Archief - FM transmitter Ipod

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SIO

Legacy Member
best even bijzeggen dat dit verboden is in België ;) (om te gebruiken, niet om te verkopen :crazy: )

Bhoda

Legacy Member
SIO zei:
best even bijzeggen dat dit verboden is in België ;) (om te gebruiken, niet om te verkopen :crazy: )

Daar ben ik niet zo zeker van. Het was verboden, maar sedert begin dit jaar kan je deze transmitters terug kopen in winkels zoals de Fnac. Waarschijnlijk is de wet hierover aangepast.

"Van de E.U. mogen die producten in Europa worden verkocht. Omdat de Europese Commissie via een richtlijn een aanbeveling heeft opgesteld die FM-zenders met een heel klein vermogen toch toelaat, zullen alle lidstaten vroeg of laat hun wetgeving moeten aanpassen (ook Nederland). In de praktijk zult u dus geen boetes krijgen als u een FM-transmitter gebruikt, tenzij die met een te hoog vermogen uitzendt."

SIO

Legacy Member
Vandeweek wou ik net dezelfde Kensington transmitter kopen in Gent in de Dixons en zoals je hier op foto 1 kan zien, hing daar net hetzelfde stickertje op. Heb navraag gedaan bij de verkoper die me vertelde dat het mag verkocht worden in België maar niet gebruikt wegens het feit dat er geen vrije frequenties bestaan in België. Hij heeft er wel bijgezegd dat het in Nederland ondertussen wel al mag dusja, hopelijk ook in België binnenkort.

R0lex

Legacy Member
Van Ieper; ik kan het natuurlijk ook opzenden via de Post. Groetjes

'Vrije frequenties' lol ..

SIO

Legacy Member
wat is er lol aan? questie van uw sterke argumentatie nog wat sterker te maken.

Ik wou beleefd blijven maar ik kan dan maar beter alle info geven: de verkoper raadde het me zélf af (in zijn eigen winkel :rofl: ) om te kopen omdat het juist niet goed werkt zonder vrij frequenties, wat in frankrijk, penisland mss? bv wel zou gaan. Maja ik woon nog altijd in België.

vinteg

Legacy Member
je hebt een punt. maar niemand geft erom om 2 redenen: ten eerste is niemand in belgie op de hoogte van die wet (zelfs sommige flikken weten het niet)
en ten tweede kunnen die transmitters amper een paar meter ver. sommige zelfs maar juist 2 meter. en vrije kanalen...tjah bestaat mss niet, maar neem dan de frequentie van radio klara of iets. luistert toch niemand naar ^^

R0lex

Legacy Member
lol, er zijn wel vrije frequenties (sio weet niet over wat ie praat)
(en kzie net dat er iemand met mijn account geluld heeft, ff rechtzetten)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan