Archief - zeer vreemd boot probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sharur

Legacy Member
klinkt beetje als een verhaal over een spookpc maarja

dus ik ga gisteren gaan slapen
doe mijn pc af en kruip in mijn bedje
vanochtend wordt ik wakker en hoor ik mijn fans draaien van mijn pc
de lampjes van power en HD branden allemaal, maar mijn scherm krijgt geen input (ligt niet aan scherm want ik had het probleem met een vorig scherm ook, ik heb toen een nieuw scherm gekocht en nog steeds hetzelfde)
ik bel mn broer en ouders en vraag hen of zij mijn pc hebben aangezet, niet dus

ik wil mijn pc af zetten door de power knop... geen resultaat
ik hou mijn powerknop zo'n 15 seconden in... geen resultaat

uiteindelijk moest ik mijn pc afsluiten door de I/O knop vanachter aan mn pc (aan de powersupply) af te zetten

de voorbije weken had ik al wat problemen met mijn scherm die dus geen input kreeg van mijn pc als ik mijn pc eens bootte, maar dit luktte altijd na enkele malen proberen

nu start mijn pc dus telkens op als ik de I/O van de powersupply aanzet zonder de power knop te gebruiken, maar dit zonder een piep-signaal te horen en zonder beeld te krijgen; de lichtjes van mijn toetsenbord branden echter wel even bij het opstarten maar daar achter niets meer
int kort; ik kan mijn pc dus niet normaal opstarten

ik heb een ABIT KD7-G met een Athlon XP (2500+ d8ek, niet zeker :P)
niets overclocked
ik denk dat ik de nieuwe bios heb ook, ik kan het niet checken tho daar ik geen beeld krijg o.O

ik heb al geprobeerd mijn CMOS te resetten, enkele jumpers (onderandere van CROM) vervangen, powerkabeltjes in en uit halen, etc
wat ik wel merk is dat ik hetzelfde probleem krijg als ik mijn CROM jumper gewoon weg haal dan als ik hem op 1/2 of 2/3 steek..

nuja, ik weet echt geen raad, ik weet zelf niet op wat ik moet zoeken op google voor mensen die hetzelfde probleem hebben aangezien dit zo extreem vreemd is :/

plz help :unsure:


ps. ik post dit nu op een andere pc weliswaar

Sharur

Legacy Member
*update*
kheb alle kabeltjes der al uit gehaald en trug ingestoken
batterij van bios der tijdje uitgehaald
nog steeds zelfde probleem

imo ligt het aan de voeding, ik snap gewoon niet hoe mijn pc in het midden van de nacht kan aanvliegen wanneer alle wake-on-blabla af staan
ook vindek het vrij verd8 dat mn pc automatisch aangaat wanneer ek de psu powerknop aan doe en ek hem enkel met die knop kan aandoen, wijst volgens mij op psu probleem :P
ik zou komende week anders een nieuwe voeding gaan kopen, maar indien iemand hier kan zeggen dat het ergens anders aan ligt ga ik geen 100 euro wegsmijten natuurlijk :/

Attila

Legacy Member
U power knop die geblokkeert staat?

Wa voor voeding hebde?
Kan aan vanalles ligge ma ja zoeken en rondhoren is de boodschap :)

Sharur

Legacy Member
power knop zat niet vast kdacht da idd ook eerst maja, kheb em eens los gehaald en terug in elkaar gestoken en bleef zelfde probleem

heb nen powersupply van Aopen van 300W die bij mn case zat toennek em kocht

Exit

Legacy Member
alles afkopppelen (behalve graka, cpu, ram en powerknop) start pc .... test ...
(anders mobo eruit halen en es terug steken (mss zit er iets achter of niet goed en kortsluiting) )

Ryan1986

Legacy Member
ga eens naar eigenschappen van bureublad en daar energie instellingen (tabblad schermbeveiliging), daar ziet ge de functie van de powerknop...

MarsH

Legacy Member
imo is er iets niet pluis met je voeding ! je mobo krijgt vast niet genoeg en daardoor gaan dingen niet werken incl je videokaartje dus.
ale khoop dat het daaraan ligt anders vrees ik het ergste voor je mobo :(

maarja je weet wat ik altijd zeg eh maat zolang de blaadjes het gras niet bereiken is er hoop !!! :cool:
keep it up & gl @ u :niceone:

ps: zou wel zuigen moest et nu u ram zen eh :baard:

Sharur

Legacy Member
morgen ga ik eens proberen alles te demonteren en terug in elkaar te steken, hopelijk werkt het dan maar dat betwijfel ik wel ergens :(

Ryan1986 zei:
ga eens naar eigenschappen van bureublad en daar energie instellingen (tabblad schermbeveiliging), daar ziet ge de functie van de powerknop...

euhm, no offense ofzo, maar ik hoop dat in mijn post staat dat mijn pc zelf niet deftig opstart (als in ==> geen beeld)

Sharur zei:
nu start mijn pc dus telkens op als ik de I/O van de powersupply aanzet zonder de power knop te gebruiken, maar dit zonder een piep-signaal te horen en zonder beeld te krijgen; de lichtjes van mijn toetsenbord branden echter wel even bij het opstarten maar daar achter niets meer

mss was het niet duidelijk genoeg, is ook moeilijk om zo'n vreemd probleem te omschrijven :/

korte omschrijving van uiteindelijke probleem is dus:
pc start op vanaf ek psu power aanzet, ik kan hem niet meer uitzetten via de normale power knop
en met "pc start op" bedoel ik:
fans draaien, ledjes branden, geen screen output (no connection detected) en geen toetsenbord controle (capslock en numlock enzo kan ik niet aanzetten)

Sharur

Legacy Member
kheb em zonet helemaal uit elkaar gehaald en trug in elkaar gestoken en kheb zelfde probleem

ma ik snap et echt nie goe ze
1) het feit da em vanaf em power krijgt via de psu de pc probeert op te starten ipv te w8en tot er op de power knop vanvoor geduwd wordt, waar aan zou da normaal gezien liggen? kan da aan de psu liggen of eerder aan de cpu/mobo?
2) het feit da wanneer em opgestart is ek geen output (beeld) en geen input (toetsenbord controle) krijg zou toch normaal eerder aan de CPU liggen dan aan de psu? tenzij het is zoals marsh zei dat het beeld geen stroom krijgt
maar ik heb geprobeerd met 2 andere kleinere videokaartjes (nen S3 en nen ander brol gedoe) die praktisch geen stroom nodig hebben en het werktte nog niet..

kga eens proberen mn psu in een andere pc steken, als het daar werkt, zou het dan eerder aan de CPU of aan het mobo liggen? :/

Exit

Legacy Member
haal es alle kabels van mobo betrrekking tot case eraf (leds en knoppen dus) en geeft dan pc voeding, boot hem nu nog ... dan voeding slecht (wak betwijfel, maar kan, als voeding nie wacht op boot signaal en nie genoeg leverd voor te booten kan dit zijn) of mobo prob

Sharur

Legacy Member
kheb mn voeding in andere pc gestoken en die pc werktte dan ook niemeer en gaf exact zelfde probleem

dus kzit nu met voeding van die pc die wel werktte in mijn pc en het werkt dus

vreemd aangezien ek ervoor al eens een voeding vervangen had en het toen ook niet werktte

nuja, mij hoor je niet klagen, kzit trug op mn pc en khoop da voeding vervangen alles opgelost heeft \o/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan