Archief - Aankoopadvies elektrische gitaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GeeMPie

Legacy Member
Hoi,

Ik ben van plan om in de zomervakantie elektrische gitaar te kopen.
Ik ken er op 't moment nog maar heel weinig van.
Ik zou het liefst zachte muziek gelijk Pink Floyd willen spelen, maar ook af en toe iets harder gelijk Iron Maiden.
Als ik het goed begrepen heb is gitaar met single coil om zuiver te spelen en humbucker om metal te spelen.
Is het in mijn geval dan 't beste om bv. gitaar te kopen met 2 single coils en 1 humbucker gelijk deze?
Het is mijn eerste gitaar dus ik wil er niet teveel aan uitgeven, liefst minder dan 500 euro.
Eneuh, zijn er nog veel andere dingen om naar te kijken?

Alvast bedankt

Skoran

Legacy Member
Een versterker miss? :p

Die link werkt trouwens niet, da linkt gewoon naar homepagina van keymusic, welke gitaar had ge in gedachten?
En idd als ge zowel rustig als eens iets stevigers wilt is het beste voor 2 single coils met ne humbucker

GeeMPie

Legacy Member
Skoran zei:
Een versterker miss? :p

Die link werkt trouwens niet, da linkt gewoon naar homepagina van keymusic, welke gitaar had ge in gedachten?
En idd als ge zowel rustig als eens iets stevigers wilt is het beste voor 2 single coils met ne humbucker

ge moet eerst een land selecteren, en dan nog eens de link openen.
dan ziet ge dat het starterspakket is met versterker erbij.
iemand die ik ken heeft mij dat pakket aangeraden, ma ik ben nog wat aan 't rondkijken op forums voor beetje advies enzo.
want ik weet niet goed waar ik op moet letten als ik een koop.

thorax

Legacy Member
kheb wel al veel goede dingen gzhoord over washburn maar of die versterker degelijk is betwijfel ik ten zeerste.

Thorens

Legacy Member
Washburn zijn inderdaad goeie beginnersgitaren. Je kan qua versterker mss beter voor de Roland Cubes gaan, alhoewel in het begin die Randall ook wel zal voldoen.

hamv

Legacy Member
als ge pas begint denk dan maar niet dat ge de iets coolere stukken van maiden zult kunnen spelen en als aankoopadvies=> als ge geld genoeg hebt een ibanez rg met 2 humbuckers en een single coil in de midden
ikzelf heb een ibanez rg prestige 1570 en dat speelt magnifiek maar natuurlijk is er ook de altijd aanwezige strat
gaat naar ne winkel en zeg dat ge een gitaar wilt kopen en test dan ALLES wat ze daar hebben

TheCrow7

Legacy Member
Humbuckers zijn geen vereiste om metal te spelen.

Ik zou een mexicaanse Fender Stratocaster kopen.

Mr. SLASH

Legacy Member
hamv zei:
als ge pas begint denk dan maar niet dat ge de iets coolere stukken van maiden zult kunnen spelen en als aankoopadvies=> als ge geld genoeg hebt een ibanez rg met 2 humbuckers en een single coil in de midden
ikzelf heb een ibanez rg prestige 1570 en dat speelt magnifiek maar natuurlijk is er ook de altijd aanwezige strat
gaat naar ne winkel en zeg dat ge een gitaar wilt kopen en test dan ALLES wat ze daar hebben


ja test dan alles wat ze hebben , maar als ge zoals em zegt , er nog maar heel weinig van kent denkek nie dat da zo evident is .

GeeMPie

Legacy Member
hamv zei:
als ge pas begint denk dan maar niet dat ge de iets coolere stukken van maiden zult kunnen spelen en als aankoopadvies=> als ge geld genoeg hebt een ibanez rg met 2 humbuckers en een single coil in de midden
ikzelf heb een ibanez rg prestige 1570 en dat speelt magnifiek maar natuurlijk is er ook de altijd aanwezige strat
gaat naar ne winkel en zeg dat ge een gitaar wilt kopen en test dan ALLES wat ze daar hebben

ik weet ook dat ik een hoop zal moeten oefenen eer ik iets fatsoenlijk zal kunnen spelen.
'k ga waarschijnlijk LTD M-50 en Roland Cube 30 overkopen van iemand.
als beginner zult ge toch niet veel verschil horen in geluid eh?

TheCrow7

Legacy Member
Zie gewoon dat je geen al te dure spullen koopt. Motivatie is het belangrijkste als beginnende gitarist, en echte rommel maken ze niet meer tegenwoordig.

bon_jovi

Legacy Member
kzou zegge schuimt eerst eens goed het web af naar reviews van gitaren op forums e.d (gitaarnet) en kijk eens naar musicstore.com en bestelt eventueel de catalogus (wat ik ook gedaan heb) Dan krijg je een prachtig dik boek toegestuurd vol gitaren, versterkers, e.d.

Ik ben ook van plan mn eerste gitaar aan te schaffen. Ik heb alleen wa schrik om naar de gitaarwinkel te gaan eigenlijk (bmomusic of eventueel dure piens)
Gewoon om het feit dat ik ze nauwelijks kan testen omdat ik nog niet kan spelen op een gitaar. Wa schrik om me belachelijk te maken denkek.

Maar volgens de reacties op het net lijkt in mn prijscategorie de ibanez rg321 MH wel iets samen met de Roland cube 30.

GeeMPie

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Zie gewoon dat je geen al te dure spullen koopt. Motivatie is het belangrijkste als beginnende gitarist, en echte rommel maken ze niet meer tegenwoordig.

yep, zo dacht ik er ook over.
ik als beginner zal toch niet veel verschil horen in gitaren, 't voornaamste is dat ik elke dag genoeg oefen.
en dat setje in m'n vorige post is goed geprezen en prijs valt ook goed mee dus dat wordt het waarschijnlijk.

Thorens

Legacy Member
bon_jovi zei:
Gewoon om het feit dat ik ze nauwelijks kan testen omdat ik nog niet kan spelen op een gitaar. Wa schrik om me belachelijk te maken denkek.
Vriend meenemen die kan spelen. Jij zegt welke gitaar je aanstaat in je prijsklasse, hij test ze en kan je direct vertellen of het een goede is :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan