Archief - [Drum 'n Bass] Solitude - Ennoblement

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skyscraper

Legacy Member
Een van de eerste renders van 'n drum and bass achtig nummer (redelijk rustig), is nog zeer basis maar 't sfeer zit er al min of meer. Zit beetje vast met wat ik er verder zou met doen, 'k wil het zeer simpel houden.. maar dan lijkt het wat saai te worden.

Clash

Legacy Member
Leuk da hier zo is iets gepost wordt! ik vind het wel nice relaxed :) Maar duidelijk dat ge nog voor elk kanaal is zult moeten goed EQ'en... Ik vind de bass wel nice, mooi vloeiend. Misschien bij uw drums wa meer high pass doen? Dat het wa scherper is. Nice pad ook, ik vind em mooi! Zeker aan verderwerken.... Probeer ergens in't midden iets speciaals te doen, een soort break waarin er een melodie evolutie zit?

Skyscraper

Legacy Member
Zeer vriendelijke reply Clash, ga uw commentaar zéker onthouden. En idd de drums mogen meer crisp hebben, er is ook nog niks van EQ erop (of toch miniem).
Qua break zit ik wat in de knoop, 't is een rustig nummer dus 's altijd moeilijk. Nu dat einde dat er nu aan zit, vindt ge dat wat? Ben er nogal skeptisch over.

Koentjes

Legacy Member
Nice 'n chill. 'K vind wel nice dat er ook drum&bass gepost wordt! Over't algemeen klinken uw drums niet echt super. Precies of er filter overzit of dat ze van slechte kwaliteit zijn ofzo. Wat variatie in de drums en wat meer percussie ofzo? zou de track ook wat boeiender maken denkik. Misschien ook eens een subbass proberen? Als je Massive gebruikt heb ik daar wel een vette patch voor! Voor de rest niet veel op aan te merken.

Skyscraper

Legacy Member
Er zitten idd 1 grote filter over, zonder dat klonken de drumsamples wss beter maar was de 'feeling' er niet.. Als dat verstaanbaar is? 'k zal is zien ofk die filter niet wat kan veranderen, sowieso is wat EQ'en. En de percussie moet er idd nog bij, is nu 1 simpele high-hat.
& die patch moogt ge zeker 's pmen! Zou zeer vriendelijk zijn.

Clash

Legacy Member
Ja ik snap het, elk element in een nummer is heel belangrijk en ook de drums geven een bepaalde sfeer beter weer... Maar hoge tonen mogen niet echt onbreken in muziek, als zijn het hoge tikjes VIND IK! ;) Ma ik vind deze stijl echt goed, zoals ik zei zeker proberen volledig af te werken!

Therapy

Legacy Member
zeker nie slecht, maar de drums klinken vreemd ja.
met wa werkt ge ?

Canniball

Legacy Member
Volgens mij is de track ni gecompressed etc, kan dit?
Veel pieken en dallen in de wav

Skyscraper

Legacy Member
'k ga toch is deftig naar de drums kijken als't zo stoort.
& geen compressie inderdaad, hou nogal van wat verschil in volume. Niet een track die van 't begin tot 't einde even (té) luid staat. Is wss ook 't genre.
Maar ge hebt gelijk, sommige stukken staan wel té stil ivg met andere stukken.
'k vrees dat 't voor na de examens is dat'k hier is serieus werk van ga maken, en met de commentaar kan ik al flink wat verbeteren hopelijk.

Canniball

Legacy Member
Je volume kan je ook gwn aanpassen van bepaalde stukken eh..

Compressie is een noodzaak, als ge uw drums punchy en krachtig wil laten klinken.

[B\\'R]yourmoth

Legacy Member
Canniball zei:
Je volume kan je ook gwn aanpassen van bepaalde stukken eh..

Compressie is een noodzaak, als ge uw drums punchy en krachtig wil laten klinken.

of gewoon zeer goed afmixen en iqen wat misschien iets moeilijker is maar dan heb je toch meer controle

0nline

Legacy Member
k vind het zeer goed eig.
zeer relaxed! het type dnb dat ik zelf ook het liefst hoor...
met wat is het gemaakt eig. ja?

Skyscraper

Legacy Member
Bedankt voor den vriendelijke comment, hoor 't ook liefst diepe minimalistische dnb (niet dat dit ergens in de buurt daarvan komt.. ik probeer hehe).
Is gemaakt met ableton & wat vsts.

Clash

Legacy Member
Berter zei:
Bedankt voor den vriendelijke comment, hoor 't ook liefst diepe minimalistische dnb (niet dat dit ergens in de buurt daarvan komt.. ik probeer hehe).
Is gemaakt met ableton & wat vsts.

Niemand maakt echt wat em echt wil, k toch alvast niet ^^
Like i said before, ik vind het echt goe :)

Maar die compressie opmerking vind ik wel terecht, dus zeker rekening mee houden!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan