Archief - Auto trekt naar rechts

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jakubd

Legacy Member
Sinds enkele weken trekt mijn auto naar rechts op de baan. Het stuur stond lichtjes naar rechts gedraaid en vooral wanneer ik aan een hogere snelheid reed (70 of meer) stoorde dit hard want dan moest ik het stuur voortduurdend corrigeren naar links.
Ik ben hiervoor dan ook naar de Opel garage geweest waar we deze auto begin dit jaar hebben aangekocht (auto valt nog onder garantie - Opel astra uit eind 2019, was demowagen, heeft nu ongeveer 20.000km).
Zij hebben het stuur dan wel recht gezet, maar nu trekt de auto nog steeds naar rechts.

Nu zouden we dus terug moeten gaan langs diezelfde garage (aangezien de auto onder garantie valt) om dit nog eens opnieuw te laten nakijken.
Maar het probleem is dat er volgens hen vorige keer al zogezegd niks aan de hand was met onze auto en ze ons precies niet serieus namen.
We hadden trouwens ook gevraagd om de olie aan te vullen aangezien deze al laag stond maar dit is niet gebeurd. Dit zouden we eventueel dan zelf willen oplossen door zelf de olie aan te kopen maar we weten niet goed welke we juist moeten hebben en willen niet riskeren dat we de verkeerde nemen. Welke olie zou dit dan moeten zijn (Opel astra K 1.4 2019, benzine)?

Wij hebben niks voorgehad met onze auto (begrijpen dus ook niet hoe dit ineens kan komen), maar zijn voor ons werk veel onderweg waardoor we dit toch graag zouden willen oplossen.
Waar zou het probleem dan juist kunnen liggen, aangezien het stuur nu dus wél rechtstaat maar de auto nog steeds naar rechts trekt.
Moet het stuur opnieuw bij dezelfde garage gemaakt worden en hoe zit het met de garantie als ik naar een andere garage stap (al dan niet een Opel garage)?

Alvast bedankt!

sandervdw

Legacy Member
Jakubd zei:
Sinds enkele weken trekt mijn auto naar rechts op de baan. Het stuur stond lichtjes naar rechts gedraaid en vooral wanneer ik aan een hogere snelheid reed (70 of meer) stoorde dit hard want dan moest ik het stuur voortduurdend corrigeren naar links.
Ik ben hiervoor dan ook naar de Opel garage geweest waar we deze auto begin dit jaar hebben aangekocht (auto valt nog onder garantie - Opel astra uit eind 2019, was demowagen, heeft nu ongeveer 20.000km).
Zij hebben het stuur dan wel recht gezet, maar nu trekt de auto nog steeds naar rechts.

Nu zouden we dus terug moeten gaan langs diezelfde garage (aangezien de auto onder garantie valt) om dit nog eens opnieuw te laten nakijken.
Maar het probleem is dat er volgens hen vorige keer al zogezegd niks aan de hand was met onze auto en ze ons precies niet serieus namen.
We hadden trouwens ook gevraagd om de olie aan te vullen aangezien deze al laag stond maar dit is niet gebeurd. Dit zouden we eventueel dan zelf willen oplossen door zelf de olie aan te kopen maar we weten niet goed welke we juist moeten hebben en willen niet riskeren dat we de verkeerde nemen. Welke olie zou dit dan moeten zijn (Opel astra K 1.4 2019, benzine)?

Wij hebben niks voorgehad met onze auto (begrijpen dus ook niet hoe dit ineens kan komen), maar zijn voor ons werk veel onderweg waardoor we dit toch graag zouden willen oplossen.
Waar zou het probleem dan juist kunnen liggen, aangezien het stuur nu dus wél rechtstaat maar de auto nog steeds naar rechts trekt.
Moet het stuur opnieuw bij dezelfde garage gemaakt worden en hoe zit het met de garantie als ik naar een andere garage stap (al dan niet een Opel garage)?

Alvast bedankt!

Ge moet waarschijnlijk uw banden laten uitlijnen. Ofwel zijn ze ongelijk afgesleten (kans is kleiner).
Worst case is uw chassis scheef gewrongen, maar dan gaan ze het zeker in garantie moeten oplossen...

Tonerider

Legacy Member
Jakubd zei:
Sinds enkele weken trekt mijn auto naar rechts op de baan. Het stuur stond lichtjes naar rechts gedraaid en vooral wanneer ik aan een hogere snelheid reed (70 of meer) stoorde dit hard want dan moest ik het stuur voortduurdend corrigeren naar links.
Ik ben hiervoor dan ook naar de Opel garage geweest waar we deze auto begin dit jaar hebben aangekocht (auto valt nog onder garantie - Opel astra uit eind 2019, was demowagen, heeft nu ongeveer 20.000km).
Zij hebben het stuur dan wel recht gezet, maar nu trekt de auto nog steeds naar rechts.

Nu zouden we dus terug moeten gaan langs diezelfde garage (aangezien de auto onder garantie valt) om dit nog eens opnieuw te laten nakijken.
Maar het probleem is dat er volgens hen vorige keer al zogezegd niks aan de hand was met onze auto en ze ons precies niet serieus namen.
We hadden trouwens ook gevraagd om de olie aan te vullen aangezien deze al laag stond maar dit is niet gebeurd. Dit zouden we eventueel dan zelf willen oplossen door zelf de olie aan te kopen maar we weten niet goed welke we juist moeten hebben en willen niet riskeren dat we de verkeerde nemen. Welke olie zou dit dan moeten zijn (Opel astra K 1.4 2019, benzine)?

Wij hebben niks voorgehad met onze auto (begrijpen dus ook niet hoe dit ineens kan komen), maar zijn voor ons werk veel onderweg waardoor we dit toch graag zouden willen oplossen.
Waar zou het probleem dan juist kunnen liggen, aangezien het stuur nu dus wél rechtstaat maar de auto nog steeds naar rechts trekt.
Moet het stuur opnieuw bij dezelfde garage gemaakt worden en hoe zit het met de garantie als ik naar een andere garage stap (al dan niet een Opel garage)?

Alvast bedankt!

Breng hem binnen bij een andere Opel-garage. De garantie geldt niet enkel bij die garage, maar bij alle officiële dealers.

IbifaHo

Legacy Member
Imv de olie te laag, welke melding keijg je? effectief te laag of melding van oliekwaliteit laag? Bij opel krijgje als je bijna onderhoud moet het olie kwaliteit percentage en niet de kwantiteit. Just checking, 4j bij opel gebeld en dagelijks paar tel met mensen die pannikeerden dat ze bvb nog maar 20% olie hadden.

Verstuurd vanaf mijn M2003J15SC met Tapatalk

Kny

Legacy Member
9/10 idd uitlijning.
Kan ook zijn dat er iets mis is met ophanging, rem die beetje blijft hangen. Check ook de bandenspanning.

Menig Wegen in belgie zijn ook niet 100%

Jakubd

Legacy Member
IbifaHo zei:
Imv de olie te laag, welke melding keijg je? effectief te laag of melding van oliekwaliteit laag? Bij opel krijgje als je bijna onderhoud moet het olie kwaliteit percentage en niet de kwantiteit. Just checking, 4j bij opel gebeld en dagelijks paar tel met mensen die pannikeerden dat ze bvb nog maar 20% olie hadden.

Verstuurd vanaf mijn M2003J15SC met Tapatalk

We krijgen geen melding maar hebben het zelf gemeten, de olie komt toch bijna tot aan het onderste streepje. Olie zit onder de 20% als we het via de auto zelf checken.

Jakubd

Legacy Member
We hebben eens contact opgenomen met een andere Opel dealer en hopelijk kunnen zij ons wel helpen en hebben we bij hen een betere ervaring dan...
Bedankt voor de hulp! Ik neem aan dat het dan aan de uitlijning zal liggen.

straight_six

Legacy Member
Laten uitlijnen, maar heeft iedere auto dat niet lichtjes doordat de weg altijd naar de buitenkant afhelt omdat het water er niet op zou blijven staan?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

ShovShov

Legacy Member
Lijkt me wel niet zo zeker dat een andere garage een uitlijning onder garantie zou doen, best goed informeren op voorhand dat je niet voor een verrassing komt te staan.

Jakubd

Legacy Member
straight_six zei:
Laten uitlijnen, maar heeft iedere auto dat niet lichtjes doordat de weg altijd naar de buitenkant afhelt omdat het water er niet op zou blijven staan?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Ja dat snap ik wel maar als we ons stuur 2-3 seconden loslaten liggen we al bijna in de beek dus het trekt echt wel redelijk hard naar rechts.

Zalenski

Legacy Member
Jakubd zei:
Ja dat snap ik wel maar als we ons stuur 2-3 seconden loslaten liggen we al bijna in de beek dus het trekt echt wel redelijk hard naar rechts.

Mijn zus heeft dat ooit eens voorgehad op een nieuwe GOLF MK IV. Hebben ze 10 x uitgelijnd en enkele verschillende velgensets opgestoken en is nooit opgelost geraakt. Uiteindelijk heeft ze wagen redelijk snel terug verkocht. :unsure:

camerad

Legacy Member
Jakubd zei:
Ja dat snap ik wel maar als we ons stuur 2-3 seconden loslaten liggen we al bijna in de beek dus het trekt echt wel redelijk hard naar rechts.

Volgens mij trekken alle autos naar rechts als je het stuur loslaat, dit is standaard uit veiligheidsoverwegingen. Maar in uw geval wordt dit effect versterkt omdat er wellicht iets mis is met de banden, remmen, chasis,..

Hit Hard

Legacy Member
camerad zei:
Volgens mij trekken alle autos naar rechts als je het stuur loslaat, dit is standaard uit veiligheidsoverwegingen. Maar in uw geval wordt dit effect versterkt omdat er wellicht iets mis is met de banden, remmen, chasis,..
Het stuur van een auto hoort te centreren als je het loslaat. Dat komt omdat de voorwielen iets naar binnen staan dacht ik, en dat wordt opzettelijk zo gedaan.

sandervdw

Legacy Member
Hit Hard zei:
Het stuur van een auto hoort te centreren als je het loslaat. Dat komt omdat de voorwielen iets naar binnen staan dacht ik, en dat wordt opzettelijk zo gedaan.

Klopt, het standaard "naar rechts trekken" dat veel mensen denken, is gewoon de banen die in belgië heel vaak schuin liggen.

wiseguy444

Legacy Member
sandervdw zei:
Klopt, het standaard "naar rechts trekken" dat veel mensen denken, is gewoon de banen die in belgië heel vaak schuin liggen.

Best kan je eens uw wagen centreren op het midden van de straat en daar even rijden om te zien dat hij nog wegtrekt Als er geen tegenliggers komen uiteraard. Of als je ergens een mooie geasfalteerde 1-vaks veldbaan hebt. Die hebben meestal geen afloop voor water, hier toch niet tenminste.

Jakubd

Legacy Member
wiseguy444 zei:
Best kan je eens uw wagen centreren op het midden van de straat en daar even rijden om te zien dat hij nog wegtrekt Als er geen tegenliggers komen uiteraard. Of als je ergens een mooie geasfalteerde 1-vaks veldbaan hebt. Die hebben meestal geen afloop voor water, hier toch niet tenminste.

Gaan we zeker eens proberen dan!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan