Archief - [ambient/soundscape] Systematic Failure - Malignant Mesothelioma

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yenneman

Legacy Member
Aloha medeforumleden.

Na al dat gitaargeweld en harde beats heb ik even een klein introspectief moment gehad (lees: alles zat mij wat tegen). Wat kan een mens dan beter doen dan zijn problemen van zich afmusiceren :) ?

Deze keer eens iets heel anders dan wat jullie gewend zijn van me. Dit zou een eerste (kleine) poging moeten zijn tot een ambient-achtig iets. Ik geef toe, het is kort, en waarschijnlijk is er nog vanalles fout aan, maar het is té uitgewerkt om het in de stukskesthread te posten...luister en gij zult horen.
Meestal maak je bij zulke soundscapes zelf een beeld bij de muziek, maar wat ik nu eigenlijk voor ogen had was dit: stel je voor dat je klein, zo ongelooflijk klein kan worden dat je een reis door het menselijk lichaam kunt maken...je komt terecht in de longen van iemand; spijtig genoeg heeft deze een zware longziekte...je reist verder en hoort zijn ademhalingsproblemen, je hoort a.h.w. het leven uit zijn lichaam verdwijnen...

Grootte: 4,6 mb
Lengte: 3'22" (quite short)
Extensie: .mp3
192 kB/s
Made with: FL 5 en vooral de freeware synth 'Synth1'
Tijd besteed: een middagje, een uurtje of 4 (tis dan ook een kort en traag nummer ;) )

LINK--> Hier

bandarlog

Legacy Member
Ja, kvind het wel ok... maar 't kan beter. Probeer er ook wat hogere ritmische klankjes in te steken. Wat gated gekraak en tss'kes en krkrkr'skes enzo :)...een licht tikkend & rollend kickje vanaf 1000hz ofzo?

edit: kan ook aan mijn smaak liggen natuurlijk :D

Yenneman

Legacy Member
Ik wou het eigenlijk zo minimaal mogelijk houden, met zo weinig mogelijk percussie, dus dat kickje is voor mij niet echt een optie :) . Die hogere klankjes zijn mss wel een ideetje, maar als ze 'gated' zijn, zullen ze waarschijnlijk het geheel op één of andere manier versnellen, en het moet juist heel traag blijven...ik zie nog wel, alleszins al bedankt voor de reply!

passero

Legacy Member
IS wel cool :)
Zo dingen wil ik ook nog maken.

Er mankeert nog 1 ding imho.
Je hebt een zacht instrument nodig die een beetje de toon zet. Hier en daar een piano of een gitaar zou het geheel prefect maken denk ik.
Dit is toch wat ik zou doen :)

Bastaspast

Legacy Member
voor ambient heb je best ni te nadrukkelijke instrumenten zoals piano's zu ... da trekt te veel aandacht, ambient is om als background te draaien

ik vin dit een klein bescheiden 'meesterwerkje' zo ne sfeer man ... veel leuke deuntjes/fx in ... echt like it!

grtz B!


ps: chance dak u soms ies een andere richting uit stuur é yennevriend ;) jk :x

Bosvos

Legacy Member
ik vind het beter dan sommige professionelere artiesten :wtf:

maar idd het had mss wat langer mogen zijn;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan