Archief - Chinees; moeilijk dus ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bogy

Legacy Member
Jah, ik zoek eigenlijk al enkele jaren de titel van het liedje dat ik hieronder heb gezet...

ik heb talloze midi's ervan, maar in geen enkele heb ik de titel van het liedje :s
heb al met m'n gsm dat trackID ding gedaan; maar dat werkt alleen maar voor popmuziek denk ik... want die servers denken dat het david guetta is met een of andere fuzzy mix van zijn liedjes ... :s

plz help me ... ik ben echt al jaren op zoek naar het origineel van dit liedje; het is uiteraard een klassieker, volgens mij een mars... ook onze westerse marsen (tchaikovski enzo) worden vaak in films gebruikt; dit liedje is niet anders; het komt vaak voor in kungfu (jet li anyone?) films en moet dus volgens mij een soort van 'mars van de overwinning' zijn ofzo...

ik zal jullie niet langer weerhouden; hier is de opgave:

http://kelderman.bogy.be/9l/2.mid (tempo versie, met verschillende stemmen)
http://kelderman.bogy.be/9l/1.mid (iets tragere versie, vooral de blazers..)

allez, 't is te hopen da'k tegen straks eindelijk weet naar welke plaat ik echt op zoek moet gaan...

bogy

Legacy Member
amai ... ik wist ni dat dees zo moeilijk ging zijn...

is der dan echt niemand die dit liedje kent?
moest ik nu nen titel weten van een van die films waarin da'k het eens gehoord heb... zou ik op basis daarvan verder kunnen gaan zoeken maar voorlopig dus noegabollen éh ... :s

plz guys (and girls) ... help me out on this one :)

Dennoman

Legacy Member
Dit is Man of Determination (男兒儅自強) uit de Wong Fei Hong 黃飛鴻 (Once Upon a Time in China) films met Jet Li.

http://www.youtube.com/watch?v=MN_hCJMVaAk

Het is speciaal voor de eerste film gecomponeerd, dus afgeleid van een originele oudere song is het niet. Veel artiesten hebben hier hun eigen versies van ingezongen, vooral in het Kantonees maar soms ook in het Mandarijn (o.a. Jackie Chan).

YouTube it ^^

bogy

Legacy Member
aaaah ...

dennoman... i thank you very very very much ... :)

nu weet ik tenminste dat het echt een titel heeft :)
nu nog de knapste versie vinden :)

echt merci :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan