Archief - Zwart scherm, no signal?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kwintus5

Legacy Member
Hey, hier een filmpje:

Zwart scherm, geen reactie - YouTube

Dit krijg ik soms op mijn computer. Deze keer gebeurde het bij het klikken op de "afmeld"-knop bij de KBC-online pagina. Mijn scherm springt op zwart en geeft het "no signal"-kadertje weer zoals op het einde van het filmpje. Het herinpluggen van de monitor helpt niet. De computer blijft wel normaal verderdraaien.

Iemand een idee? Mijn grafische kaart heeft laatste drivers. :(

Kwintus5

Legacy Member
Moederbord: Asus P5Q3

Processor: Intel Core 2 Duo E8500 3,16Ghz

Geheugen: 2x 2GB Kingston PC3 8500 CL7 1066mhz

Grafische kaart: ATI EAH 4850 512mb DDR3

Voeding: Topbox LPK12-30 sata 520W Retail TS

Interne Opslag:
1x Maxtor 320GB 7200RPM 16MB Cache STM3320620AS
1x Seagate 320 GB … ST3320613AS

Optisch station: LG DVD multirecorder RW +R

Behuizing: Gigabyte Chassis Poseidon

Monitor: Acer AL1951 (300cd/m², 700:1, 1280*1024, 2ms)
416.4 x 163.6 x 427.4 mm (b*d*h)

laurievl

Legacy Member
stap 1 : check of de fan van de gpu draait

stap 2 : download CPUID HW monitor (gratis voor temps te checke)

stap 3 : post u temps voor idle en load ( bv door een spel te spelen )

volgens mij is het dus overhitting van gpu waardoor hij afslaat door beveiliging ;)

Kwintus5

Legacy Member
nee laurie :p want ik zat in windows, geen enkel grafische applicatie draaide en toch gebeurde het. En ook omdat ik via kombuster en nog een progje zowel mijn grafische kaart als de cpu zwaar heb belast en toen gaf hij geen kik. Dus, denk spijtig genoeg dat het niet zo simpel ligt:(

laurievl

Legacy Member
hmm das idd spijtig genoeg :/ drivers verwijderen en opnieuw installeren ? hielp bij mijn HD6950 , heel tijd fpsdrops en na eens alles opnieuw te installeren geen last meer van , natuurlijk geen beeld weergeven is ernstiger maar proberen waard :)

Kwintus5

Legacy Member
jap, had week geleje ofzo drivers verwijdert en de laatste geinstalleerd, alles met herstart na verwijderen en herstart na installatie. Eigenlijk geen problemen gehad tot ik natuurlijk op afmelden klikte :p (mss ligt het aan hun) en heb gisteren half uur-45 minuten Crysis gespeeld en geen probs! :p

Born Kill3r

Legacy Member
Ik heb nu net hetzelfde als ik hem in slaapstand zet! Als ik hem trug wil activeren begint pc wel te draaien (alles macheert) alleen springt het scherm niet aan...
En het is sinds ik de nieuwe driver er heb opgezet..
Kaart is een asus hd 6870 dc
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan