Archief - Draaien met 3. Suggesties?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WhiSpEr

Legacy Member
Hallo,

wij zijn nu al een tijdje met 3 man in een "dj-team". En ik vroeg mij af of iemand deftige suggesties heeft over hoe ge zoiets praktisch haalbaar houdt en da toch iedereen zo actief mogelijk bezig is. Voorlopig is dit nog ieder zijn 20min of langer voldraaien en dat resulteert soms in nogal grote genreverschillen die plots optreden...

Iemand suggesties?

WhiSpEr

Legacy Member
Sid` zei:
probeer eens nix voor te bereiden en gewoon op te legge waar ge zin in hebt :)

Het probleem is da onze muziekkennis verdeelt is over de 3 personen. Ik bijvoorbeeld ben meer iemand voor electro, dance, trance, ... en dan heb je iemand die veel rockt en alternatiever gaat en iemand daar tussenin. Daar ligt dan ook het grootste probleem me die genreverschillen...

Peephole

Legacy Member
Probeer gewoon wat meer op elkaar in te spelen. En elk om beurt een aantal liekes.

ShoveS

Legacy Member
ah da's toevallig, ik zit ook in een dj team en ene draait jump, den andere breakcore en de laatste draait minimal, slim van ons he om zo samen te beginnen :)

Dj San

Legacy Member
Ik heb het lang geprobeerd om met nog iemand samen te moeten draaien en heb geconcludeerd dat het totaal niet werkt als je allebei niet perfect op 1 lijn denkt.
Analoog met 3 of meerdere.

Mechelaar

Legacy Member
2 is nog haalbaar imo. 3....als je alledrie echt wel wat kent van muziek en draaien lijkt mij dit mss haalbaar. hoewel lijkt me leuker om met drie een liedje te maken/'componeren' dan met drie gwn te draaien. maarja dat beantwoord natuurlijk u vraag niet é.

kzou er gewoon voor zorgen dat ge nooit met drie tegelijk achter de tafels staat (tenzij ge een shitload aan gear, effecten, keyboards).

Xavez

Legacy Member
Gewoon, scoutsfuiven draaien. Ene gaat de pinten halen, de andere legt n plaatje op, de volgende legt een bijpassend plaatje klaar..

@Shoves opmerking: er zit ZOVEEL waarheid in :)

Thomazz Trigger

Legacy Member
Ene pakt de platen, andere beatmatched en den andere mixt in? Mja is ook maar saai eh :)
Hoe heten jullie dan? De 3 musictiers? :x :D

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Meestal is wat afwisseling goed, zeker op bv een scoutsfuif. Niet iedereen wil dezelfde muziek. Gewoon doe ieder je eigen ding maarja..., tmoet ni makkelijk zijn met 3.

DJDM

Legacy Member
DJ_Trash zei:
Xavez zei:
Gewoon, scoutsfuiven draaien. Ene gaat de pinten halen, de andere legt n plaatje op, de volgende legt een bijpassend plaatje klaar..
jaren zo gedaan en da was altijd fijn :) (quasi exact zelfde formule)

inderdaad, en wij hebben daar eigenlijk nooit problemen mee gehad hé :)

Gewoon inspelen op uw publiek en regelmatig afwisselen. Ma ja, in onzen tijd werden er ook meer dan 1 stijl op een fuif gespeeld é trash :))) Dan ging da perfect als ge alle 3 een beetje varieerde in stijl.

CFK

Legacy Member
imo kunt ge met drie met elk een verschillende genrekennis wel een goe team vormen
als ge in staat zijt alle genres door elkaar te mixen elk dan kunnen daar nog mooie combos uit ontstaan...

'k ken iemand (sallow van het dnb duo eskey & sallow) en die draait zowel dnb als gewoon op boerenfuiven, maar die kerel mixt echt alles door elkaar en op een interessante en vette manier zodanig dat boerenfuiven met hem erbij nog een redelijk goed muziekgehalte krijgen, want meestal dienen die toch maar voor goedkoop te drinken :)

nuja, 'k zou zeggen ga verder en probeer eens jullie totaal uiteenliggende stijlen echt te mixen en wat leuke (party)combo's te zoeken waar het publiek van versteld staat
moet lukken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan