F!SH
Legacy Member
Ok,
Situatieschets:
Videokaart: ATI HD5850
Monitor: samsung 2253BW
OS: Windows 7 32bit
Versterker: ONKYO TX-SR508
TV: LG
Mijn monitor is via DVI aangesloten op mijn videokaart
Mijn versterker is via HDMI aangesloten op mijn videokaart
Alles werkt naar behoren op een pittig detail na:
Ik MOET mijn TV aanzetten om beeld te krijgen op mijn monitor. VANAF Windows opgestart is - bootscreen toont zich steeds correct!
Mijn monitor heeft ID 2 en mijn TV heeft ID 1.
Het is zeer vervelend dat ik mijn TV moet aanzetten om iets te doen op mijn scherm.
Wat ik dus wil bewerkstelligen is dat ik mijn TV niet hoef aan te zetten om iets te kunnen zien op mijn monitor.
----------------------------
Hou er wel rekening mee dat mijn audio -steeds- over HDMI moet blijven werken en dit gaat dus over mijn HDMI via mijn videokaart.
----------------------------
DIT IS MOGELIJK:
Een paar maanden geleden ben ik er in geslaagd dit te bewerkstelligen en het heeft perfect gewerkt tot een paar dagen geleden. Het probleem is dat ik niet meer weet hoe ik dit gedaan heb en de oplossing blijkbaar niet meer kan terugvinden.
Ik denk, hoewel ik niet zeker ben, dat ik mijn monitor ID 1 moet zien te geven.
Waarom denk ik dat? Heel eenvoudig omdat als ik mijn monitor uitzet (power) dan blijft mijn TV wél beeld geven, omgekeerd is dit niét het geval!
Het storende aan de zaak is dat Windows dit @boottime regelt en dat je hier totaal geen controle over hebt.
Verder heb ik de ingangen aan mijn videokaart niet verandert, omdat ik weet dat deze goed staan, het heeft namelijk gewerkt zoals ik wou zoals je hierboven kon lezen.
---------------------------------------
Sinds wanneer is dit probleem opgedoken:
sinds ik op vakantie ben gegaan en alle apparaten heb uitgeschakeld, dus pc monitor versterker en tv. Volgens mij heeft het dus te maken met de volgorde waarop ik mijn apparaten aanzet.
Volgordes die ik geprobeerd heb:
PC, versterker, TV
TV, versterker, PC
TV, PC, versterker
--------------------------------------
Alle hulp en of ideeën zijn welkom.
Noot: het ligt niet aan de drivers, ik heb ze allemaal opnieuw geïnstalleerd en blijf in dezelfde issue verkeren. Verder weet ik ook dat ik het niet met drivers heb opgelost een paar maanden geleden, wat ik wel gedaan heb weet ik niet meer maar ik vermoed een volgorde van opstarten van de apparaten.
Alvast bedankt,
F!SH
Situatieschets:
Videokaart: ATI HD5850
Monitor: samsung 2253BW
OS: Windows 7 32bit
Versterker: ONKYO TX-SR508
TV: LG
Mijn monitor is via DVI aangesloten op mijn videokaart
Mijn versterker is via HDMI aangesloten op mijn videokaart
Alles werkt naar behoren op een pittig detail na:
Ik MOET mijn TV aanzetten om beeld te krijgen op mijn monitor. VANAF Windows opgestart is - bootscreen toont zich steeds correct!
Mijn monitor heeft ID 2 en mijn TV heeft ID 1.
Het is zeer vervelend dat ik mijn TV moet aanzetten om iets te doen op mijn scherm.
Wat ik dus wil bewerkstelligen is dat ik mijn TV niet hoef aan te zetten om iets te kunnen zien op mijn monitor.
----------------------------
Hou er wel rekening mee dat mijn audio -steeds- over HDMI moet blijven werken en dit gaat dus over mijn HDMI via mijn videokaart.
----------------------------
DIT IS MOGELIJK:
Een paar maanden geleden ben ik er in geslaagd dit te bewerkstelligen en het heeft perfect gewerkt tot een paar dagen geleden. Het probleem is dat ik niet meer weet hoe ik dit gedaan heb en de oplossing blijkbaar niet meer kan terugvinden.
Ik denk, hoewel ik niet zeker ben, dat ik mijn monitor ID 1 moet zien te geven.
Waarom denk ik dat? Heel eenvoudig omdat als ik mijn monitor uitzet (power) dan blijft mijn TV wél beeld geven, omgekeerd is dit niét het geval!
Het storende aan de zaak is dat Windows dit @boottime regelt en dat je hier totaal geen controle over hebt.
Verder heb ik de ingangen aan mijn videokaart niet verandert, omdat ik weet dat deze goed staan, het heeft namelijk gewerkt zoals ik wou zoals je hierboven kon lezen.
---------------------------------------
Sinds wanneer is dit probleem opgedoken:
sinds ik op vakantie ben gegaan en alle apparaten heb uitgeschakeld, dus pc monitor versterker en tv. Volgens mij heeft het dus te maken met de volgorde waarop ik mijn apparaten aanzet.
Volgordes die ik geprobeerd heb:
PC, versterker, TV
TV, versterker, PC
TV, PC, versterker
--------------------------------------
Alle hulp en of ideeën zijn welkom.
Noot: het ligt niet aan de drivers, ik heb ze allemaal opnieuw geïnstalleerd en blijf in dezelfde issue verkeren. Verder weet ik ook dat ik het niet met drivers heb opgelost een paar maanden geleden, wat ik wel gedaan heb weet ik niet meer maar ik vermoed een volgorde van opstarten van de apparaten.
Alvast bedankt,
F!SH

(behalve nu dan soms om te zien of de bootvolgorde iets uitmaakt ja dan nee 