.

Wil je meer Rock, Raggae, metal, enz.. gaan maken, dan is een accoustische drum the way to go hoewel ik ook iemand ken die alleen maar met de v-drum werkt en dat ook in Metal! als je gebruik maakt van de juiste samples kan je met een electronische drum veel meer doen, terwijl je bij een accoustische gebonden zijt aan de klank van die set.

Voor de electronische drums zijn deze veruit de betere V-Drums Official Portal :: www.V-Drums.com :: Electronic Drums and Percussion from Roland

Prijzen zijn allemaal relatief, want alles hangt af van wat je zelf uiteindelijk wil gaan doen. Voordeel van de V-drum is dat je met je hoofdtelefoon kan oefenen.

(Hier is 2 straten verder iemand die wekelijks oefent op haar drum toestel, en dat hoor je heel duidelijk tot hier bij mij thuis, dus onderschat een drum niet! zoals Stabby ook al zei)

ik zou de richting van rock willen uitgaan...
punt is dat mijn kamer 2 verdiepen hoog ligt en dat ze gericht is op een open veld waar natuurlijk veel geluid in verdwijnt... ik zou er mij ook dempervellen bijnemen...
maar iemand zal me toch sterk moeten overtuigen om voor een elektronische drum te gaan...

Proto

Legacy Member
killerk1ng zei:
ziet er wel goed uit....
kan deze dan ook een tijdje mee want ik ben niet van plan om na 1 jaar al een nieuwe te kopen :D

Heb daar een goeie 5 - 6 jaar mee gedaan.
Was nog perfect in orde nadien (wel al enkele keren vellen moeten vervangen natuurlijk, maar dat heb je bij elk drumstel)
Ik heb mijn pearl forum weggedaan omdat ik op dat moment iets professioneler begon te worden/beter materiaal nodig had.
Hoewel een forum best deftig genoeg is voor beginnende optredens etc.

Lefky

Legacy Member
Proto zei:
Heb daar een goeie 5 - 6 jaar mee gedaan.
Was nog perfect in orde nadien (wel al enkele keren vellen moeten vervangen natuurlijk, maar dat heb je bij elk drumstel)
Ik heb mijn pearl forum weggedaan omdat ik op dat moment iets professioneler begon te worden/beter materiaal nodig had.
Hoewel een forum best deftig genoeg is voor beginnende optredens etc.

k bedankt
ik ga hem binnekort bestellen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan