Archief - Bitrate's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Drejke

Legacy Member
Yuw!:p

Binnekort moet ik ergens draaien, maar ik heb veel nummers van bitrate: 128kbps, is deze kwaliteit genoeg om te draaien op Feestjes/Bals? Heeft de bitrate iets te maken met de ruis dat er door het liedje komt? Want ik hoor bij 128kbps toch wel meer ruis als bij 320kbps precies..

Desperatozz

Legacy Member
ik zou toch minimaal voor 192kbps gaan om te draaien ...
legaal kopen is normaal altijd 320kbps trouwens

Equino

Legacy Member
Desperatozz zei:
ik zou toch minimaal voor 192kbps gaan om te draaien ...
legaal kopen is normaal altijd 320kbps trouwens

Hangt van shop tot shop af. Sommige 192 andere 320.

Arpeggiator

Legacy Member
128 is net iets te laag ja zoals Desperatozz al zei. Minimum 192. Het verschil zou normaal echt wel hoorbaar moeten zijn.

Stabby

Legacy Member
Als het MP3's zijn is 128 echt te weinig. Indien WMA is 128kbps voldoende (staat gelijk met 192kbps MP3's).

GeeKer

Legacy Member
Zo hoog mogelijk. Liefst WAV zelfs. Op grote systemen is 128kbs zelfs niet goed voor de oren.

Ik persoonlijk speel niet onder 256kbs. En moest iTunes hun tracks aanbieden aan 320kbs dan zou ik enkel da en WAV's spelen :)

Drejke

Legacy Member
Hmm, nu iets helemaal anders: Ik was net muziek aan het luisteren op mijn computer, ik steek mijn headphone in mijn mengpaneel om de muziek te luisteren, maar ik hoor maar geluid langst 1 kant van mijn oorschelp, ik zet een plaatje op, en nu is er wel geluid langst 2 kanten van mijn headphone, ik steek mijn headphone in mijn stereo ( die is aangesloten op mijn mengpaneel, die dient als versterker) en daar hoor ik ook maar langst 1 kant geluid. Het is precies of alleen de line's geven maar geluid langst 1 kant, de phono's geven geluid langst 2 kanten... Weet iemand hoe dit komt?

Stabby

Legacy Member
Drejke zei:
Hmm, nu iets helemaal anders: Ik was net muziek aan het luisteren op mijn computer, ik steek mijn headphone in mijn mengpaneel om de muziek te luisteren, maar ik hoor maar geluid langst 1 kant van mijn oorschelp, ik zet een plaatje op, en nu is er wel geluid langst 2 kanten van mijn headphone, ik steek mijn headphone in mijn stereo ( die is aangesloten op mijn mengpaneel, die dient als versterker) en daar hoor ik ook maar langst 1 kant geluid. Het is precies of alleen de line's geven maar geluid langst 1 kant, de phono's geven geluid langst 2 kanten... Weet iemand hoe dit komt?

Volgens mij zijn de line's mono.

Bobson

Legacy Member
Itunes aac+ formaat komt overeen met een mp3 320kbps.

aac+ is gewoon een veel beter formaat.

skit skit skit

Stabby

Legacy Member
Is het trouwens nie een beetje stom om illegale muziek op fuiven te draaien?

Drejke zei:
Dit is de eerste keer dat ik het meemaak, vroeger nooit dat probleem gehad! :p

Dan weet ik het niet :)

Bobson

Legacy Member
Illegale muziek op fuiven. Wie doet het niet

Ik doe het en ik ben er fier op.

Drejke

Legacy Member
Dj-DC zei:
Illegale muziek op fuiven. Wie doet het niet

Ik doe het en ik ben er fier op.


:lol: :applause:

Daar hebbek nix over gezegd hé!
Maarja, wie van de Dj's heeft zijn muziek hier 100% legaal ( ben er nog maar een paar tegegekomen )...

Bobson

Legacy Member
Btw, ik heb toch al men muziek legaal. Platen, cd's en beatport mp3s.

Maar ik blijf Sabam toch maar niets vinden.

aXl_

Legacy Member
Drejke zei:
:lol: :applause:

Daar hebbek nix over gezegd hé!
Maarja, wie van de Dj's heeft zijn muziek hier 100% legaal ( ben er nog maar een paar tegegekomen )...

de muziek die ik draai? die is nochtans 100% legaal hier.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan