Archief - [black metal] Toorn

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cerulean

Legacy Member
Alle instrumenten en zang door moi.


Gebruikte gear:
Hughes & Kettner Triamp + 4x12 Greenbacks cab
Hartke B600
Gibson Les Paul Voodoo
Mayones SE custom
Ibanez GSR 200
Shure SM58
Shure SM57 (x2)
Edirol MIDI keyboard

Software:
Pro Tools
Addictive Drums

Ook Myspace: www.myspace.com/detoorn

Ironpole

Legacy Member
Waar ik meteen aan denk: Burzum
Zalig gemaakt, ik ben onder de indruk.

EDIT: ik vind je eigen werk beter.

Cerulean

Legacy Member
Welbedankt.
Burzum is eigenlijk geen invloed. Nargaroth bv. echter wel

Obi-Jan

Legacy Member
Ik had het al beluisterd na een post op het graspop forum, en ik vind het echt wel enorm goed! Ik ben alvast benieuwd naar wat meer materiaal ;)

Yenneman

Legacy Member
Nargaroth heb ik nooit kunnen smaken. Dat ligt waarschijnlijk aan die hilarische Burzum cover die ik ooit eens hoorde (Black Spell...) die mij meteen alle zin om mij verder in die groep te verdiepen ontnam...

Dit vind ik echter zwaar geslaagd, zowel de Katatonia-cover als het eigen nummer. Dik in orde! Ik ga je even adden op Myspace, if you don't mind:)

Cerulean

Legacy Member
Merci merci.
Probeer misschien eens het Nargaroth nummer "Seven Tears are Flowing to the River". Specifiek dat nummer is een grote invloed, alsook de hele "Geliebte des Regens" cd. Die hebben in de verste verte niks gemeen met die Burzum cover.

Obi-Jan

Legacy Member
Cerulean zei:
Merci merci.
Probeer misschien eens het Nargaroth nummer "Seven Tears are Flowing to the River". Specifiek dat nummer is een grote invloed, alsook de hele "Geliebte des Regens" cd. Die hebben in de verste verte niks gemeen met die Burzum cover.

En je hoort die invloeden ook echt wel, chapeau, want dat werk behoort ook wel tot mijn favo Nargaroth werk, samen met Herbstleyd nog.

edit: even een ander vraagje, wanneer komt de nieuwe Kludde nu uit? ;)

Cerulean

Legacy Member
Overmorgen :p
En voor 't eerst te koop voor the masses op Midwinter Fest in Kuurne.

Effe gebruik van maken om reclam te maken he...

12.00 TOT 12.20 DAYS OF DEMISE
12.35 TOT 13.00 FATAL RECOIL
13.15 TOT 13.50 BATTALION
14.05 TOT 14.40 IMMACULATE
14.55 TOT 15.35 DEDICTED
15.55 TOT 16.30 AXAMENTA
16.50 TOT 17.30 EMETH
17.50 TOT 18.35 KLUDDE
18.55 TOT 19.45 ENDSTILLE
20.10 TOT 21.10 ASPHYX
21.40 TOT 22.40 GRAVE
23.15 TOT EINDE AMON AMARTH

Affiche: http://a799.ac-images.myspacecdn.com/images01/116/l_652a390f5be0b1b304f885ca876cc8c6.jpg

BongZrGooD

Legacy Member
Mij doet het wat denken aan de oude Bathory, maar dat zal vooral zijn door de overdreven verb op de vocals. En dat is zeker niet slecht bedoeld.
Wel clipt het nummer nogal sterk en vind ik het gitaargeluid redelijk bagger... Zeker aangezien het gebruikte materiaal, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het de bedoeling is dat het zo klinkt... Black metal heeft blijkbaar "baat" bij een dun geluid, wat ik dan persoonlijk bull vind, maar ja... Wie ben ik natuurlijk?
En toch, een Mayones op een Triamp kan veel beter klinken imo...
Zelf gebruik ik ook de Triamp greenback cab, wat toch wel een heel lekker klinkend cabje is.
Muzikaal kan ik het zeker wel smaken, maar dat clippen stoort me enorm.

Groetjes,
BongZ

Cerulean

Legacy Member
Raar, dat moet dan echt aan iets anders liggen, want hier en bij vrienden clipt het niet, en ik heb genoeg verstand van mixen/masteren/opnemen om clipping te vermijden

Mortiis

Legacy Member
Netjes, echt netjes :) Doet inderdaad wel wat denken aan Naragroth en Judas Iscariot.

Cerulean

Legacy Member
Toorn maakt z'n live debuut!
11 oktober in JH Zenith in Dendermonde, samen met o.a. Kludde en Serial Butcher

Obi-Jan

Legacy Member
Cerulean zei:
Organiseer zelf iets dichterbij of leg u neer bij de afstand :p

pff, dat is wat veel werk hoor :unsure: ik wacht dan wel tot je ooit eens wat dichterbij speelt :p

Toreador

Legacy Member
indrukwekkend om van 1 man te zijn. respect kerel
als zijnde gitarist/vocalist moet ik ook zeggen dat uw vocals me ten zeerste aanspreken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan