Archief - Behringer BCD2000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Samni

Legacy Member
Hallo allemaal.
Ik zag reeds dat hier enkele kenners zaten als het gaat om muziek en installaties en dergelijke meer. Misschien kan er hier iemand helpen want al die andere fora zit maar vol arrogante zakken als je het mij vraagt...

Wat is nu mijn probleem. Ik heb nog niet zo lang geleden de Behringer BCD2000 gekocht (om wat voor mezelf muziek te mixen. het is niet de bedoeling om de Ethias Arena vol te spelen). Nu zou ik willen kunnen voorbeluisteren met dat ding. Belangrijk detail is dat mijn speakers aan mijn laptop hangen en mijn koptelefoon aan de Behringer hangt...

Ik dacht al een 3.5mm jack female naar 2 RCA males kabeltje te kopen maar die vindt je blijkbaar nergens meer.

Is het nu mogelijk om op die manier ook voor te beluisteren of ben ik bijna verplicht nog een versterker en nieuwe boxen te kopen?

PS: ik werk met het programma Virtual DJ.
Alvast bedankt!!!

Samni

MAXXUR

Legacy Member
Als ik het goed heb heeft de behringer bcd2000 een ingebouwde geluidskaart. Het zou dan in principe mogelijk moeten zijn om in je software je master naar je PC geluidskaart te laten gaan (boxen) en je PFL naar je behringer geluidskaart. Dit gaat zeker met traktor pro dacht ik.

Gaat dit niet, kan je proberen met een stukje software "asio4all" (ASIO4ALL - Universal ASIO Driver) al je geluidsbronnen bijeen te gooien, waardoor ze allemaal als in-outputs van 1zelfde geluidskaart bekeken worden en je kan dan die selecteren als "virtuele" geluidskaart in je programma.

MrZodiac

Legacy Member
Ik snap niet goed wat er mis gaat, heb zelf een Reloop Virtual DJ en moest mijn geluidskaart gewoon configureren (welke uitgang voor de boxen en welke voor de hoofdtelefoon) 4 uitgangen -> L Speaker, R Speaker, L + R hoofdtelefoon

Dat moet dus normaal gewoon gaan, instellingen van audio checken.

en zoals vorige post, Asio 4 all is wel goed!

Als ik zo naar de foto kijk, kan je daar toch gewoon je speakers aansluiten op de master out? http://bavasmusic.com.au/store/images/BCD2000_back.jpg

en je Hoofdtelefoon op de aansluiting vooraan
http://www.midi-amsterdam.nl/catalog/images/BCD2000_big.jpg

Samni

Legacy Member
Ik zal is met die ASIO4ALL proberen :)

@Mr Zodiac alvast bedankt voor de hulp... Heb je enige ervaring met Virtual DJ? Want ik heb al zooveel geprobeerd met die instellingen, maar allemaal zonder succes...

Samni

Legacy Member
Mijn speakers zijn met een 3.5 mm jack aansluiting... Dus die past toch niet op die master out?

Welke versie van Traktor kan je mij trouwens aanraden?

Bartel

Legacy Member
Het beste is gewoon toch een 2x RCA male naar 3.5mm cinch female te kopen.
Dan hoef je niet met software etc te sukkelen.

Zo kabeltjes hebben ze zelfs in gewone supermarkten (GB etc) maar ook in computer/elektrozaken.

Dan is het gewoon je speakers aan die master-out te hangen vanachter en vanvoor uw koptelefoon in te steken. Het is zonde om die geluidskaart niet te gebruiken hé die in de BCD zit!

Samni

Legacy Member
Dat dacht ik inderdaad ook :) Maar ik kan dat kabeltje echt nergens vinden (heb al zeker 10 winkels gedaan).. Overal zeggen ze mij van ja dat gade niet makkelijk vinden.. Dan ben ik ook al op internet gaan zoeken maar daar betaal je 5 keer meer verzendkosten betalen dan dat het kabeltje kost :)

Bartel

Legacy Member

Samni

Legacy Member
Die plugs heb ik ook zitten zoeken zonder succes, maar jullie geven me alleszins hoop ;)
Ik zie dat je van Houthalen bent, dat is allicht niet ver voor mij :) Kan je me eens een site of adres ofzo geven van die winkel waar jij dat hebt gevonden?

Samni

Legacy Member
Ik heb die ASIO4ALL is gedownload maar ik ben echt een leek op het vlak van instellingen en dergelijke dus ik krijg het ook niet meteen klaar.. Weet iemand van jullie hoe ik dat dan juist moet instellen?

MrZodiac

Legacy Member
Ik maak die kabels zelf als ik ze niet kan vinden. Tlijkt me trouwens ook straf dat je ze nergens kan vinden. T'is zo simpel als 123 eigenlijk.

Als je via die Asio 4 all gaat werken, is het sterk afhankelijk van je audio kaarten hoe je dit moet gaan instellen, en daarvoor hebben we toch meer gegevens nodig.

Ik snap nog steeds niet dat je dat niet gewoon op de master out aansluit? Elke winkel die u verteld dat dat moeilijk te vinden is, zijn winkels die daar de moeite gewoon niet voor doen....

en ge moet dan ook naar de juiste winkel gaan. Sound 2000 Hasselt of S2 Genk, zijn nog maar 2 winkels waar ik zeker weet dat je dat kan vinden.

Ik kan ook eens bij mijn leveranciers ten rade gaan, of de kabel maken voor u aangezien ik een eigen zaak heb, is dat ook mogelijk

en zoals bartel ook al zei, wees creatief! Zijn oplossing is ook een goede omweg om dat te bereiken

Samni

Legacy Member
Ik weet dat het dat is wat ik nodig heb ;) Maar zoals ik al zei ik ben al in vele winkels geweest die mij niet verder konden helpen..
Alvast bedankt voor de tip van de Sound 2000.. Die winkel had ik nog niet gevonden..

En zelf zo'n kabeltje ineen steken, ik zou begot niet weten hoe :)

MrZodiac

Legacy Member
je kan dat toch kopen via de link die ik gaf :p

(heb deze kabel helaas niet op stock, maar kan dat ook altijd bestellen. Probleem daarbij is dat verzendingskosten voor zo 1 kabeltje wel duurder gaan uitkomen dat wat het kabeltje op zich kost.)

Wil zo eentje eventueel maken voor u als ge wilt, ma dan moet ik eveneens de stukken gaan halen ervoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan