Archief - CD-speler of stereoketen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stabby

Legacy Member
Ik wil mijn oude stereoketen eens vervangen, maar ik weet niet goed wat mijn opties zijn. Mijn budget is niet zo groot (€350 max incl speakers). Ik zie heel wat stereoketens, maar vind nergens iets terug over de geluidskwaliteit. Volgens Test Aankoop doen zelfs Yamaha en Sony het tegenwoordig slechter dan vroeger voor dat budget (met name kwaliteit van de speakers en versterker).

Ik dacht dan maar een goede CD-speler te kopen, maar deze zijn duur (€200+) en je hebt dan nog een aparte versterker nodig. Dan overschrijd ik zonder speakers al mijn budget.

Iemand enig idee of er nog opties zijn zonder computer?

skampy

Legacy Member
ben er ook al even naar aan 't zien, en idd, sony komt met zn installatiekes niet goed uit de tests op gebied v geluidskwaliteit. Als je het voor dat geld vindt, kijk dan naar Denon, Onkyo, Kenwood. Proper design, vaak érg basic qua features, maar goede kwaliteit.

Stabby

Legacy Member
Dat lijken wel goede setjes, maar daar vind ik ook amper iets over en die merken zijn niet aanwezig in de grote ketens om uit te testen.

Eigenlijk heb ik toch nog een setje actieve monitors nodig voor mijn synths. Misschien is het dan beter om een CD-speler te kopen en deze hierop aan te sluiten? In dat geval kan ik mijn budget wel verhogen (€300 voor de monitors, €200 voor CD-speler).

Ik begrijp alleen nog niets van die CD-spelers. Blijkbaar heb je nog een versterker nodig. Waarom zijn er geen CD-spelers met ingebouwde versterker zoals je bij elke stereoketen aantreft? Ik wil helemaal niet voor boxen betalen die ik toch niet gebruik.

Project Zero

Legacy Member
Stabby zei:
Eigenlijk heb ik toch nog een setje actieve monitors nodig voor mijn synths. Misschien is het dan beter om een CD-speler te kopen en deze hierop aan te sluiten? In dat geval kan ik mijn budget wel verhogen (€300 voor de monitors, €200 voor CD-speler).

Ik begrijp alleen nog niets van die CD-spelers. Blijkbaar heb je nog een versterker nodig. Waarom zijn er geen CD-spelers met ingebouwde versterker zoals je bij elke stereoketen aantreft? Ik wil helemaal niet voor boxen betalen die ik toch niet gebruik.

Actieve monitor -> is al een versterker ingebouwd in je box. Je hangt dus gewoon de cd-speler aan je monitors et voila. Minder handig is dan wel dat je bij bv. producen uw cd-speler gaat moeten uittrekken en u laptop gaat moeten aansluiten.
Tenzij ge natuurlijk meerdere inputs hebt of alle bronnen merged.

Onthou ook, voor je monitors: try before you buy, niet blindelings afgaan op wat mensen je aanraden!

.eX3

Legacy Member
ok , zwaar over je budget maar compact EN compleet + super lekker sound (bekijk zeker ook wat reviews)

ik ben al lang aan het geilen op deze, maar ik heb mijn creditcard nog niet kunnen overtuigen van de aankoop :p

GenevaLab UK Sound Systems 1200 euro in België

eventueel kan je ook de M versie nemen voor 700 euro
GenevaLab UK Sound Systems

Mike_D

Legacy Member
Project Zero zei:
Actieve monitor -> is al een versterker ingebouwd in je box. Je hangt dus gewoon de cd-speler aan je monitors et voila.

Hoe dacht je dan je volumen te regelen vaak is het bij budget monitoren zo dat de volumen knop op de achter zijden zit.
Zo ver ik weet zit er op cd spelers ook geen volumen knop dus lijkt mijn niet echt handig ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan