Archief - dit dj paneel? gemini cdm 3600?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bountty

Legacy Member
DJ vragen topic :)

Ma bon: ik zou dan voor iets zoals een reloop digital jockey kijken, als je een laptop hebt zal dat even duur uitkomen, en je hebt veel meer mogelijkheden. De kwaliteit van die Gemini valt trouwens nog te betwijfelen.

jerke007

Legacy Member
bountty zei:
DJ vragen topic :)

Ma bon: ik zou dan voor iets zoals een reloop digital jockey kijken, als je een laptop hebt zal dat even duur uitkomen, en je hebt veel meer mogelijkheden. De kwaliteit van die Gemini valt trouwens nog te betwijfelen.

maar ik zou het liefst op cd draaien.
het lijkt me tog een deftig stukje:)

Baffel

Legacy Member
Ik heb wel wat ervaring met ongeveer zoiet. De koolsound CDS 220 (http://members.home.nl/intertop/foto/CDS220P.jpg) ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse dus specs zullen ook wel overeenkomen. Dees kan ik alleen maar afraden. Was praktisch niet mee te mixen, de pitch ging van 0 naar 0.2% dan 0.7%. Ook dat jogweel was helemaal onbruikbaar.

deathsythe

Legacy Member
beter zou zijn, doorsparen, een dubbelaar kopen, of zelfs tabletops, maar dan ga je al serieus mogen doorsparen ;)
en dan nog een degelijk mengpaneel hé.
of je kan beginnen met een vestax controller of reloop dj, numark total control, deze zijn midi controllers om muziek te mixen via je pc.

jerke007

Legacy Member
deathsythe zei:
beter zou zijn, doorsparen, een dubbelaar kopen, of zelfs tabletops, maar dan ga je al serieus mogen doorsparen ;)
en dan nog een degelijk mengpaneel hé.
of je kan beginnen met een vestax controller of reloop dj, numark total control, deze zijn midi controllers om muziek te mixen via je pc.

zouje mij willen helpen?
wat denk je van:
dubbele cd:
Gemini - CDX-2400 Doppel-CD-Player : CD / MP3 Players
paneel:
Behringer - DJX 750 5-Kanal DJ Mixer, digital : Mixers

deathsythe

Legacy Member
met die dubbelaar heb ik geen ervaring, maar ik heb een soort kloon van deze gehad;
Reloop - RCD-2650 B : CD / MP3 Players
en dat macheerde toch deftig (juist het feit dat je geen échte instant start hebt, maar dat heb je toch niet op die modelle rond de 200 eur)
die instant start wilt dus zeggen, als je op play drukt zit er altijd een kleine milliseconde variatie op de startsnelheid, bij de dure cd spelers is dat altijd constant.

die gemini zal ook wel 'goed' genoeg zijn.

dat mengpaneel zou ik afraden, het kost veel te weinig wat je ervoor krijgt; dit zal in ieder geval iets beter zijn; (of zelfs veel beter)
Reloop - RMX-20 BlackFire Edition : Mixers

je hebt maar 2 kanalen, maar geloof me, 4 kanalen, mét effecten en bpm counters voor 150 eur kan gewoon geen goede kwaliteit zijn.
als je rekening houdt dat een deftig mengpaneel met die kwaliteiten al rond de 400-500 eur zit. (rmx 40 van reloop bijvoorbeeld)

nuja als je al zin hebt om na 2-3 maanden een ander mengpaneel te kopen moet je die behringer kopen :p

jerke007

Legacy Member
deathsythe zei:
met die dubbelaar heb ik geen ervaring, maar ik heb een soort kloon van deze gehad;
Reloop - RCD-2650 B : CD / MP3 Players
en dat macheerde toch deftig (juist het feit dat je geen échte instant start hebt, maar dat heb je toch niet op die modelle rond de 200 eur)
die instant start wilt dus zeggen, als je op play drukt zit er altijd een kleine milliseconde variatie op de startsnelheid, bij de dure cd spelers is dat altijd constant.

die gemini zal ook wel 'goed' genoeg zijn.

dat mengpaneel zou ik afraden, het kost veel te weinig wat je ervoor krijgt; dit zal in ieder geval iets beter zijn; (of zelfs veel beter)
Reloop - RMX-20 BlackFire Edition : Mixers

je hebt maar 2 kanalen, maar geloof me, 4 kanalen, mét effecten en bpm counters voor 150 eur kan gewoon geen goede kwaliteit zijn.
als je rekening houdt dat een deftig mengpaneel met die kwaliteiten al rond de 400-500 eur zit. (rmx 40 van reloop bijvoorbeeld)

nuja als je al zin hebt om na 2-3 maanden een ander mengpaneel te kopen moet je die behringer kopen :p
oke, echt merci voor je beoordeling, nu weet ik heel wat meer.
dat paneel dat je me heeft aangeraden is dat niet te weinig?(geen effecten ofz?) zelf weet ik het niet.

deathsythe

Legacy Member
jerke007 zei:
oke, echt merci voor je beoordeling, nu weet ik heel wat meer.
dat paneel dat je me heeft aangeraden is dat niet te weinig?(geen effecten ofz?) zelf weet ik het niet.

voor een beginner volstaan 2 kanalen, tenzij je gaat beginnen mixen met 4 cd spelers of met 2 cd spelers en nog 2 draaitafels ofzo (tegelijk).
als je al denkt na 4 maand ofzo 2 extra cd spelers toe te voegen, ben je best met een 4chan mixer, zoals die reloop rmx 40 (das nog deftig naart schijnt).

en als je effecten wil, dan ga je al naar de 300 eur gaan voor een 2chan mixer :)

en geloof me dat lijkt cool en leuk in het begin, maar je gebruikt dat echt weinig (tenzij je Regi noemt). Ik heb op mijn mengpaneel een ingebouwde kaoss pad (effecten) en dat heeft 100 effecten, en daarvan gebruik ik er mss een vijftal, de flanger nen low pass filter of high pass filter,...

jerke007

Legacy Member
deathsythe zei:
voor een beginner volstaan 2 kanalen, tenzij je gaat beginnen mixen met 4 cd spelers of met 2 cd spelers en nog 2 draaitafels ofzo (tegelijk).
als je al denkt na 4 maand ofzo 2 extra cd spelers toe te voegen, ben je best met een 4chan mixer, zoals die reloop rmx 40 (das nog deftig naart schijnt).

en als je effecten wil, dan ga je al naar de 300 eur gaan voor een 2chan mixer :)

en geloof me dat lijkt cool en leuk in het begin, maar je gebruikt dat echt weinig (tenzij je Regi noemt). Ik heb op mijn mengpaneel een ingebouwde kaoss pad (effecten) en dat heeft 100 effecten, en daarvan gebruik ik er mss een vijftal, de flanger nen low pass filter of high pass filter,...
oke, merci, ja idd 2chan mixer is wel voldoende :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan