Archief - Panasonic 42 inch Full HD Plasma

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MajorK

Legacy Member
Hi,

Bij deze verkoop ik mijn Panasonic plasma TV. Het gaat over een 42 inch FULL HD (1920x1080). Toestel is in perfecte staat maar wil toch weeral groter en beter (Pioneer dus) :). Beeldkwaliteit is pakken beter dan eender welke LCD (ccffl of led backlight) TV. Het beeld is in alle richtingen van dezelfde kwaliteit (verminderd dus niet met de kijkhoek) en zeer vloeiend. Gebruikte deze altijd om te gamen en Mediacenter gebeuren.

Hieronder een review van het toestel in kwestie

Panasonic Viera TH-42PZ70 42in plasma TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Graag had ik er minstens nog 599 euro voor. De meeneemprijs plaats ik op 649. Ik heb deze nieuwe 1499 betaald en prijs in de doorsnee winkels was toen 1799 euro.

Toestel is ergens midden januari 2008 aangekocht en heeft nog een paar maanden garantie.

PS: Daar veel mensen de illusie hebben dat plasma veel meer verbruikt --> Verbruik van dit toestel kan ik nameten en zit zo gemiddeld rond de 300 watt (gewone LCD heeft zelfde verbuik/ maar LCD met LED backlight zit wel een pakje lager).

Greets,

MajorK

MajorK

Legacy Member
Moes zei:
kan deze in werking gezien worden?
meeneemprijs geboden hier

Tuurlijk hangt nu thuis nog te spelen aan mijn muur. Laat maar weten wanneer dit je past.

Meeneemprijs dus geboden, PM verzonden (ging wel snel :))

Greets,

MajorK

MajorK

Legacy Member
Juist vernomen dat de koper afgehaakt heeft. Maar een geluk bij een ongeluk, mijn vriendin hoeft nu geen TV te missen totdat we de andere aangekregen hebben (kreeg al naar mijn voeten ;)).

er kan dus terug geboden worden, der komt nu wel één kleine voorwaarde bij en dat is dat deze pas volgende weekend kan opgehaald worden.

Groeten,

MajorK

Antwerpstam

Legacy Member
Heeft deze meer dan 2 HDMI aansluitingen?
Ik heb nu ook een Panasonic hangen, maar jammer genoeg maar 2 HDMI poorten terwijl ik er 3 nodig heb :(

MajorK

Legacy Member
Antwerpstam zei:
Heeft deze meer dan 2 HDMI aansluitingen?
Ik heb nu ook een Panasonic hangen, maar jammer genoeg maar 2 HDMI poorten terwijl ik er 3 nodig heb :(

Nee deze heeft ook 2 HDMI aanlsuitingen, de rest van de aansluitingen kan je best bekijken in de review link - onder features

MindGrinder^

Legacy Member
1:1 pixel mapping? en eventuele mogelijkheid tot leveren in leuven?

MajorK

Legacy Member
MindGrinder^ zei:
1:1 pixel mapping? en eventuele mogelijkheid tot leveren in leuven?

Van die pixelmapping weet ik eigenlijk niet. Ik heb nooit problemen gehad om het beeld in te stellen of zo. Kan je me even laten weten wat het voordeel is van indien er pixelmapping op een Tv zit?

Leveren kan ik wel doen maar doe dit enkel voor 720 euro (is dus meeneemprijs + wat tank en tijd kosten)

greets,

MajorK

MajorK

Legacy Member
Ramones73 zei:

Het verschil met de deze zal zeker en vast de beeldprocessing zijn. We vergelijking hier een instapmodel van Panasonic met het topmodel van 2 jaar terug.
De Tv die ik hier verkoop is zeker te vergelijken met de G en hogere reeksen van Panasonic.
Als je ze naast zou plaatsen dan zien je wat de ene en de andere anders onder hun moterkap hebben zitten :).

Greets,

MajorK

MajorK

Legacy Member
Wegens te grote interesse wordt de meeneemprijs verlaagd naar 649 euro. :crazy:. Volgende week, krijg ik mijn nieuw toestel en zal deze dus in de weg komen te staan :).

PS: Indien tegen morgen geen meeneem geboden zal ik deze ook adverteren op andere sites. De aanbieding zal ik nog tot donderdag laten lopen .

Groeten,

MajorK

vanic

Legacy Member
MajorK zei:
We vergelijking hier een instapmodel van Panasonic met het topmodel van 2 jaar terug.
De Tv die ik hier verkoop is zeker te vergelijken met de G en hogere reeksen van Panasonic.
Als je ze naast zou plaatsen dan zien je wat de ene en de andere anders onder hun moterkap hebben zitten :).

ik vrees dat je hem toch eerder zal moeten vergelijken met het instapmodel van tegenwoordig ... dan met de G serie ( zeker als je de specificaties vergelijkt "motorkap" ) ; laat staan met hogere reeksen
http://www.panasonic.be/html/nl_BE/...ecificaties/2182330/index.html?trackInfo=true
in deze "branche" gaat alles enorm snel ;)

MajorK

Legacy Member
vanic zei:
ik vrees dat je hem toch eerder zal moeten vergelijken met het instapmodel van tegenwoordig ... dan met de G serie ( zeker als je de specificaties vergelijkt "motorkap" ) ; laat staan met hogere reeksen
VIERA tv's - Plasma tv's - TX-P42G10 - Specificaties - België
in deze "branche" gaat alles enorm snel ;)

Hmm daar ben ik het niet volledig mee eens hoor. De vorige (8ste) generatie pioneer schermen bijvoorbeeld heeft betere plasmas dan de nieuwste panasonics (Ik spreek dan zel over beeldkwaliteit en niet een hdmi poort meer of minder.) En ik denk dat die modellen zelfs al 4 jaar oud zijn. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met de instapmodellen van panasonic nu. In de winkel alleszinds zie ik geen beeld verbetering in de nieuwe G modellen ten op zichte van mijn toestel en daarom ga ik nu zelf voor een Pioneer (wel dubbel zo duur).
Maar ben er toch steevast van overtuigd dat een toestel dat 1,5 jaar geleden nog 1799 euro kostte betere komponenten heeft dan een toestel dat nu verkocht wordt voor 699 :p. Specs zeggen veel maar beeldkwaliteit zegt veel meer :). Het analoge kabelsignaal komt haarscherp op deze TV (zeer goede beeldverbetering), heb daarom nog altijd geen digitale televisie. Als ik vergelijk met recente televisies die vrienden en familie hebben staan snap ik niet waarom deze zo duur zijn en toch niet echt veel beter beeld geven. Mijn ouders hebben een 46b6000 led van samsung die overal lovende kritiek krijgt maar wil hem zeker niet ruilen voor de mijne.

Iemand die zijn panasonic instapmodel eens naast de mijne wil laten showen :) ?

vanic

Legacy Member
uiteraard heb jij een andere mening ;) ...

ik zou toch eens digitale TV overwegen ... en zeker HD ;)
ik begrijp ook niet dat jij geen verschil ziet tss jou "analoog signaal beeld "en het beeld van de toestellen in de winkel nu ... kijk maar eens met welke kabel alle toestellen zijn aangesloten ;) ... inderdaad via HDMI ( zeker de dure toestellen )

MajorK

Legacy Member
vanic zei:
uiteraard heb jij een andere mening ;) ...

ik zou toch eens digitale TV overwegen ... en zeker HD ;)
ik begrijp ook niet dat jij geen verschil ziet tss jou "analoog signaal beeld "en het beeld van de toestellen in de winkel nu ... kijk maar eens met welke kabel alle toestellen zijn aangesloten ;) ... inderdaad via HDMI ( zeker de dure toestellen )

Tuurlijk heb ik een andere mening, ik wil wel verkopen :).
Vele digitale uitzendingen zijn nog altijd met lage resolutie en niet die HD posten van National Geographic of zo. En op zo n uitzendingen zit er wel wat blokvorming. Zelf zie ik natuurlijk ook wel verschil tussen een blu-ray en een analoge uitzending ;).
Maar is echt geen zwans als je enkel analoge televisie in huis hebt of analoge toestellen (alles behalve hdmi dus toestellen met component, s-video en scart) doet een kwalitatieve beeldprocessing zeer veel hoor (ik denk trouwens ook wel op digitale uitzendingen). Veel mensen kopen een grote tv en zijn dan serieus teleurgesteld als ze hem dan thuis zien spelen via hun oudere toestellen. De electronica rond een display mag zeker niet over het hoofd gezien worden. *Daar is dit toestel zeker een pak beter in.

MajorK

Legacy Member
Door de vele offtopic comments denk ik dat mijn verkoop niet echt zal lukken hier.
Bij deze heb ik de enige geinteresseerde gecontacteerd om te horen of hij nog interesse zou hebben.

topic mag dus gesloten worden!

Greets,

MajorK
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan