Archief - Beetje informatie gevraagd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Doctor Pantera

Legacy Member
Je ziet deze brommer.

Ik zoek zo iets... ze zien er gewoon de max uit...

'k heb wel wa vragen... ik ben niet echt een kenner... en kan je zo iets op de kop tikken... voor 600euro ? dat zeker nog 5jaar me gaat zonder al te zware kosten,... want als er iets kapot gaat moet ik dat binnen steken,... kan er zelf nie echt aan prusten...

Zijn er nog andere types met dit uitzicht ? gelieve dan ook wat foto's te geven ?
Of zijn er redenen om zo'n oude dingen zeker niet te kopen ?

Een beetje informatie zou leuk geweest zijn :] en ik spreek natuurlijk over 50cc

Greetz

-[OwA.Free]-

Legacy Member
Yamaha FS1
Yamaha RD50
Zundapp ( veel types )
Kreidler ( ook veel types )

Zullen bijna allemaal oldtimer zijn, en in goede staat gaan ze best prijzig zijn.

CAS

Legacy Member
Doctor Pantera zei:
Je ziet deze brommer.

Ik zoek zo iets... ze zien er gewoon de max uit...

'k heb wel wa vragen... ik ben niet echt een kenner... en kan je zo iets op de kop tikken... voor 600euro ? dat zeker nog 5jaar me gaat zonder al te zware kosten,... want als er iets kapot gaat moet ik dat binnen steken,... kan er zelf nie echt aan prusten...

Zijn er nog andere types met dit uitzicht ? gelieve dan ook wat foto's te geven ?
Of zijn er redenen om zo'n oude dingen zeker niet te kopen ?

Een beetje informatie zou leuk geweest zijn :] en ik spreek natuurlijk over 50cc

Greetz

Kheb er hier zo ééntje staan, voor 600euro zou die zeker nooit weggaan, maar mss kan je zo wel één vinden als je goed zoekt. Maar het zijn klassiekers. Die van mij is ingeschreven als brommer... Het spel gaat 110 en trekt dat het geen naam heeft. Maar m'n pa restaureert die nu voor showroomstaat :p Mss doet die hem derna weg, maar denk eerder dat die in de living ofzo te staan komt...

Moest je op zoek gaan, kijk dan wel uit naar model met schijfremmen, want die met trommelremmen zijn echt niet alles. Maar als je er zelf niet aan kan werken, blijf je er best af, want het is niet zo een model dat als er iets stuk is je even naar de lokale brommershop gaat en je onderdelen daar al in stock liggen.

Doctor Pantera

Legacy Member
Mja ma ik ga al 10daagjes aan de zee werken = +- 500eur
'k rij nu met een Velofax piaggio van 1990 en is al 10jaar op de baan, gekocht voor 400euro ben vanplan om alle roest weg te werken de banden te herstellen en er hopelijk terug 400euro voor te krijgen ( heeft iedere 3000km zijn onderhoud gehad ) heeft nu een 18.500km = 400eur
is al 900eur

en hopelijk met wat geluk vind ik nog een job(ke) komt daar nog wat geld bij...
( en ma sponsert natuurlijk ook )

@ CAS stel dat ik dat koop dan zal ik dat wel moeten afstellen naar max 60kmp/u

@owa ik ga direct eens googlen :] + als er iemand informatie over die types kan geven, altijd welkom

DBK

Legacy Member
zijn inderdaad zalige brommers die houden :) die zundapp's en kreidlers hoork mijn nonkel vaak over vertellen, hoe hard zijne wel ni ging :)

CAS

Legacy Member
Doctor Pantera zei:
Mja ma ik ga al 10daagjes aan de zee werken = +- 500eur
'k rij nu met een Velofax piaggio van 1990 en is al 10jaar op de baan, gekocht voor 400euro ben vanplan om alle roest weg te werken de banden te herstellen en er hopelijk terug 400euro voor te krijgen ( heeft iedere 3000km zijn onderhoud gehad ) heeft nu een 18.500km = 400eur
is al 900eur

en hopelijk met wat geluk vind ik nog een job(ke) komt daar nog wat geld bij...
( en ma sponsert natuurlijk ook )

@ CAS stel dat ik dat koop dan zal ik dat wel moeten afstellen naar max 60kmp/u

@owa ik ga direct eens googlen :] + als er iemand informatie over die types kan geven, altijd welkom

Die da ik heb is een 125cc als ik mij niet vergis, en word normaal gezien enkel verkocht als moto, weet niet of je dat dan zelfs nog kan inschrijven naar brommer, mijn pa heeft da ooit es kunnen regelen. Afstellen weet ik niet, denk van wel, maar origineel rijden die toch al harder (ben ni zo op de hoogte met het brommer gebeuren). Met kleinere tandwieletjes makkelijk 130per uur zonder traag te moeten op trekken...
Moest je één kopen heb je er zeker je plezier aan, als er zo één met zijn scooter naast je komt staan en denkt dat em zich kan weren, toon je effe schoon je achterlichten :p

casualties

Legacy Member
Mss is een honda SS wel iets voor jouw dan ?

http://img.photobucket.com/albums/v45/GTS-R/klara2.jpg

Dit zijn meestal B-klasse motorfietsen, maar zéér goedkoop (in holland alleszins) en zijn nog veel stukken van te krijgen.. 50cc uiteraard en als je kan aantonen dat je motorfiets klasse B van voor 73 is, dan moet hij niet afgesteld worden want dan tellen de rollen niet (moesten ze je pakken)

Is een viertaktje met neerliggende cilinder & coulasse..Als je wilt, kan ik u wel helpen bij aankoop en opmaak van zulke viertakt..Doe namelijk niks liever,maar heb voorlopig geen geld om voor mezelf een restauratie te beginnen..

Doctor Pantera

Legacy Member
casualties zei:
Mss is een honda SS wel iets voor jouw dan ?

http://img.photobucket.com/albums/v45/GTS-R/klara2.jpg

Dit zijn meestal B-klasse motorfietsen, maar zéér goedkoop (in holland alleszins) en zijn nog veel stukken van te krijgen.. 50cc uiteraard en als je kan aantonen dat je motorfiets klasse B van voor 73 is, dan moet hij niet afgesteld worden want dan tellen de rollen niet (moesten ze je pakken)

Is een viertaktje met neerliggende cilinder & coulasse..Als je wilt, kan ik u wel helpen bij aankoop en opmaak van zulke viertakt..Doe namelijk niks liever,maar heb voorlopig geen geld om voor mezelf een restauratie te beginnen..

Heb je er zo enen staan dan ?

ik heb juist gesmst voor dit
( kan niet bellen nu is wel kut )

Maar dus je bedoeld als je brommer voor 73 als B klas was ingeschreven mag hij rapper dan 50kmp/u rijden ? :bow:

casualties

Legacy Member
Doctor Pantera zei:
Heb je er zo enen staan dan ?

ik heb juist gesmst voor dit
( kan niet bellen nu is wel kut )

Maar dus je bedoeld als je brommer voor 73 als B klas was ingeschreven mag hij rapper dan 50kmp/u rijden ? :bow:

Niet direct eentje in de garage staan, maar kan er wel eentje opbouwen zoals jij het wilt (kleur, samenstelling van onderdelen etc) Tuurlijk kan dit niet in 2 weken, maar ik veronderstel dat jij nog eerst moet werken,dusjah..

ivm die kreidler, ik weet niet in hoeverre daar nog reservestukken van te krijgen zijn..Van die SS die ik je liet zijn, kan je ALLES nog krijgen, oftewel genuine honda onderdeel oftewel replica..

Doctor Pantera

Legacy Member
casualties zei:
Niet direct eentje in de garage staan, maar kan er wel eentje opbouwen zoals jij het wilt (kleur, samenstelling van onderdelen etc) Tuurlijk kan dit niet in 2 weken, maar ik veronderstel dat jij nog eerst moet werken,dusjah..

ivm die kreidler, ik weet niet in hoeverre daar nog reservestukken van te krijgen zijn..Van die SS die ik je liet zijn, kan je ALLES nog krijgen, oftewel genuine honda onderdeel oftewel replica..

Ik laat nog iets weten.. klinkt interessant,... heel interessant... tot ik de prijs heb gehoord natuurlijk ?.... kan je schatten rond wa het zou draaien ?

casualties

Legacy Member
hangt van uw wensen af natuurlijk..max 750 laat ons zeggen, compleet in orde en gereviseerde (compleet nagezien en dingen die versleten zijn vervangen) motor

Foose

Legacy Member
casualties zei:
Mss is een honda SS wel iets voor jouw dan ?

http://img.photobucket.com/albums/v45/GTS-R/klara2.jpg

Dit zijn meestal B-klasse motorfietsen, maar zéér goedkoop (in holland alleszins) en zijn nog veel stukken van te krijgen.. 50cc uiteraard en als je kan aantonen dat je motorfiets klasse B van voor 73 is, dan moet hij niet afgesteld worden want dan tellen de rollen niet (moesten ze je pakken)

Is een viertaktje met neerliggende cilinder & coulasse..Als je wilt, kan ik u wel helpen bij aankoop en opmaak van zulke viertakt..Doe namelijk niks liever,maar heb voorlopig geen geld om voor mezelf een restauratie te beginnen..

's precies een Dax moteurke he.

casualties

Legacy Member
duh, is gewoon 4takt motorke gelijk onder nen dax (enkel ss met vierbak en handkoppeling)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan