Archief - XP Installatie lukt niet op SATA schijf (A8V Deluxe)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BadN

Legacy Member
Hoi,

Ik heb net een PC ineen gestoken met een SATA schijf: Ik heb dit al vaak gedaan, en altijd zonder problemen. Het is op een ASUS A8V Deluxe (s939). De schijf wordt WEL herkend in BIOS, maar de XP installer zegt telkens dat er geen schijf gevonden kan worden.
Ik heb geen andere schijf ter beschikking, en dit is trouwens ook niet de bedoeling. Ik heb vroeger al verschillende windowsen geinstalleerd op SATA schijven, dit is de eerste keer dat ik zo iets tegen kom (dit is wel de eerste keer op dit type mobo).

Ik ga dit ook posten op het windows forum, aangezien het daar mss beter past.

Alvast bedankt,
BadN

F.A.

Legacy Member
Heb je de sata als eerste boot ingestelt in de bios. Je moet dat ook eerst activeren.
Heb je de sata aangesloten op de VIA raid of de Promise raid?

Patman

Legacy Member
dat is idd heel raar
je hebt toch een disketje gemaakt é met je drivers van sata erop?


en voor de installatie op f8 gedrukt ?

prolly zul je dit al gedaan hebben maar ge weet nooit é

CyBeRRaT

Legacy Member
weet je zeker dat je bij het installeren op f8 hebt gedrukt, voor het installeren van alternatieve hard-disk-drivers?
een balangrijke stap!

Den Deze

Legacy Member
Patman zei:
dat is idd heel raar
je hebt toch een disketje gemaakt é met je drivers van sata erop?


en voor de installatie op f8 gedrukt ?

prolly zul je dit al gedaan hebben maar ge weet nooit é

Ja ik had da int begin ook maar moest dus da disketteke maken. Heel onhandig vinnek :s

BadN

Legacy Member
ja, f8 heb ik ook al geprobeerd :/ Bedankt voor de hulp, maar ik ga nog verder moeten zoeken vrees ik :sad:

Godzilla*Akira

Legacy Member
tis dacht ik F6 (daarna E om te installen dacht ik) ipv F8 (f8 is dach ik akkoord gaan met EULA).

bah 2 slow :angry:

BadN

Legacy Member
Hier is een lijstje van wat ik al geprobeerd heb:
F6
F8
Tab
Ctrl+F (FastTrak RAID)
Del (d'uh): heb promise raid controller aan/uit geprobeerd, geen verschil

Ik heb ook al de drivers geupdate maar nog altijd niks, ik ga deze avond eens proberen wat er op viaarena gezegd wordt.

bij de XP installatie is het F6 en dan S om uit een lijstje te kiezen wat je wil installeren, als ik zo de SATA drivers probeer te installeren werkt het ook nit :sad:

Allessinds bedankt allemaal :)

AsEeL

Legacy Member
Heb zelfde voorgehad met dat bord.
Is simpel... eens je het doorhebt :)
Ge neemt de drivers voor uw RAID sata poorten op een diskette (zeer belangrijk)
GE start installatie XP en ge drukt op F6 alstem da zegt.
Dan volg je de stappen en instal je (kan er 2 keer precies opkomen) die drivers.
Je kan dan je windows op die hd zetten en nadien oversteken op u non RAID kanalen
Vergeet wel niet in je bios je raid kanaal op ATA te zetten.


1. Deze op diskette plaatsen
http://www.asus.com.tw/support/down...=1&m_id=1&f_name=378ata_100104528.zip~zaqwedc
2. Sluit je SATA HD aan op u RAID SATA poorten
3. Verander uw RAID in bios naar ATA
4. Boot met winXP en druk tijdens install op F6 als hij da onderaan vraagt.
5. Steek diskette erin
6. Install drivers (kan lijken alsof je het 2 maal moet doen en precies lijken of er nadien niks gebeurd maar dan kan je even rebooten en diskette verwijderen.
7. Normaal zou windows nu je schijf zien.

Laat me weten of het werkt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan