Archief - Fusion Subwoofer 10" Double Coil in kist

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

desolation

Legacy Member
De subwoofer een is een 10" double coil BEEST, ik heb hem vergeleken bij zowel mijn broer (Lanzar 12" 1kW woofer) en een kameraad (12" 900W MTX woofer) en beiden waren met verstomming geslagen hoeveel krachtiger deze wel is.
Specificaties : http://www.fusioncaraudio.com/products.php?region=6&action=view&product_id=285

Ik heb hem ingebouwd in een zelfgemaakte kist van 18mm MDF, volledig intern gedempt met professionele audio matten. Hij is intern bekabeld met 2x2.5 carré kabel die gebruikt wordt voor zware PA speakers, en die dubbel afgeschermd is. Vanachter voorzien van handige aansluitterminals, en volledig dubbel afgekit voor een perfecte sluiting van de behuizing. Deze heeft de maten 58*26*39 cm buitenaf. De kist heeft een binneninhoud van 30L, zonder de dempingsmatten mee te rekenen(deze vergroten de inhoud).
De kist is nog niet bekleed of gelakt, dus je kan hem zeer makkelijk integreren in elk interieur.

Deze subwoofer is buiten het testdraaien ongebruikt! Aangekocht voor te plaatsen bij voorziene aankoop wagen, maar besloten een moto te kopen en dus niet meer bruikbaar.

Prijs : 200EUR

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
je zegt 1kW en 900Watt ... Piek vermogens zeggen niets hoor ;)

een 1000Watt max kan evengoed een 300watt rms zijn ... en met piek vermogen ben je niets want dat haal je er niet uit, maar fusion is wel goed merk. 200€ lijkt me dan weer veel geld voor één die 112 dollar kost ... Ik weet dat ik niet mag vergelijken met buitenlandse sites maar weet niet meteen de Europese prijs, wat heb jij er aan betaald? + voor 250€ heb je een audiobahn 500watt rms dubbelspoel die krachtiger is dus denk dat jouw prijs mss hoger ligt dan nieuwprijs (zoniet, mijn verontschuldigingen voor de nuteloze post)

desolation

Legacy Member
Ik vraag dan ook wel 200EUR voor woofer én bekabeling én bekisting én dempingsmateriaal.

Hij is 300W continu RMS dubbelspoel, dus meer dan krachtig genoeg zonder een extreme amp te moeten kopen (wat je wel hebt met die audiobahn).
Nieuw kostte hij ergens tegen de 170EUR, maar daar mag je dan ook nog eens 5EUR voor de terminals, 8EUR voor de kabel, 35EUR voor het hout, 10EUR voor de lijm, 15EUR voor de montagekit en 30EUR aan demping bij tellen. Komt in totaal op +-275EUR.
Wattages op zich zeggen ook niet alles, die lanzar van mijn broer is 450W RMS dubbelspoel en is minder krachtig dan deze.

200EUR voor een losse woofer zou idd zwaar overdreven zijn, maar vergeet niet dat er nog wat extra kosten aan verbonden zijn om een kist te bouwen. En tis eentje gemaakt van kwaliteitsmaterialen, en goed uitgerekend qua bouw en volume ipv een dozeke ineen te timmeren.

boy1308

Legacy Member
ik heb deze gekocht maar dan in originele kist, 900 watt, 555RMS met Fusion versterker van 1000 watt voor maar 249 eur in mediamarkt (2weken geleden)

is da dan dezelfde of nog andere????

free up
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan