Archief - Big muff

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spectrious

Legacy Member
Heeft er hier iemand ervaring met de big muff?
Liefst ook vermelden of je de US of de RUS versie hebt. :)

slofslof

Legacy Member
Ik heb er zelf geen, maar wel genoeg ervaring...

Hangt ervan af wat ge er precies mee wilt doen. Een big muff is tenslotte héél héél erg fuzzy, en zelfs met de drive (sustain) knop helemaal toe overstuurt hy nog redelijk fel... Maar als dat is wat ge zoekt, is het ideaal natuurlijk... Het is tenslotte ook niet écht een fuzz, maar daar neigt het wel heel erg naar... Hou ook in gedachte dat de russische versie enkel met batterij werkt!

zkee

Legacy Member
laat een plaat met big muff in den titel nu net in mijn discogs-wantlist staan ...

ma iets doe mij vermoeden da het nie over dezelfden big muff gaat :)

psyko-monchske

Legacy Member
ik heb altijd horen zeggen dat de US versie het beste was. nuja, het is al lang gelede eer ik nog eens een gitaar heb vastgepakt, laat staan, met gitaarpedaaltjes gewerkt heb. ik heb hier ook nog een fuzz en real mccoy wah staan

BongZrGooD

Legacy Member
US versie gehad, en hoewel het misschien niet echt een "fuzz" vergelijk ik de big muff met jack daniels, wat ook niet een echte whiskey is...;)
Het verschil in klank tussen de US en de RUS versie is verwaarloosbaar imo, we hebben in de tijd van de Famous Fantastix beide gebruikt, zelfde versterker, zelfde gitaar, andere muff... Geluid was hetzelfde...

Groetjes,
BongZ

spectrious

Legacy Member
Ik hoor van verscheidene mensen dat je voor bas de RS moet kopen en voor elek gitaar de US.

Welk geluid ik eigenlijk wil bekomen op mijn bas: Death from above 1979 / Muse
Voor DFA weet ik ook dat ik een ricken zal mogen kopen, maar ikbedoel het effect dat ze verkrijgen.


Nog ervaringen? Tips?


BTw, ja ik weet dat de RS enkel op batterij werkt, en dat komt goed uit aangezien ik geen adapters liggen heb. Enkel herlaadbare 9v's :p.

Wover

Legacy Member
zkee zei:
laat een plaat met big muff in den titel nu net in mijn discogs-wantlist staan ...

ma iets doe mij vermoeden da het nie over dezelfden big muff gaat :)

funny valentine toevallig :p?

ik heb ook geen idee waar ze hier over bezig zijn eigenlijk ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan