Archief - Digipack of jewel case

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Digipack of jewel case


  • Totaal aantal stemmers
    21
  • Opiniepeiling gesloten.

Cerulean

Legacy Member
Wat heeft jullie voorkeur?
Ik vraag dit omdat ik aan de release van een full cd aan 't werken ben, maar aangezien het een solo project is valt er intern dus weinig te overleggen :)
Ik zit met een dilemma over digipack vs jewel case... Ikzelf vind digipacks mooier, maar heb hier en daar al gehoord dat sommigen jewel case verkiezen omdat hun digipacks snel kapot zouden gaan... Bij mij is dat net andersom maarja. Digipack zou me iets duurder uitkomen denk ik, maar ben bereid om te gaan voor hetgene dat hier de meerderheid krijgt (mits genoeg stemmen :p)

shiftyke

Legacy Member
Bah ik haat digipacks, jewel case is veel stevige en handiger als je het mij vraagt !!

Cerulean

Legacy Member
Hmm ik heb net een prijsofferte gekregen van een bedrijf, en digipack komt 70 cent per stuk duurder uit... Dan neig ik toch naar jewel case.

beton

Legacy Member
Ik heb zelf ook al de nodige offertes aangevraagd, en digipak komt inderdaad iets duurder uit, maar ik vind het een pák beter ogen, en mijn digipaks gaan veel langer mee dan jewelcases, omdat die laatste altijd barsten, en een digipak doet dat niet.

Wat mij betreft dus : digipak, .. all the way, .. als je echt het geld kan missen, doe dan een 6-panel digipak met mooi artwork en je zit echt goed.

Carrion

Legacy Member
ja, digipacks barsten mss nie, ma daar begint het karton wel los te komen als ge die veelvuldig open doet

Cerulean

Legacy Member
Wat het artwork betreft: Da's een illustratie dat in een drieluik doorloopt. Dus in een jewel case is het gewoon de voorkant van de cd die lang rechts nog 2 pagina's zal doorlopen.
Met een digipack zou dat dan gewoon aan de voorkant vasthangen uiteraard.
Ik vind dat ook mooier, maar dan geraak ik pas veel later uit de kosten... dilemma's!!!

Beton, de offerte die ik ontvangen heb was, is als volgt:
jewel case:
500 tegen 1.71 euro p/s
1000 tegen 1.125 euro p/s

digipack:
500 tegen 2.46
1000 tegen 1.46

Weet jij nog ergens voordeligere tarieven?

Ik vind 1000 eigenlijk al veel te veel, maar eigenlijk doe je er zoveel voordeel bij... als ik er dan nog 10 jaar over doe eer alles de deur uit is dan verdien ik er nog ne schone cent aan, maar als ik ermee blijf zitten... nuja, wederom een dilemma.

beton

Legacy Member
Ik weet niet hoe goed je bent, .. maar is 1000 exemplaren niet véel te veel?

alexii

Legacy Member
Digipacks zijn echt vreselijk kut.

Digipacks kan je niet vervangen als ze verslijten, een jewel case kan je altijd veranderen.

Cerulean

Legacy Member
beton zei:
Ik weet niet hoe goed je bent, .. maar is 1000 exemplaren niet véel te veel?

Ik zeg toch letterlijk "ik vind 1000 cd's eigenlijk al veel te veel", maar het is enkel het feit dat het LANG niet het dubbele van 500 cd's kost dat mij doet twijfelen.
Maar om te antwoorden op je vraag, tja dat is gokken, er is de laatste jaren een opkomen publiek voor dat genre, en indertijd heeft een van mijn groepen toch ook losjes 1000 exemplaren verkocht en daar is nu nog steeds vraag naar (maar wordt niet heruitgebracht)

Edit: aha, ik merk nu pas op, Mount Venus... Dan hebben we samen in Oostmalle gespeeld. Heb daar jullie demo gekocht, was direct weg van de muziek.

GiJay

Legacy Member
Luister naar clipz...

Ongeacht zijn slechte muziek, valt er wel iets met dit nummer te zeggen.

YouTube - Download

Ik zou ook gewoon jewel doen. Een digipack heeft enkel meerwaarde mocht het echt supervette artwork zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan