Archief - Beginnende DJ: Drum&bass cd's gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oliv112

Legacy Member
Hey,

ik wil beginnen als drum&bass dj, maar zit met een serieus probleem...
Platen zijn redelijk duur, net als de (belachelijk) dure dj-licentie van Sabam indien ik alles online zou willen aankopen.
De enige mogelijkheid die overblijft is dat ik met cd's zou draaien (dat vaak goedkoop kan uitvallen indien ze al wat ouder zijn), helaas vind ik amper cd's die niet gemixt zijn.

Ben ik nu op ziek naar iets wat amper te vinden is (en zal ik toch moeten kiezen tussen platen of legale downloads)? Of bestaan ze degelijk en kunnen jullie me helpen met mijn verzameling uit te breiden?

Ps: Over dj-gerief om mee te oefenen moet ik me geen zorgen maken, aangezien ik de 2 Pioneer-Cdj 800's van mijn plaatselijk jeugdhuis mag gebruiken zoveel ik wil...

Alvast bedankt

Blezz

Legacy Member
in uw genre gaat ge zo goed als niks vinden op ongemixte CD punt

ter zijn wel wa verzamelaars (vb Ram recordings, Metalheadz, ...) die unmixed zijn
maar dan nog vind ge belange nie alle kleppers op CD

BlackWind

Legacy Member
Ik heb hier wel een paar DnB's cd'tjes liggen.

Feed The Culture (staan vanalles op)
Chase and Status - More Than Alot
Pendulum - alles
Aphrodite - break in reality
...

En je kan ook altijd Beatport raadplegen, hier staan ook nogal veel nummers op.

Bartel

Legacy Member
Download gewoon legaal via internet en op cd-tje branden.

Die DJ licentie is echt geldklopperij. Ik denk niet dat hier 5 mensen zitten die dat betalen...
Ze mogen trouwens nooit je cd-collectie bijkijken zonder huiszoekingsbevel. Dus als ze langskomen ze vriendelijk wandelen sturen ofwel de politie bellen :).

JackM

Legacy Member
Miljaar en nu staan hier bewijzen.
Straks 25 jaar gevangenis en een boete van 600000 euro aan men been :(

Desperatozz

Legacy Member
of draai met tijdcode en hou de mp3's op de originele drager ... dan is een dj licentie niet nodig :)

.eX3

Legacy Member
wanneer ge uw legaal gedownloadde liedjes brand op cd, zijn ze illegaal

je mag ze enkel gebruiken van het medium waar je ze op koopt.

timecode is dan wel een oplossing maar dan zou je bij sabam ook een licentie moeten aanvragen die u +-500 euro per jaar kost

in ieder geval zijde f00ked

succes :p

enZiiime

Legacy Member
What the, moet een bedroom DJ (die nooit ergens gaat draaien) dat normaal gezien betalen?

Oliv112

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
What the, moet een bedroom DJ (die nooit ergens gaat draaien) dat normaal gezien betalen?

Nee, bij u thuis zullen ze wss niet komen controleren...
Als je daarentegen op feestjes wilt beginnen, :)

Desperatozz

Legacy Member
.eX3 zei:
wanneer ge uw legaal gedownloadde liedjes brand op cd, zijn ze illegaal

je mag ze enkel gebruiken van het medium waar je ze op koopt.

timecode is dan wel een oplossing maar dan zou je bij sabam ook een licentie moeten aanvragen die u +-500 euro per jaar kost

in ieder geval zijde f00ked

succes :p

als je timecode gebruikt en je enkel met aangekochte wav's of mp3's speelt , en dus de laptop je originele drager is ; dan is een dj-licentie niet nodig

van zodra je cd's / vinyls op je laptop zet, dan wel :)

Xylo

Legacy Member
Sabam zijn gewoon sukkels. We hebben op een fuifke gezegd dat al onze muziek niet op hun lijst staat oftewel gepikt is vant internet. 40eur moeten betalen en nooit meer iets van gehoord. Sukkels.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan