Sharur
Legacy Member
klinkt beetje als een verhaal over een spookpc maarja
dus ik ga gisteren gaan slapen
doe mijn pc af en kruip in mijn bedje
vanochtend wordt ik wakker en hoor ik mijn fans draaien van mijn pc
de lampjes van power en HD branden allemaal, maar mijn scherm krijgt geen input (ligt niet aan scherm want ik had het probleem met een vorig scherm ook, ik heb toen een nieuw scherm gekocht en nog steeds hetzelfde)
ik bel mn broer en ouders en vraag hen of zij mijn pc hebben aangezet, niet dus
ik wil mijn pc af zetten door de power knop... geen resultaat
ik hou mijn powerknop zo'n 15 seconden in... geen resultaat
uiteindelijk moest ik mijn pc afsluiten door de I/O knop vanachter aan mn pc (aan de powersupply) af te zetten
de voorbije weken had ik al wat problemen met mijn scherm die dus geen input kreeg van mijn pc als ik mijn pc eens bootte, maar dit luktte altijd na enkele malen proberen
nu start mijn pc dus telkens op als ik de I/O van de powersupply aanzet zonder de power knop te gebruiken, maar dit zonder een piep-signaal te horen en zonder beeld te krijgen; de lichtjes van mijn toetsenbord branden echter wel even bij het opstarten maar daar achter niets meer
int kort; ik kan mijn pc dus niet normaal opstarten
ik heb een ABIT KD7-G met een Athlon XP (2500+ d8ek, niet zeker
)
niets overclocked
ik denk dat ik de nieuwe bios heb ook, ik kan het niet checken tho daar ik geen beeld krijg
ik heb al geprobeerd mijn CMOS te resetten, enkele jumpers (onderandere van CROM) vervangen, powerkabeltjes in en uit halen, etc
wat ik wel merk is dat ik hetzelfde probleem krijg als ik mijn CROM jumper gewoon weg haal dan als ik hem op 1/2 of 2/3 steek..
nuja, ik weet echt geen raad, ik weet zelf niet op wat ik moet zoeken op google voor mensen die hetzelfde probleem hebben aangezien dit zo extreem vreemd is :/
plz help
ps. ik post dit nu op een andere pc weliswaar
dus ik ga gisteren gaan slapen
doe mijn pc af en kruip in mijn bedje
vanochtend wordt ik wakker en hoor ik mijn fans draaien van mijn pc
de lampjes van power en HD branden allemaal, maar mijn scherm krijgt geen input (ligt niet aan scherm want ik had het probleem met een vorig scherm ook, ik heb toen een nieuw scherm gekocht en nog steeds hetzelfde)
ik bel mn broer en ouders en vraag hen of zij mijn pc hebben aangezet, niet dus
ik wil mijn pc af zetten door de power knop... geen resultaat
ik hou mijn powerknop zo'n 15 seconden in... geen resultaat
uiteindelijk moest ik mijn pc afsluiten door de I/O knop vanachter aan mn pc (aan de powersupply) af te zetten
de voorbije weken had ik al wat problemen met mijn scherm die dus geen input kreeg van mijn pc als ik mijn pc eens bootte, maar dit luktte altijd na enkele malen proberen
nu start mijn pc dus telkens op als ik de I/O van de powersupply aanzet zonder de power knop te gebruiken, maar dit zonder een piep-signaal te horen en zonder beeld te krijgen; de lichtjes van mijn toetsenbord branden echter wel even bij het opstarten maar daar achter niets meer
int kort; ik kan mijn pc dus niet normaal opstarten
ik heb een ABIT KD7-G met een Athlon XP (2500+ d8ek, niet zeker
)niets overclocked
ik denk dat ik de nieuwe bios heb ook, ik kan het niet checken tho daar ik geen beeld krijg

ik heb al geprobeerd mijn CMOS te resetten, enkele jumpers (onderandere van CROM) vervangen, powerkabeltjes in en uit halen, etc
wat ik wel merk is dat ik hetzelfde probleem krijg als ik mijn CROM jumper gewoon weg haal dan als ik hem op 1/2 of 2/3 steek..
nuja, ik weet echt geen raad, ik weet zelf niet op wat ik moet zoeken op google voor mensen die hetzelfde probleem hebben aangezien dit zo extreem vreemd is :/
plz help

ps. ik post dit nu op een andere pc weliswaar

