Archief - De mozart van de 21e eeuw

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bluto

Legacy Member
Nice! (Hoewel de vergelijking met Mozart mss iets overdreven is)

BongZrGooD

Legacy Member
Ik was ook sprakeloos... Als mozart al gedegradeerd wordt door een middelmatige keyboard speler, die een verschrikkelijk imitatiegitaargeluid gebruikt om een ellenlang, ééntonig repetitief stukje clichémuziek te brengen vergeleken wordt met een muzikaal genie.
De vergelijking is schandalig, dit is mediocre op zijn best.
De Mozart van de 21ste eeuw...:rofl: Jongens toch...
The new standard of mediocre is now called the youtube standard...
Misschien eerst eens wat over Mozart lezen, en eens luisteren naar wat die man deed.
Kleine introductie

Geen dank:D

Groetjes,
BongZ

Defees

Legacy Member
I agree with BongZ in grote mate. Maar't is wel eens iets anders dan al die voze pop.

beton

Legacy Member
Ik vind de mozart vergelijking ook een redelijk van de pot gerukt, .. maar het is toch minstens mediocre. Het geposte filmpje is nog 1 van de mindere impro's, maar er zit toch soms goed spul tussen al z'n filpjes.

Robust²

Legacy Member
Ok het is mss een wat cheesy geluid dat hij uitkiest, maar hij schudt toch vaak nette dingen uit z'n mouw imo. :)

shiftyke

Legacy Member
Iemand die symfonieën en concerto's schrijft voor allerlei instrumenten ga je toch niet vergelijken met dit jongetje, akkoord hij kan goed op die synth spelen en heeft gevoel voor opbouw maar Mozart?

Metochke

Legacy Member
lol chill gasten... Ik bedoel alleen maar dat die jongen een geweldige improvisatietechniek heeft en dus uit het hoofd IMO geweldige muzikale klanken voortbrengt. Dat wat mozart ook kon op zijn piano als jongeman. Dus enkel dat aspect bedoel ik met die vergelijking. Niet het grote geheel " moazrt ". Dat zou inderdaad wel wat idioot zijn niewaar? :)

BongZrGooD

Legacy Member
Ik ben chill hoor...:D
Maar ook hier weer dat superlatief "geweldige improvisatietechniek"...
Dit is trouwens geen improvisatie, dit is ingestudeerd. Improvisatie is iets totaal anders. Aan zijn techniek te zien is hij geschoold, maar het meer dan 13 in een dozijn niveau ontstijgt hij mijn inziens nergens.
Ach ja, to each his own, maar ik blijf bij mijn mening. Mediocre op zijn best.

Groetjes,
BongZ

Arpeggiator

Legacy Member
topic titel way overdreven man. dit is echt niet zo moeilijk wat die hier doet hoor. Die drum loop laat het wat mooier klinken. Er zit ook een opvallende delay en reverb op zijn synth, waardoor het natuurlijk veel voller klinkt en lijkt alsof hij in een stadium aan't spelen is.

"Nieuwe mozart" made me laugh

kisthechef

Legacy Member
Metochke zei:
lol chill gasten... Ik bedoel alleen maar dat die jongen een geweldige improvisatietechniek heeft en dus uit het hoofd IMO geweldige muzikale klanken voortbrengt. Dat wat mozart ook kon op zijn piano als jongeman. Dus enkel dat aspect bedoel ik met die vergelijking. Niet het grote geheel " moazrt ". Dat zou inderdaad wel wat idioot zijn niewaar? :)

Improvisatie? Er staat zelfs bij dat het op z'n volgende cd zal staan...

bountty

Legacy Member
Hahaha, da duikt overal op, een weekske terug een kereltje van 5 jaar da al piano kan spelen gezien op tv, en hij werd al aangekondigd als de grootste muzikant ooit :)

Zo kunde ook een gastje van 10 jaar die toevallig nogal deftig kan tennissen direct bombarderen tot nieuwe Federer ofzo.

Metochke

Legacy Member
vreemd hoe het merendeel zich gewoon focussed op den topicnaam. volgende keer noem ik het " tetten " ofzo. :p

BongZrGooD

Legacy Member
Metochke zei:
vreemd hoe het merendeel zich gewoon focussed op den topicnaam. volgende keer noem ik het " tetten " ofzo. :p

Jij vindt het vreemd dat mensen op een muziekforum hun mening geven? Jij hebt de vergelijking gemaakt, die mensen vinden JOUW vergelijking ongepast. En dan maak je je er maar gauw vanaf met hun reacties overdreven te noemen?

Je gaat in een filmforum toch ook niet posten dat de nieuwe Stanley Kubrick geboren is om het dan over een Uwe Böll adept te hebben?

Je post gewoon het zoveelste 13 in een dozijn youtube amateurtje en vergelijkt hem met één van de grootste talenten/componisten/muzikanten uit de muziekgeschiedenis? En dan ga je reacties hierop vreemd noemen? Hmmmm...

Jij mag deze jongen absoluut geweldig vinden, maar het zegt imo meer dan genoeg over je muziekkennis, wat natuurlijk de "vreemde" titelkeuze zou verklaren.
Ach ja... Nu zal ik wel niet chill zijn zeker? Gelukkig heb ik van muziek meer verstand.

Groetjes,
BongZ
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan