Archief - Zwakke performance met geoptimaliseerde pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zillode

Legacy Member
Ik vind de prestaties van mijn pc wat aan de mindere kant, vooral als ik Tribes Vengeance speel.

Setup:
Windows XP Prof
A7N8X-E Deluxe Mobo
2600+ Athlon Barton
512 DDR Apacer 2.5 PC3200
Radeon 9800xt
Temperatuur is in orde, voeding ook

Ik heb zonet mijn pc eens getest mbv Sisoft Sandra:
Screenshots:
cacheengeheugen.JPG

cpuarith.JPG

cpumulti.JPG

hd.JPG

ram.JPG


Wat mij vooral opvalt is de zwakke prestatie van mijn CPU.
Mijn ram doet het ook niet zo goed (denk ik).

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik dat oplossen?
Windows XP draait met zo weinig mogelijk services:
Ik gebruikte Nlite om mijn Windows installatie aanzienlijk te verminderen:

Components removed:

Accessibility Options
Briefcase
Defragmenter
Games
Internet Games
Pinball
Screensavers
Wordpad
Battery
Cameras and Camcorders
Display Adapters
Toshiba DVD decoder card
IBM Thinkpad
InfraRed
Isdn
Modems
MultiFunctional
Portable Audio
Scanners
Sound Controllers
Communication tools
FrontPage Extensions
Internet Information Services
Windows Messenger
MSN Explorer
lang_Arabic
lang_Baltic
lang_Chinese Simplified
lang_Chinese Traditional
lang_Cyrillic
lang_Georgian
lang_Greek
lang_Hebrew
lang_Indian
lang_Japanese
lang_Korean
lang_Thai
lang_Turkish
lang_Vietnamese
Images and Backgrounds
Luna Theme
Mouse Cursors
Movie Maker
Music Samples
Old CDPlayer and Sound Recorder
Roland SoundCanvas Sound Set
Speech Support
Tablet PC
Windows Sounds
Disk Cleanup
DR Watson
File and Settings Wizard
Framework
Help
Manual Installation
MS Agent
Search Assistant
Shell Media Handler
Tour
Upgrade from Win9x/NT
Zip Folders
Alerter
ClipBook
CTF Loader
Error Reporting
Fax Services
Imapi
Indexing Service
Messenger
Remote Registry
Removable Storage
Secondary Logon
System Restore
dir_docs
dir_support
dir_valueadd


PS: Ik gebruik diskeeper regelmatig om te deframenteren, PC is spyware/virus vrij

thx

DJones

Legacy Member
lo

uw barton 2600+
normaal kan je die gerust laten draaien op 3200+

kan zijn dat uw cpu gelockt is

dan kan je eventueel een unlockstrip aanschaffen het is te zien welk type cpu je hebt (perfect system online verkopen die unlock strips)
http://www.viperlair.com/articles/howto/cpu/unlock/


indien bij het overclocken je temperatuur te hoog komt 55 a 60 cel
raad ik u een heatsink sp97 thermalright aan met 80 of 90 mm fan
of een andere degelijke heatsink

dit zou je eventueel is kunnen toepassen

fsb 200 x11multipl voltage cpu + - 1.700 a 1.750volt
voltage mobo + - 1.65 of 1.700

timmings ram 2.5-3-3-11
http://www.frazpc.pl/artykuly/212_en

een latje ram bijsteken zo zou je (dual channel) kunnen activeren
echt dual channel met nforce2 mobo kan je niet bekomen

zowiezo ga meer ramprestatie bekomen + - en 700 a 900

hoeveel 3dmark2001-2003 score heb je ?

succes verder

grtz

Zillode

Legacy Member
mooie reply alvast, ik ga er me meteen eens met bezig houden:)

thx!

Zillode

Legacy Member
Mmm...
ik lijk een gevoelig mobo te hebben.
als ik 200x11 op 1.750 volt zet start de pc niet, als ik de timings van mijn ram ook verander, wil hij ook niet starten:/

Mocht mijn cpu locked zijn, hoe kan ik dat merken?

[edit] !Request overplaatsing naar overclock forum aub

[edit2]
Temp: 41 CPU 25 mobo 41 HD
Voltlijnen: +12.04 -12.38 +4.98 +3.31
400Watt Coolermaster voeding
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan