Archief - Professionele Beamer: Hitachi cp-x990

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gravendelver

Legacy Member
In afwachting van de nieuwe lamp zet ik hem al te koop (wordt deze week verwacht).
Deze professionele beamer heeft een heel hoge lichtopbrengst (3500 ansilumen!), heeft motorische zoom en focus, heeft een dvi en component ingang,...

Info:
http://www.projectorcentral.com/Hitachi-CP-X990W.htm

Minprijs: 500 euro

foo-pah

Legacy Member
volgens u beter dan die sanyo die ik van u gekocht heb?

gravendelver

Legacy Member
De sanyo z3 is een homecinema beamer, heeft een hogere resolutie en beter contrast en is dus op dat vlak beter. Deze is een professionele beamer, heeft vooral een heel hoge lichtopbrengst (handig voor projectie bij daglicht of met een heel grote diagonaal). Introductieprijs was ooit 12999 dollar en dat was rond 2002, nog niet zolang geleden dus.

PS: Je bent toch nog tevreden van die Sanyo z3 hoop ik? :)

foo-pah

Legacy Member
zeer tevreden, alleen te weinig tijd om em veel te gebruiken :)

spoelworm

Legacy Member
Kan je hier een PS3 op aansluiten doormiddel van de dvi aansluiting? Ondersteunt het dus HDCP.

gravendelver

Legacy Member
Ik weet niet of hij hdcp ondersteunt, ik heb mijn dvd speler erop getest met hdmi -> dvi kabel en dat werkte maar ik weet niet zeker of hdcp een vereiste is voor die dvd speler. Dergelijke problemen kunnen natuurlijk opgelost worden met een hd fury.

Annun

Legacy Member
Hoeveel kosten de lampen? Moet hem in Gent afgehaald worden?

gravendelver

Legacy Member
Moet inderdaad in Gent afgahaald worden. Lampen kosten normaal tussen de 300 en 400 euro zoals meeste beamers, maar af en toe komt er wel iets voorbij dan kan het voor rond de 100 euro.

martijndeelstra

Legacy Member
is de gevraagde prijs inclusief de lampvervanging?

verder is alles erbij, boekjes, afstandsbediening etc.?

gravendelver

Legacy Member
martijndeelstra zei:
is de gevraagde prijs inclusief de lampvervanging?

verder is alles erbij, boekjes, afstandsbediening etc.?

Is inderdaad incl nieuwe lamp, deze zit er momenteel al in. Handleiding krijg je erbij in pdf. Remote zit er niet bij, maar wie de meeneemprijs biedt van 600 euro krijgt er een geprogrammeerde bij.

linux

Legacy Member
ondersteunt deze native 720P?
nee zeker?
als je er 720P ophangt is dat beeld dan goed?

gravendelver

Legacy Member
Ondersteunt 720p, beeld is heel goed maar je kan best eens zelf komen kijken?

linux

Legacy Member
mja gent is zo ver voor effe te komen kijken :p
ben aant twijfelen om een panasonic plasma te kopen of een beamer... mja :)
kan jij de lamp vervangen als ze stuk is?
zo ja, tegen welke prijs en is dit dan dezelfde lichtsterkte/kwaliteit als degene die er nu inzit?

gravendelver

Legacy Member
Als je op zoek ben naar iets om vooral veel tv mee te kijken zou ik allesinds voor de plasma gaan. Als je iets zoekt voor dvd's (en HDdvd, Bluray,...) mee te kijken is een beamer een stuk goedkoper en heb je natuurlijk een veel groter beeld, echte homecinema dus. Ik heb momenteel geen extra lampen meer hievoor, maar tegen de tijd dat het nodig is waarschijnlijk wel (of eerder gezegd, in de periode ertussen komt er wel iets voorbij). Onderschat de levensduur van een lamp niet, als je gemiddeld dagelijks een film kijkt kan je er gerust 3 jaar mee voort.

DoubleYouIm

Legacy Member
is dit te vergelijken met DELL mp2300 ?
geen veel kennis van beamers

gravendelver

Legacy Member
De dell heeft minder lichtopbrengst. Wel een hoger contrast, maar het is een dlp en je zal dus last hebben van regenboogeffect bij de dell.

DoubleYouIm

Legacy Member
regenboog effect op films?
voor mij : allé ik zoek nog een beamer voor vooral
films die ik leech erop te kunnen zien
divx of dvd !
wil mooi beeld , strak anders vind ik het niet de moeite een groot scherm te hebben!
dan wil ik er nog een klasse surround systeem op aansluiten!
dacht aan harman kardon of dergelijke!

DoubleYouIm

Legacy Member
gravendelver heb je niets dat aan men verwachtingen voldoet ,hehe:)
wel interesse
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan