Archief - Zalman CNPS 7000B-CU Voor Amd, Intel P4 & Amd 64 Bit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brechtvm

Legacy Member
hey
ik heb deze cooler :
Zalman CNPS 7000B-CU Voor Amd, Intel P4 & Amd 64 Bit
(mobo enzo check je maar in mn signature)
mn vraag :
is dat normaal dat hij maar maximum (op max toerental) 34° idle coolt en 48° (schatting) bij Full Load (nfsu2 gaming)
C&C staat uit (overclocked machine)
greetz

guRuh

Legacy Member
zalman is gebouwd op stilte...

wa waren u waarden met stock cooling?

btw full load: 30 minuten toast ofzo... op u pc is nfsu2 helemaal geen full load

*edde die koelpasta wel corret aangebracht?

Davion

Legacy Member
guRuh zei:
zalman is gebouwd op stilte...

wa waren u waarden met stock cooling?

btw full load: 30 minuten toast ofzo... op u pc is nfsu2 helemaal geen full load

*edde die koelpasta wel corret aangebracht?

Gij weet niet hoe zwaar NFSU2 is zekerst ?, me mijn confiug speel ik da opt oogste detail in 1280x960 en menne Radeon zweet toch serieus ze.. CPU weet ik niet...

brechtvm

Legacy Member
NFSU2 met 'patch' !
(zus speelt met originéle cd)
daardoor doet hij geen beroep op cd... en laad hij (volgens mij) zo veel mogelijk in het geheugen waardoor het zwaarder wordt...
met superpi 1M gaan de testen meestal,maar na 3 races in NFSU2 krijg ik spontane reboot...
dusja... denk wel dat het rédelijk zwaar is...
cooler is aangebracht door pc-leverancier...
zijn deze temps niet wat aan de hoge kant ? of vergis ik mij... ?
met standaard cooler -> dont know...
zalman draait aan full speed btw !

guRuh

Legacy Member
pff wa is da toch vandaag da ge een pc-specialist al nimeer kunt vertrouwen

vijst die handel eens open...

en laat toast eens 20 minuten draaien (programma 2 keer runnen op realtime prioriteit)

en leest dan zo u temps af in MBM

tkan natuurlijk oook aan overhitting van u 3d kaart liggen e (aangezien NFSU2 zwaar 3d is )

dawnzolino

Legacy Member
een vriend van me speelt NSFu² met een

XP1800+ // 256mb-ram // geforce4 mx460 en die speelt alles op hoogste op 1024*768 en 4xAA en 8XAF zonder schokte ofzo
Khad em overclockt eerst van 300/550 naar 351/610 en draait spelletje op 1280* ... zonder schokske
btw zen kaart is van gainward

nix is overclockt momenteel en speelt het mega vlotjes
dus np voor jou

Davion

Legacy Member
timmyfrag zei:
een vriend van me speelt NSFu² met een

XP1800+ // 256mb-ram // geforce4 mx460 en die speelt alles op hoogste op 1024*768 en 4xAA en 8XAF zonder schokte ofzo
Khad em overclockt eerst van 300/550 naar 351/610 en draait spelletje op 1280* ... zonder schokske
btw zen kaart is van gainward

nix is overclockt momenteel en speelt het mega vlotjes
dus np voor jou

WHAHHAHA, opt allerhoogste... laat me niet lachen

Ik speel te hier met mijn config in 1280*960 zonder AA/AF op t highest en t schokt met 5 auto's toch ff ze.., gij hebt geen enkele shader ja.. da is oerlelijk

brechtvm

Legacy Member
@ guruh : overhitting van mn radeon denk ik niet...
er zit een vga artic silencer op en draait aan XT speeds...(pro@xt)
ik denk dat het eerder door mn OC kwam (5% maar:s),die oc geeft GEEN fout bij superpi...maar dus wel bij het gamen...(langdurig gamen...) spontane reboot...

kan er mij iemand zeggen wat MAX temps zijn voor mijn cpu met die cooler erop ?
greetz

ps : kan een TE warme NB ook voor reboots zorgen ?
van de NB weet ik de temp niet....
maar ik heb geoc'ed met multiplier 12x dusja...
greetz

Fr@gsta

Legacy Member
Vcore nog iets verhogen om die spontane reboots tegen te gaan.
Ook voor goede airflow zorgen in uw kast.

brechtvm

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Vcore nog iets verhogen om die spontane reboots tegen te gaan.
Ook voor goede airflow zorgen in uw kast.
Vcore : Voltage Core ? dus voltage van mn cpu verhogen ?
zou de minimale verhoging genoeg zijn? (hoe hogere voltage,hoe hogere temps...en dat is dus een probleem bij mij.... :help: )

brechtvm

Legacy Member
vatosky zei:
waarom zoude als uw cpu ni overgeclockt is en nu al warm is?

om hem stabieler te laten draaien zei men -> vcore omhoog
hij loopt idd warm...maar ik ben aant het zorgen voor goede airflow in mn case :applause:

greetz

guRuh

Legacy Member
guruh ziet brechtvm met een handdoek zijn pc proberen af te koelen...





:help:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan