Archief - Battle of the DJ's. (Info)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Zijn er hier DJ's die al eens hebben meegedaan aan een soort van battle.
Dus een 'wedstrijd' waarin een aantal dj's na elkaar draaien en waaruit de beste dan gekozen kan worden door het publiek.

Zo ja, waar was dat en wat waren je bevindingen?

Groetjes,

nonkel wulle

Legacy Member
Wat bedoeld ge nu eigenlijk?:p Back 2 Back draaien of gewoon een dj-contest?

Gromme

Legacy Member
Hoezo, dat bestaat niet.

Ik weet van 2 dj's die hebben meegedaan aan een contest.

Ene in een discotheek (met live uitzending via radio)
En een andere via de radio zelf.


Dus het zal wel bestaan hé. :-)

Progrezz

Legacy Member
Dat zijn populariteitswedstrijden, ze hebben er gewoon een andere naam aan gegeven.

NinjaTune

Legacy Member
Heel veel van de dj-contest zijn inderdaad populariteitscontest waar het puur draait rond publieke votes, en het er dus op neer komt wie de meeste vrienden mee heeft, wint. Daarnaast maken ze er veel gebruik van om gewoon een avond te kunnen vullen met gratis deejay's.

Echter zijn er gelukkig ook nog sommige contests, waar ze totaal geen rekening houden met volk en puur technisch, trackkeuze etc als beoordelingscriteria gebruikt worden. Dergelijk contests zijn wel de moeite gezien ze vaak georganiseerd worden om een "talent" aan een line-up toe te voegen. Twee van die contest waar ik aan meegedaan heb zijn die van subway syndrome in ieper geweest en overlaats basement contest in brugge. Die laatste heb'k gewonnen en heeft me de kans gegeven te spelen naast maxim lany, fanklub dj's en brodinski. Dergelijke contest zijn imo wél de moeite :)

Tis dus gewoon wat zoeken om de goeie eruit te halen, maar ze zijn zeker te vinden, want wat progrezz zegt is zeker juist, maar is erg veralgemeend. Ma't gross van de contests valt daar idd wel onder, jammergenoeg.

Progrezz

Legacy Member
Ik ga je deels gelijk geven LexiC. Maar 100% juist is het niet. Je mag technisch de beste DJ zijn van de hele poule en een geweldige platenkeuze hebben, maar als je andere muziek speelt dan ze daar in gedachten hadden, dan verlies je alsnog.

desert storm

Legacy Member
daarjuist even meegedaan hier op 't school... om 4u uitslag, ben benieuwd :D

NinjaTune

Legacy Member
Progrezz zei:
Ik ga je deels gelijk geven LexiC. Maar 100% juist is het niet. Je mag technisch de beste DJ zijn van de hele poule en een geweldige platenkeuze hebben, maar als je andere muziek speelt dan ze daar in gedachten hadden, dan verlies je alsnog.

Klopt, vaak zoeken ze nu eenmaal een bepaald genre dat binnen het concept past, wat nu eenmaal logisch is. Maar als je binnen het genre "anders" draait, val je vaak ook wel op wat een positief gevolg kan hebben. Maar idd, klopt wel.

slimfit

Legacy Member
LexiC zei:
Klopt, vaak zoeken ze nu eenmaal een bepaald genre dat binnen het concept past, wat nu eenmaal logisch is. Maar als je binnen het genre "anders" draait, val je vaak ook wel op wat een positief gevolg kan hebben. Maar idd, klopt wel.


idd, zat ook onlangs in finale van limburgse contest... niet gewonnen maar mede dankzij dat mag ik nu toch op springtime festival draaien en ben ik nog een 3x gecontacteerd geweest voor andere gigs... dusja dj contest kunne ook positief zijn.


Ik was gekozen door jury voor in die finale te zitten want ik heb ook nie gans internet zitten volspammen of briefkes zitten uitdelen zoals sommigen daar hadden gedaan :sop:.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan