Archief - Zoek draadloze knop oplossing

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Unnamed

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een soort van een draadloze knop. Het probleem is het volgende:

Op mijn werk hebben we een vaste broodjeszaak die ons 's middags broodjes verstuurt. Het probleem is dat we niet kunnen voorspellen wanneer deze mensen aankomen. Ondanks het feit dat ze op hun site beloven er voor 12:30 te zijn, zijn ze in 90% gevallen te laat. (Tot twee uur te laat in ergste geval).

Ons bedrijf bestaat uit meerdere verdiepingen, en ik zit mijn departement ver van de cafetaria. Het is dus heel lastig om continue te gaan zien of de broodjes er al liggen.

Nu, we hadden al gedacht om een draadloze webcam te steken, maar dit is blijkbaar een inbreuk op privacy etc... bla bla bla

Dus kwam het idee om een draadloze knop te steken die kan worden ingeduwd door de broodjesdienst als ze hebben geleverd (of eventueel onze secretaresse)

Bestaat er zoiets? Ik beeld me een soort van mini wifi device in die je gewoon in een pries steekt en low-level signalen verstuurt.

Ik ben computeringenieur, dus de software oplossing kan ik normaal gezien zelf wel schrijven, maar van hardware heb ik weinig kennis.

Vreemde vraag, maar toch

Swagger

Legacy Member
Ik werk voor constructeur van elektrisch materiaal (wereldspeler).

Wij hebben nu een draadloze knop op basis van zigbee protocol. De draadloze knop werkt zonder batterij & is toch draadloos! Dus geen onderhoud, geen geklooi met batterij-en.
De ontvanger werkt op 12 tot 230V, en zitten uitgangen op die je dan kan gebruiken om bv. bel of iets dergelijks te sturen.

De resultaten met de ontvangst zijn zeer goed, indien interesse moet je maar pm sturen.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Laat de receptie ne mail uitsturen naar iedereen dat de broodjes gearriveerd zijn :D

Unnamed

Legacy Member
[B]Rocketeer;15462129 zei:
Laat de receptie ne mail uitsturen naar iedereen dat de broodjes gearriveerd zijn :D

Hebben we al gevraagd, dat was blijkbaar te veel moeite :S Ook software installeren op haar PC voor automatische templates was te veel gevraagd.

wireless deurbellen dus.
verkrijgbaar in elke doe het zelf zaak me dunkt

Ja die dingen had ik ook al gevonden, maar het probleem is:

Meestal zijn die dingen effectief gewoon deurbellen. Dus er is een knop en een alarm en that's it. Ik had gehoopt op iets dat ik kon opvangen met mijn PC. Zie, het probleem is dus dat er een kans is dat ik net niet op mijn bureau ben als ze bellen, plus zo een een bel is ook niet echt tof voor mijn buren :p

Ik wou eigenlijk graag een systeem waarbij de bel een event zou genereren op mijn PC, die ik dan zou verwerken tot een template mail op een mailinglijst. (Dat ik mijn collegas ook verwittig).

Exit

Legacy Member
prog schrijven dat ze enkel maar een knopje moet klikken op haar pc en dat op netwerk dan signaal stuurt?

maxdevis

Legacy Member
Unnamed zei:
Nu, we hadden al gedacht om een draadloze webcam te steken, maar dit is blijkbaar een inbreuk op privacy etc... bla bla bla

Nonsens.

En daarbij, richt het gewoon op de plaats waar ze de broodjes zou leggen, dan zie je plots broodjes verschijnen, geen pricavy-probleem.

Of zet naast de plaats waar de broodjes gelegd worden een oude laptop met dit: USB Panic Button - buy at Firebox.com

dask

Legacy Member
Wat een gedoe daar bij jullie ;).Laat de broodjes aan de receptie afleveren dat het dichtst bij de cafetaria ligt en vraag aan de werkwillige/vriendelijke receptionist(e), een massmail te sturen naar respectievelijk de cafetaria (broodjes dringend ophalen aub) en naar de rest (foodtime in 30 min) :)

Muscleduck

Legacy Member
hebben jullie nog windows XP? Anders kan je gewoon een .bat bestand schrijven dat via net send een boodschap naar je PC stuurt, dat mis je niet, en die die de melding moet doen moet alleen maar ff dubbelklikken op een icoontje :)

PS: op Vista en 7 zou dat ook moeten gaan dacht ik, maar niet standaard.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Geef uwe leverancier een walky talky en neem er zelf 1 of ne collega van u. Problem solved....of laat 'm bellen op uwe gsm?
Ik snap 't probleem eerlijk gezegd ni.......

Aap

Legacy Member
Muscleduck zei:
hebben jullie nog windows XP? Anders kan je gewoon een .bat bestand schrijven dat via net send een boodschap naar je PC stuurt,

PS: op Vista en 7 zou dat ook moeten gaan dacht ik, maar niet standaard.

Met XP lukt net send niet meer sinds SP2 dacht ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan