Archief - Canon EOS 400D + kitlens - Perfecte staat - Spiegelreflex

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WTFMAN

Legacy Member
Hoi,

Mijn reservebody mag weg omdat ik ze al maanden niet meer gebruik ... Is in perfecte staat en werkt uiteraard ook zoals het moet !

KITLENS IS ONDERWEG ! De gewone 18-55mm

Is compleet met doos en kabels + extra batterij ( in totaal dus 2 ).
Handleiding in nederlands had ik er niet bij MAAR die vindt je normaal gezien op inet... bv. Canon EOS 400D Digitale camera Handleiding

Min.prijs : 270EURO EXCL. ( ook in andere kringen te koop! )
Meeneemprijs : 300euro excl.

WTFMAN

Legacy Member
Klik es op die links ... ;) Dan zie je dat ze daar niet te koop staan !! Op de 2e link op die site , wordt verwezen naar een LENS !

Dus kom niet af met onzin links voor je zelf nagecheckt hebt ! Zijn trouwens NL sites :) Ik zou prijs mss verlagen als je met een link kan afkomen , waar ze nog effectief op stock zijn ...

Splackavellie85

Legacy Member
Het is een beetje moeilijk om huidige nieuwprijzen te vinden van een camera die al twee generaties opvolgers heeft gehad ;)

WTFMAN

Legacy Member
ja true maar zoals je zelf wrs weet , deze cameras zijn iets of wat waardevast ... kijk maar op 2dehands sites zoals kapaza ed. ze gaan makkelijk weg aan 350 met kitlens ... kameraad heeft recent nog een 350D , verkocht aan 280euro met kitlens ( kitlens vind je 2dehands aan 30-40euro )

Maarja staat ook op andere sites en binnekort ook op kapaza ... Moest hij niet weggeraken na een tijdje , zal ik wel mijn prijs verlagen ;) Maar voorlopig 250euro excl. want is in nieuwstaat...

Maar zal afhangen van aanbod <=> vraag . Moet er wel bijzeggen , voorlopig geen haast om ze buiten te krijgen :)

Splackavellie85

Legacy Member
Ik weet juist het tegendeel. Camera's, en in het bijzonder DSLR's, zijn alles behalve waardevast. Een DSLR is krap een jaar na aankoopdatum nog maar 60% van de nieuwprijs waard.

Als ik zou besluiten mijn drie maanden geleden voor 485 euro aangekochte Panasonic G1 te verkopen, mag ik blij zijn als ik er nog 350 euro voor krijg. De vraagprijze op kapaza zijn niet echt een goede indicatie, want voor iemand die zo vaak tweedehands verkoopt als jij moet je ook weten dat iedereen op kapaza zijn vraagprijs verhoogt omdat hij weet dat bieders er altijd fors onder gaan zitten.

Desalniettemin is 250 euro een redelijke nieuwprijs. Echt een scherpe prijs is het niet, maar je moet het voor een 400D toch nog wel kunnen krijgen.

WTFMAN

Legacy Member
Splackavellie85 zei:
Ik weet juist het tegendeel. Camera's, en in het bijzonder DSLR's, zijn alles behalve waardevast. Een DSLR is krap een jaar na aankoopdatum nog maar 60% van de nieuwprijs waard.

Als ik zou besluiten mijn drie maanden geleden voor 485 euro aangekochte Panasonic G1 te verkopen, mag ik blij zijn als ik er nog 350 euro voor krijg. De vraagprijze op kapaza zijn niet echt een goede indicatie, want voor iemand die zo vaak tweedehands verkoopt als jij moet je ook weten dat iedereen op kapaza zijn vraagprijs verhoogt omdat hij weet dat bieders er altijd fors onder gaan zitten.

Desalniettemin is 250 euro een redelijke nieuwprijs. Echt een scherpe prijs is het niet, maar je moet het voor een 400D toch nog wel kunnen krijgen.

Correct :) Maar tis ook kwestie van geluk hebben ... Maar Canon en Nikon zijn veelgevraagde merken , vooral ook omdat lenzen voor deze 2 in overvloed aanwezig is ( je kan een lens van 20jaar geleden , op de toestellen nog steeds gebruiken ). 250euro is haalbaar , als ik wat geduld heb. Wil eventueel voor 10euro meerprijs zelfs een Lowepro tasje bijdoen ( nieuwprijs 40euro )
Maar we zien wel :D

Kapaza prijzen zijn hoog ja , zijn gekken bij die 400euro vragen voor een 400D met kitlens maarja ze zullen toehappen al vanaf 350euro denk ik ... Ik heb ze nu zelf op kapaza gezet aan 300euro :) Omdat ze toch gaan afbieden ;)


Offtopic : Nice die G1 , is een micro four third e? Was aan denken om zoiets als 2e toestel te kopen ... maar even afwachten :D


EDIT : Minimumprijs toch verlaagd naar 230euro , is mss iets interessanter ...

Splackavellie85

Legacy Member
WTFMAN zei:
Correct :) Maar tis ook kwestie van geluk hebben ... Maar Canon en Nikon zijn veelgevraagde merken , vooral ook omdat lenzen voor deze 2 in overvloed aanwezig is ( je kan een lens van 20jaar geleden , op de toestellen nog steeds gebruiken ). 250euro is haalbaar , als ik wat geduld heb. Wil eventueel voor 10euro meerprijs zelfs een Lowepro tasje bijdoen ( nieuwprijs 40euro )
Maar we zien wel :D

Kapaza prijzen zijn hoog ja , zijn gekken bij die 400euro vragen voor een 400D met kitlens maarja ze zullen toehappen al vanaf 350euro denk ik ... Ik heb ze nu zelf op kapaza gezet aan 300euro :) Omdat ze toch gaan afbieden ;)


Offtopic : Nice die G1 , is een micro four third e? Was aan denken om zoiets als 2e toestel te kopen ... maar even afwachten :D


EDIT : Minimumprijs toch verlaagd naar 230euro , is mss iets interessanter ...
Ja, is MicroFour Thirds. Ben er zelf erg tevreden over. DSLR kwaliteit (en dan écht DSLR kwaliteit!) in een kleine body. Ik nam mijn DSLR's (Pentax K10D en Sony A300) nooit mee omdat ze veel te groot waren, maar dit is echt een ideaal formaat. Al zou ik liefst de GF1 willen natuurlijk :P

Succes met de verkoop. Kleine tip: koop er gewoon zelf een kitlens bij en bied de set voor 260-270 aan. De kitlens mag van Canon is niet echt goede kwaliteit, maar de 400D is ook een instap-spiegelreflex en mensen die een camera kopen, willen er meteen mee aan de slag kunnen. Het pakket wordt er een stuk interessanter op als er een kitlens bij zit, aangezien mensen nog niets kunnen doen als ze alleen deze camera kopen.

Je zegt zelf dat je die voor ca. 30 euro kan vinden ;) Ik denk dat mensen veel sneller bieden als je deze camera met kitlens voor 30 euro meer aanbiedt.

WTFMAN

Legacy Member
Ja ben al op zoek naar zo een lens :D Verkoopt idd beter :) Die 18-55mm voldoet zeker voor een beginner :)

PreDaToR

Legacy Member
ok,
sorry voor mn slechte commentaar en dit mag dan ook gerust verwijderd worden door een mod :o
kdacht gewoon wtf nieuwprijs vragen vr een 2e hands product :p

WTFMAN

Legacy Member
Mag staan , kan geen kwaad :p Maar in het vervolg wel verder kijken dan dat uw neus lang is :D

pereke

Legacy Member
Is het een tweedehands body of een eerstehands? Indien het laatste, factuur beschikbaar?
Enig idee van het aantal clicks?

Thx ;)

WTFMAN

Legacy Member
2dehands , clicks 6000 ( vorige eigenaar had er max 4000 zei hem , voornamelijk vakantie/communiefoto's ) Ik heb er zelf MAX 2000 , denk eerlijk gezegd zelfs geen 1000 want heb kort erna mijn 40D gekocht ...


Normaal heb ik een 18-55mm lens gevonden :) kost me 40euro incl.

WTFMAN

Legacy Member
laatste uppp !!

bod van 250euro op kit maar is me wat te weinig ... :)

WTFMAN

Legacy Member
laatste uppp !!

bod van 250euro op kit maar is me wat te weinig ... :)


Edit : mss toch een bod van 300 uit vriendenkring :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan