Archief - Dj booth drink bar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GroovyBeatsss

Legacy Member
Good evening...

Korte inleiding. Zijn van plan om te investeren in kleine drinkbar hier in Playa de Las Americas in Tenerife. Research naar licenties en vergunningen gebouw zijn volop gaande, dus werd het eens tijd om een stapje verder te gaan. De inrichting van dj booth + eventueel verlichting (moest hier kennis over zijn op music forum)

Laatste tijd hoor ik immens veel over de timecode systemen. Waar haal je hier je grote voordelen mee? Bvb alles digitaal formaat, geen cd's nodig? Dus wss ook kostenbesparend in aankoopprijs? Heb de search ook proberen te gebruiken, maar die lag jammer genoeg plat.. Maar als ik het goed begrijp koppel je dus een bestaande booth (2* tabletop + mengpaneel) aan een laptop? En je controleert dus de software via de tabletops.

Is dit een betrouwbaar en stabiel systeem? Niet dat de boel platgaat in volle actie.. Kun je dan eventueel ook goedkopere tabletops zetten of is het toch beter om te investeren in een hogere kwaliteit?


Punt 2: Verlichting + geluid.Interieur 40m² (vierkant) + 30m² terras die langs 2 muren van de zaak loopt. Zaak zelf heeft geluidsinstallatie, maar die is te licht voor terras + zaak binnen van deftig geluid te voorzien. Daarom lijkt het ons noodzakelijk om te investeren in nieuwe geluidsinstallatie. Momenteel werken ze met 2 grote boksen in de zaak zelf. Wij hadden echter in gedachte om dit te verdelen in 4 boksen. 2 binnen + 2 buiten. Iemand die ongeveer een idee heeft met welke wattages we rekening moeten houden?

Zodanig kunnen we eens een idee scheppen van wat dit ons ongeveer gaat kosten.

Tis ne hele boterham, maar moest iemand tijd en zin hebben om zich hier wat mee te amuseren, alvast bedankt;)


MVG Jan

ByT3 Me

Legacy Member
aangezien ge uwe muziek via software speelt is het wel aan te raden een stabiel systeem te nemen en niet een laptop van 400 euro wat met moeite stabiel draait en vast loopt na 2 uur door slechte koeling of slechte systeem eisen. En best een back up systeem voorzien voor al éne laptop het begeeft.

nonkel wulle

Legacy Member
Macbook + audio8?? + een deftig geluidsysteem

is wa ge nodig hebt.

miljaarde ik zien droenke nu.

NinjaTune

Legacy Member
nonkel wulle zei:
miljaarde ik zien droenke nu.

:lol:


Het hangt nog altijd af van de dj zelf welk systeem je er best zet. Op vlak van timecode heb je ook verschillende programma's (serato/traktor/..) die hun eigen geluidskaart hebben. Indien een dj met timecode speelt zal de kans al erg groot zijn hij die geluidskaart + laptop zelf mee heeft. Het best kijk je dus voor 2tabletops en eventueel platendraaiers, gezien de meeste timecode nog altijd met vinyl aansturen.

GroovyBeatsss

Legacy Member
ByT3 Me zei:
aangezien ge uwe muziek via software speelt is het wel aan te raden een stabiel systeem te nemen en niet een laptop van 400 euro wat met moeite stabiel draait en vast loopt na 2 uur door slechte koeling of slechte systeem eisen. En best een back up systeem voorzien voor al éne laptop het begeeft.
Zowiezo wordt er geinvesteerd in kwaliteitsmateriaal. Is uiteraard de bedoeling dat het deftig werkt + langere tijd kan meegaan. Gaan dus een laptop aankopen puur voor de zaak + eventueel mijn persoonlijke laptop als back up solution gebruiken dan.

nonkel wulle zei:
miljaarde ik zien droenke nu.
Haha:lol:

LexiC zei:
:lol:


Het hangt nog altijd af van de dj zelf welk systeem je er best zet. Op vlak van timecode heb je ook verschillende programma's (serato/traktor/..) die hun eigen geluidskaart hebben. Indien een dj met timecode speelt zal de kans al erg groot zijn hij die geluidskaart + laptop zelf mee heeft. Het best kijk je dus voor 2tabletops en eventueel platendraaiers, gezien de meeste timecode nog altijd met vinyl aansturen.
Nuja ik ga zelf het meeste uurtjes voor men rekening nemen daar. Laatste setup die ik heb gehad waren 2 * denon dn s1200 + Djm 600. Is dit bvb een goede basissetup voor aan timecode systeem te hangen? Of is het enkel mogelijk met tt's? Zowiezo hebben we dan ook standaard gear staan voor guest dj's die niet gebruik maken van timecode.

Welke is eigelijk de meest aan te raden software hiervoor? Lees heel veel goede dingen over de serato software. Maar als ik me goed herinner is de traktor goedkoper in aankoop?

Thanx in advance;)

JackM

Legacy Member
1.
Voor ne booth zou ek persoonlijk toch kijken voor mixer + 2 cdspelrs + 2 platendraaiers. Zeker als ge ook guest dj's wilt vragen. Als ge maar enkel cd spelers zou nemen en geen tt's zou ek da lijk maar raar vinden van dan wel in timecoded stuff te investeren.
In uw materiaal kunde dan ook weer zo duur gaan als ge wilt é en de meeste standaard voor bar is toch ook al nie goedkoop meer + dj's willen tegenwoordig ook duur materiaal om op te draaien. Lees als pioneer en technics.
Ne djm800 kost direct al veel geld. Mss dat ne 700 al wa interessanter is van prijs.
Bij allen&heath kunde mss bij de xone42 of 62 terecht.
Bij cdspelers zoude kunnen zeggen da ne cdj1000 de standaard is, maar goeikoop zijn die ook nie. Dan kunde mss eventueel voor ne 800 of 400 gaan.
Bij platenspelers denkek nie dat veel anders gaat kunnen dan technicsen met een setje concordes op.

2.
Wat ge neemt van boxen kan ek u moeilijk zeggen. Da hang af van de vorm van u zaal, hoe ge ze gaat indelen, welk type en hoeveel ge daar wilt tegenaan gooien.
Hoe dan ook, ge gaat u alleszins geen actieve moeten kopen.
Veel ken ik erzelf ook wel nie van, maar anders kunde es zien bij JBL pro, mss de vp reeks. Dan kunde er zo een paar aan uwe muur hangen richting uw dansvloer.
Soit, kzeg nu maar iets. Da gade best gewoon aan mensen die er iets van kennen vragen. Mss da Dakantochnie u daar al iets verder in kan helpen, dien kent wel redelijk ewa van geluidsmateriaal.
HK audio, electrovoice, dynacord, martin audio, ecler, .. hebben wel goei boxen daarvoor, maar tis al te zien van hoeveel geld ge eraan hangt.

Zorg ook wel dat ge voor boxen voor vaste installatie kiest en nie van die boxen voor op fuiven en concerten.
Tis dan ook nog te zien of ge een paar monitors wilt of nie.

Nu ganek maffen :p

NinjaTune

Legacy Member
beatlover zei:
Nuja ik ga zelf het meeste uurtjes voor men rekening nemen daar. Laatste setup die ik heb gehad waren 2 * denon dn s1200 + Djm 600. Is dit bvb een goede basissetup voor aan timecode systeem te hangen? Of is het enkel mogelijk met tt's? Zowiezo hebben we dan ook standaard gear staan voor guest dj's die niet gebruik maken van timecode.

Welke is eigelijk de meest aan te raden software hiervoor? Lees heel veel goede dingen over de serato software. Maar als ik me goed herinner is de traktor goedkoper in aankoop?

Thanx in advance;)

Als ik het goed voor heb, zijn deze vragen omtrent timecode eigenlijk vooral voor je persoonlijk gebruik?

Timecode is ook perfect met cd aan te sturen inderdaad. Ik heb een denon dn-s3000, en dat gaat daar perfect mee, alsook met cdj's. Dus met de denon spelers die je aanhaalt zal dat ook perfect werken.

Welke de meest aangeraden software ervoor is.. tjah, serato en traktor zijn zowat de meest populaire. Echter heb je ook erg goede budget-pakketten, zoals torq, mixvibes, .. Welke nu het beste is kan ik moeilijk zeggen. Te weinig ervaring met traktor zelf. Enkel mixvibes en serato heb ik ervaring mee. En beiden doen perfect hun werk. Ik heb de indruk dat de meesten nog altijd met serato draaien, en dan is het mss handig als je die geluidskaart al liggen hebt in je booth voor guest-dj's. Echter gaan anderen dan weer zeggen dat traktor meer gebruikt wordt, dus wat je best kiest, geen idee.

Als je guest-dj's vraagt zou ik je booth inderdaad ook met TT's uitrusten. het moet niet allemaal per sé high-end gear zijn, maar zorg dat het toch wel deftig materiaal is. Indien mogelijk ben je inderdaad het best af met 2 cdj's (800 is voldoende voor zo iets denk ik toch wel) en ne djm.

GroovyBeatsss

Legacy Member
First off al my apoligies for the late reaction... Nogal razend druk. Van architect voor project naar gemeentehuis (vergunningen), dealers, ... Anyways, drukke tijden:)

Jack Malibu zei:
1.
Voor ne booth zou ek persoonlijk toch kijken voor mixer + 2 cdspelrs + 2 platendraaiers. Zeker als ge ook guest dj's wilt vragen. Als ge maar enkel cd spelers zou nemen en geen tt's zou ek da lijk maar raar vinden van dan wel in timecoded stuff te investeren.
In uw materiaal kunde dan ook weer zo duur gaan als ge wilt é en de meeste standaard voor bar is toch ook al nie goedkoop meer + dj's willen tegenwoordig ook duur materiaal om op te draaien. Lees als pioneer en technics.
Ne djm800 kost direct al veel geld. Mss dat ne 700 al wa interessanter is van prijs.
Bij allen&heath kunde mss bij de xone42 of 62 terecht.
Bij cdspelers zoude kunnen zeggen da ne cdj1000 de standaard is, maar goeikoop zijn die ook nie. Dan kunde mss eventueel voor ne 800 of 400 gaan.
Bij platenspelers denkek nie dat veel anders gaat kunnen dan technicsen met een setje concordes op.

2.
Wat ge neemt van boxen kan ek u moeilijk zeggen. Da hang af van de vorm van u zaal, hoe ge ze gaat indelen, welk type en hoeveel ge daar wilt tegenaan gooien.
Hoe dan ook, ge gaat u alleszins geen actieve moeten kopen.
Veel ken ik erzelf ook wel nie van, maar anders kunde es zien bij JBL pro, mss de vp reeks. Dan kunde er zo een paar aan uwe muur hangen richting uw dansvloer.
Soit, kzeg nu maar iets. Da gade best gewoon aan mensen die er iets van kennen vragen. Mss da Dakantochnie u daar al iets verder in kan helpen, dien kent wel redelijk ewa van geluidsmateriaal.
HK audio, electrovoice, dynacord, martin audio, ecler, .. hebben wel goei boxen daarvoor, maar tis al te zien van hoeveel geld ge eraan hangt.

Zorg ook wel dat ge voor boxen voor vaste installatie kiest en nie van die boxen voor op fuiven en concerten.
Tis dan ook nog te zien of ge een paar monitors wilt of nie.

Nu ganek maffen :p
De reden waarom ik niet aan vinyl heb gedacht is puur omwille van het feit dat dit hier in Tenerife zo goed als niet gebruikt wordt.. Ondertussen al heel wat van de resident dj's in de zaken hier aangesproken en er is gwn zo goed als geen aanbod voor vinyl dj's hier in Tenerife. Nuja mss zoals je zegt om timecode systeem aan te sturen, maar heb natuurlijk ook geen zin om in het begin te investeren in 2 tt's die daar stof liggen te happen..

Ik was wat rond aan het zien op de site van traktor scratch en tussen hun compatibel materiaal aan het surfen. En daar kwam ik de Korg zero 4 tegen. Heel wat over gelezen, en lijkt me wel deftig mengpaneel om eventueel traktor aan te sturen.

Punt 2 ga ik dakantochnie eens aanspreken op msn als ik hem tref..

Thanks allready...

LexiC zei:
Als ik het goed voor heb, zijn deze vragen omtrent timecode eigenlijk vooral voor je persoonlijk gebruik?

Timecode is ook perfect met cd aan te sturen inderdaad. Ik heb een denon dn-s3000, en dat gaat daar perfect mee, alsook met cdj's. Dus met de denon spelers die je aanhaalt zal dat ook perfect werken.

Welke de meest aangeraden software ervoor is.. tjah, serato en traktor zijn zowat de meest populaire. Echter heb je ook erg goede budget-pakketten, zoals torq, mixvibes, .. Welke nu het beste is kan ik moeilijk zeggen. Te weinig ervaring met traktor zelf. Enkel mixvibes en serato heb ik ervaring mee. En beiden doen perfect hun werk. Ik heb de indruk dat de meesten nog altijd met serato draaien, en dan is het mss handig als je die geluidskaart al liggen hebt in je booth voor guest-dj's. Echter gaan anderen dan weer zeggen dat traktor meer gebruikt wordt, dus wat je best kiest, geen idee.

Als je guest-dj's vraagt zou ik je booth inderdaad ook met TT's uitrusten. het moet niet allemaal per sé high-end gear zijn, maar zorg dat het toch wel deftig materiaal is. Indien mogelijk ben je inderdaad het best af met 2 cdj's (800 is voldoende voor zo iets denk ik toch wel) en ne djm.
Na wat reviews over beide programmas te lezen, en te hebben kunnen werken met Serato (Dj Zefira gebruikt het ook hier) en traktor scratch pro (kameraad in thuisgebruik) gaat mijn voorkeur toch lichtjes naar de traktor software. Zoals hierboven al vermeld ben ik de korg zero 4 tegengekomen waardoor de audio 8 geluidskaart overbodig wordt..

Aankoopprijzen gaan zowiezo lager liggen hier voor ons, omdat ze hier maar 5% btw aanrekenen. Bvb moest ik online bestellen wordt er dan "btw-loos" verstuurd, en hier de plaatselijke btw kosten aangerekend? Of betaal je echt de btw van in het land waar je bestelt?

Alvast bedankt allemaal..

Grtz Jan

toru

Legacy Member
BTW van het land. Alhoewel als bedrijf/zaak zijnde weetek het nu niet echt :s.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan