Archief - De Blaasinstrumenten Thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stabby

Legacy Member
Er zijn al piano, gitaar en DJ threads, maar zijn hier ook mensen die saxofoon, trompet of klarinet spelen? Maak je dan hier bekend!

Zelf ben ik geen blazer, maar ik zou graag jazz trompet spelen. Volgende maand zal ik eens een trompet huren en zien of het mij ligt :)

koffiekan

Legacy Member
Ik speel nu al zo een 10 jaar saxofoon.
Binnen een week mijn laatste examen ervan :)

Skoran

Legacy Member
Ik speel af en toe wat tin whistle, ben alles op mijzelf aan het leren.
Probleem is: ik kan geen zak noten lezen. Kent iemand een goede site waar ze dat stap voor stap uitleggen?

?therapy?

Legacy Member
Ik wil echt zo hard beginnen met saxofoon te leren.
Ben er nog uit of ik voor een tenor of een soprano ga. But then again, ik heb nog genoeg tijd. Eerst het geld :')

beton

Legacy Member
waarom tenor of sopraan? waarom geen gewone alt ?

als het je eerste blaasinstrument is raad ik je van die 2 sowieso een tenor aan, .. het is heel moeilijk om een mooie toon uit een sopraansax te krijgen

Stabby

Legacy Member
Ik zou ook graag saxofoon leren, maar het is een duur instrument. Maar goed, trompet lijkt me ook geweldig en een pak goedkoper (een beginnerssax kost evenveel als een pro trompet).

beton

Legacy Member

Stabby

Legacy Member
Je kiest de goedkoopste sax en één van de duurste pro's. Die goedkope saxofoons trekken op niets. Slechte klank, spelen minder goed en na een paar maanden is er meestal wel iets mis mee. Die beginnerssaxofoons zijn allesbehalve deftig. En ja, ik heb mijn research gedaan, ik heb een paar maanden zwaar overwogen sax te spelen en het advies was steeds hetzelfde, dat je van die goedkope brol moet afblijven.

Er zijn trouwens ook trompetten van €150 (nieuw!), maar die reken ik zelf ook niet mee. De goedkoopste deftige trompet kost €500.

koffiekan

Legacy Member
Stabby zei:
Je kiest de goedkoopste sax en één van de duurste pro's. Die goedkope saxofoons trekken op niets. Slechte klank, spelen minder goed en na een paar maanden is er meestal wel iets mis mee. Die beginnerssaxofoons zijn allesbehalve deftig. En ja, ik heb mijn research gedaan, ik heb een paar maanden zwaar overwogen sax te spelen en het advies was steeds hetzelfde, dat je van die goedkope brol moet afblijven.

Er zijn trouwens ook trompetten van €150 (nieuw!), maar die reken ik zelf ook niet mee. De goedkoopste deftige trompet kost €500.

Dan zou ik nog eens research doen over zo een saxofoon ;)
Ik heb al enkele saxofoons bespeeld, en de goedkoopste moesten niet veel onder doen voor de duurdere.
Natuurlijk zijn er verschillende goedkopere merken, waar er inderdaad 'brol' tussen zit. Maar als je goed rondkijkt, heb je al een heel deftige voor niet al te veel geld.

beton

Legacy Member
Stabby zei:
Je kiest de goedkoopste sax en één van de duurste pro's. Die goedkope saxofoons trekken op niets. Slechte klank, spelen minder goed en na een paar maanden is er meestal wel iets mis mee. Die beginnerssaxofoons zijn allesbehalve deftig. En ja, ik heb mijn research gedaan, ik heb een paar maanden zwaar overwogen sax te spelen en het advies was steeds hetzelfde, dat je van die goedkope brol moet afblijven.

Er zijn trouwens ook trompetten van €150 (nieuw!), maar die reken ik zelf ook niet mee. De goedkoopste deftige trompet kost €500.

Uiteraard is zo'n goedkope sax 'slecht', .. zo'n goedkope trompet is dat ook.

Je zei zelf dat een beginnerssax evenveel kost als een pro trompet, .. wat dus dikke bullshit is, uiteraard.

Reken 500-800 euro, en je hebt een héel goede beginnerssax.

Stabby

Legacy Member
beton zei:
Uiteraard is zo'n goedkope sax 'slecht', .. zo'n goedkope trompet is dat ook.

Je zei zelf dat een beginnerssax evenveel kost als een pro trompet, .. wat dus dikke bullshit is, uiteraard.

Reken 500-800 euro, en je hebt een héel goede beginnerssax.

Voor die prijs enkel als je 2dehands gaat. En dan nog heb je voor hetzelfde geld een 2dehands pro trompet (de goedkoopste in die klasse uiteraard).

Verbaast het misschien zoveel dat een saxofoon een pak duurder is dan een trompet?

beton

Legacy Member
Nee, dat verbaast me niet, .. een sax is ook een stuk duurder dan een klarinet, .. maar ik denk dat jij een tikkeltje te los omspringt met de term "pro" trompet, ..

een "pro" instrument is een instrument dat door beroepsmuzikanten gekozen wordt om dagelijks op te spelen hé.
geloof me,.. een beroepstrompetist speelt niet op een trompet van 500 euro :)

Stabby

Legacy Member
beton zei:
Nee, dat verbaast me niet, .. een sax is ook een stuk duurder dan een klarinet, .. maar ik denk dat jij een tikkeltje te los omspringt met de term "pro" trompet, ..

een "pro" instrument is een instrument dat door beroepsmuzikanten gekozen wordt om dagelijks op te spelen hé.
geloof me,.. een beroepstrompetist speelt niet op een trompet van 500 euro :)

Ik zei dat een deftige beginnerstrompet €500 kost...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan