Archief - [Ambient/Prog House] Phaselocked - Breeze (wip)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arpeggiator

Legacy Member
Hey ,

Ik heb de laatste tijd met mijn vakantiejob niet zo heel veel tijd gehad om iets te maken, maar afgelopen weekend toch weer wat tijd gehad om nog iets te fabriceren ^^ . Ik beschouw deze nog niets als af, omdat ik nog niet helemaal tevreden ben met de overgang van de beat naar de break. Komt ook omdat ik bij het maken van de intro iets anders in mijn gedachten had dan de break die er op volgt. De track is ook veel te kort. Alle tips zijn welkom.
Klinkt het goe?

updated: 23/07
(added swing to lead, added extra percussion)
Phaselocked - Breeze short - SoundCloud

Cheers

edit: ik weet dat er een snippet thread is maar jullie weten allemaal dat daar amper naar gekeken wordt, en zo blijft het homemade tracks forum een beetje actief.

takkk

Legacy Member
Die break doet mij spontaan denken aan achtergrond van een reclamespot :d Klinkt echt goed! Van 30 seconden tot 1 minuut ben ik nog niet overtuigd, maar de rest is echt vol gevoel, met passie gemaakt lijkt me ;) Na de break verwachtte ik eerder een iets meer swingend ritme, maar dat is mijn mening. En de kick mag daar al ineens veel voller.
Ben benieuwd naar het eindresultaat! :d

Arpeggiator

Legacy Member
Merci man! Ja het meeste tijd heeft ook in de break gestoken. Ik denk da ik de track volledig kwa opbouw terug vanaf 0 ga maken. Ik bedoel dan dus gewoon alles op orde zetten zodat er een goede flow in zit, eventueel nog wat elementen toevoegen... Ik ben nog altijd ni zo goed in een climax maken, ik ben er wel aan het werken. Dus ik ga uw comment zeer zorgvuldig opvolgen ^^ Bedankt

Arpeggiator

Legacy Member
Cheers man! Ik heb net een paar interessante comments gehad van iemand op soundcloud, waar ik veel mee ben. Dus ik ga straks of morgen deze nog eens updaten. ^^ Je ziet hoeveel je eigelijk verder kan geraken door het gewoon te laten horen aan andere mensen.

Ik heb echt last van als ik iets een paar keer hoor, dan hoor ik niet meer wat juist of fout is. Daarom dat ik af en toe es iemand anders zijn mening nodig heb. ^^

s.i.m.o.n

Legacy Member
Heel chill liedje, luistert fijn weg. Alleen het einde is wat abrupt, misschien kan je beter eindigen met alleen die 'lagere' synth die je gebruikt ;)

Arpeggiator

Legacy Member
Cheers!

Ok, bedankt simon, zal het eens proberen met een ander einde. Meestal steek ik ook veel te weinig tijd in mijn eindes, die maak ik meestal op een paar seconden.

Ben ondertussen wel aan een andere track bezig, iets harder dan deze. ^^

DevStyle

Legacy Member
Klinkt al enorm goed, maar heeft wat meer "power" nodig na de climax, zou ik zeggen. :)

Arpeggiator

Legacy Member
DevStyle zei:
Klinkt al enorm goed, maar heeft wat meer "power" nodig na de climax, zou ik zeggen. :)

Hey,

Bedankt!

Ja inderdaad, die commentaar heb ik veel gekregen, ik moet ook bekennen da ik ni goe ben (tot nu toe) in echte climaxen maken. Ik ben daar nu heel hard op aan het oefenen, daarom da ik ook al ffkes geen track meer heb gepost.

Cheers :)

Lijmbal

Legacy Member
Niet mijn genre normaal gezien, maar vindem héél mooi in elkaar zitten!!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan