Archief - Acoustische gitaar beginnen spelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-RaZoR-

Legacy Member
Ik heb zo echt terug de interesse opgedaan om te beginnen spelen met gitaar. (acoustisch, kluister genoeg na harde metal en heb niet echt de nood om dat te kunnen spelen)

Maar ik weet echt niet wat de prijzen van deftige acoustische gitaren de dag van vandaag zijn.

is het aan te raden van het jezelf te leren (kan wel een klein stukje gitaar, geleerd van men ma van vroeger :p) maar of ik het nog kan, dunno :)

thx voor rappe replies :)

The Mussels

Legacy Member
guitarthread plz ^^ daar helpen ze u graag verder

de prijs: 60€ tot 200€ fzo voor een beginners
zelf aanleren: om te zien of het u ligt ja en daarna lessen nemen
hoe leren: tabs enzo van internet

en voor de rest: oefenen, oefenen, oefenen en de vragen op de guitarthread

Cakeman

Legacy Member
Die gitaarthread is wel leuk om alles samen te houden, maar om iets op te zoeken is dat echt een hel. De Searchfunctie geeft namelijk enkel threads terug, geen posts.

Edit: toch even on topic :)
Voor een 100-200 euro heb je al iets leuks om mee te beginnen. Toen ik begon met de gitaarles, zaten er veel mensen met een gitaar van Cort en Phoenix.
Of je het zelf kan leren, hangt vooral af van hoe gemotiveerd je bent. Ik vind het vaak moeilijk om mezelf te motiveren en de gitaarles was voor mij een ideale oplossing. Tijdens die lessen zelf heb ik weinig geleerd, maar die motiveerden mij wel om thuis veel te oefenen.

Pomme

Legacy Member
Ik ben drie maand terug ook beginnen gitaar spelen, en heb me een Folk gitaarke gekocht (Simon & Patrick cedar c6), kben daar heel content van. Ik heb wel meteen ietsje meer geld uitgegeven (350 euro), maar ik heb er nog geen spijt van. Ik wist wel vrij zeker dat ik meteen gebeten zou zijn, dus kon die meerkost wel rechtvaardigen :)

Hoe ik het leer: gewoon de imitatierang die elke mens in zich heeft zijn werk laten doen. Ge hoort een tof liedje op de radio, ge typt het in in google, met het woordje "tabs" erachter (of ga naar www.tabsrus.nl voor al een schoon collectie'ke), en ge zijt vertrokken.

Ik weet niet hoe het voor anderen zit, maar van die boeken om gitaar te leren, daar kon ik me echt niet in terug vinden. Meestal moet ge dan van die liedjes naspelen die ge 9/10 kansen niet kent. Uw motivatie wordt daar nie beter van, en de euforie als ge uwen eersten stairway to heaven kunt spelen, is dermate hoog dat ik die e-books snel genoeg overboord heb gegooid.

Veel succes, en geniet ervan :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan