Archief - [Xilence 550w/230v] Ontploft!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

daviyow

Legacy Member
hey, ik had reeds problemen met mijn voeding, en ik probeerde speedfan te downloaden, en hij viel uit, ik doe hem aan, en ineens komt er een enorme witte vlam uit mijn voeding, dus kapot :p,

ik had vanbinnen gekeken, niets zwart ofzo, wat kan ik nu doen?

gewoon alles los koppelen en een nieuwe voeding plaatsen met betere vermogen?

bedankt om te lezen :)

freshcloak

Legacy Member
Ik zou er toch eens laten naar kijken door een specialist.
Een steekvlam uit je voeding door een beetje met software te spelen lijkt mij gevaarlijk.

T-T

Legacy Member
heb ik ook al 2 keer tegengekomen, met een Antec en een OCZ dan nog wel,
normaal gezien als het een voeding van kwaliteit is is dat opgelost met een nieuwe voeding en is er niets aan de rest van u pc.

hopelijk voor u ;)
ik had in ieder geval toch geluk, alhoewel die voedingen ook geld kosten.

vinteg

Legacy Member
xilence is nu niet bepaald kwaliteit...

is wss gewoon een cap die gesprongen is...

daviyow

Legacy Member
dus gewoon maar deze voeding eruitdraaien, kan niets gebeuren?? en dan een nieuwe zette, ik hoop voor mij dat niets verder gebrand is, want ik zag aleen maar een hele witte vonk vanachter kome, en mijn voeding werd ervoor al zeer warm, en mijn pc restarte heletijd, .. 550w was wel genoeg voor me, maar als je een hogere wat koopt, heb je dan minder kans dat dit weer gebeurt? want ik wil dit ni nog eens meemake lol :p


*EDIT*

Wat zou een goede kwaliteit van voeding zijn die niet alles mee kapot laat springen moest dit weer gebeuren :)?

falc.be

Legacy Member
zeer slim om gewoon verder te blijven doen als uw voeding al zoveel problemen geeft.

die zat bomvol stof ofzo ?

daviyow

Legacy Member
falc.be zei:
zeer slim om gewoon verder te blijven doen als uw voeding al zoveel problemen geeft.

die zat bomvol stof ofzo ?

ik heb nu wel gevonde wat kapot is he :D
+ wat zou iemand anders doen? KIJKEN wat kapot is je verwacht niet dat iets gaat springe -_-


waarschijnlijk middelmatig maar daardoor ontploft die niet..

hij begon al onnozel te doen door constant te restarte als ik een lichte tik op mijn bureau gaf :p

?? een goede kwaliteit merk van voedingen zijn?:)

T-T

Legacy Member
goede merken kunnen dat ook voorhebben, zoals bij mij, maar komt mss minder voor geen idee.
mss is de kans dan eerder bij minder goede merken dat heel je systeem mee kan gefrituurd zijn.

daviyow

Legacy Member
ik heb net mijn voeding opengedraait, enigste wat ik riek is verbrand, en de printplaat gaat van orange naar bruin in het midden :D dus nieuwe kope vermoed ik? :p

mdgf

Legacy Member
550w was wel genoeg voor me, maar als je een hogere wat koopt heb je dan minder kans dat dit weer gebeurt?
Niet waar, wattage is een getalletje dat er opgeplakt wordt door de producent, er is niemand die controleert of die voedingen ook werkelijk de gemerkte wattages kunnen halen. Er zijn effectief "500W" voedingen op de markt die ontploffen als je er 250W uit trekt.

Bovendien zeggen wattages niks over de efficientie en stabiliteit van de voedingen.

Kijk in eerste instantie naar kwaliteit, niet naar wattage.

Corsair , antec , OCZ , coolermaster , ...
Ja (maar geen eerste gen cx (excl cx 400 en in mindere mate 430) of gs); ja (op enkele uitzonderingen na); sommige oudere ronduit slecht, nieuwere beter; over het algemeen matig/brol, enkel silent pro (gold) is echt goed.
Kijk dus niet naar merken, maar naar individuele voedingen, want elk merk heeft zijn missers (vnl doordat quasi elk merk gebruikt maakt van verschillende producenten voor hun voedingen, ze maken ze niet allen zelf met wisselvallige kwaliteit tot gevolg).
Seasonic, xfx en enermax (super, maar enorm duur in benelux) bv zijn ook safe. Bequiet heeft ook redelijk wat goede voedingen.

ik heb net mijn voeding opengedraait, enigste wat ik riek is verbrand, en de printplaat gaat van orange naar bruin in het midden dus nieuwe kope vermoed ik?
Uiteraard, geef eens je systeem dat we je wat concreets kunnen aanraden.

krisse5844

Legacy Member
mdgf zei:
Niet waar, wattage is een getalletje dat er opgeplakt wordt door de producent, er is niemand die controleert of die voedingen ook werkelijk de gemerkte wattages kunnen halen. Er zijn effectief "500W" voedingen op de markt die ontploffen als je er 250W uit trekt.

Bij brolvoedingen misschien , maar bij gerenomeerde merken mag je gerust zelfs hoger pieken qua vermogen dan opgegeven , ontploffen zal ze zeker niet doen ...

In het ergste geval schakelt de voeding zichzelf uit ter beveiliging ...

mdgf

Legacy Member
Uiteraard heb ik het over brolvoedingen, maar dat is de meerderheid jammer genoeg. Deftige voedingen gaan natuurlijk niet verkocht worden als 200% hun feitelijke vermogen, dan zouden ze ook neit meer "deftig" zijn :crazy:.
In het ergste geval schakelt de voeding zichzelf uit ter beveiliging ...
En gij gelooft dat alle voedingen deftige overload bescherming hebben? :p Think again, er zijn zelfs seasonic/xfx (ook seasonic in feite, maar bon)/... voedingen die dat niet goed doen, maar voor de rest uitmuntend zijn.

De meerderheid doet het (gelukkig) natuurlijk wel.

daviyow

Legacy Member
mdgf zei:
Uiteraard, geef eens je systeem dat we je wat concreets kunnen aanraden.

bedankt voor hulp:

Moederbord:
ASUS P5LD2-VM

Processor:
Intel duo core 2

RAM:
2 latjes van 1 gig (:() kingston

Videokaart:
NVidia GeForce 8800 GTS GDDR3

Geheugen:
400 GB vermoed ik weet ik niet meer :p

Voeding: (helaas stuk maar ik post zo meteen pic)
Xilence power 550w/230v


(pic):


Waar je 'ERL-35 EL' ziet, daar onder was een
heel cirkeltje bruin.
en de steekvlam kwam uit die koelingdraaden mss 5-10 cm lang erdoor





Uploaded with ImageShack.us

T-T

Legacy Member
ziet er naar uit dat de fijne isolatielaag van het koperdraad in die transformer is weggesmolten van de hitte en zo kortsluiting veroorzaakt heeft.
aangezien je zegt dat ie al een tijd last had van hitte ? :)

mdgf

Legacy Member
Dat systeem zal ergens rond/onder de 300W (of ets meer) max zitten heb ik den indruk (als iemand cijfers heeft die het tegendeel bewijzen, correct me) dus dan lijkt een Antec Earthwatts green 380 mij goed.

Power Consumption : Nvidia's GeForce 8800 GTS 512 MB ook systeem met 8800gts en core 2duo, 265W "werkelijk" verbruik (voor de efficientie van de voeding +/- gecorrigeerd) probleem is dat ze aoeIII gebruiken als stress voor de graka.

daviyow

Legacy Member
bedankt, ik ga denk ik vandaag zoeke in winkel of overmorge :)

mdgf zei:
Dat systeem zal ergens rond/onder de 300W (of ets meer) max zitten heb ik den indruk (als iemand cijfers heeft die het tegendeel bewijzen, correct me) dus dan lijkt een Antec Earthwatts green 380 mij goed.

Power Consumption : Nvidia's GeForce 8800 GTS 512 MB ook systeem met 8800gts en core 2duo, 265W "werkelijk" verbruik (voor de efficientie van de voeding +/- gecorrigeerd) probleem is dat ze aoeIII gebruiken als stress voor de graka.

Antec Earthwatts green 380, heeft hij een protection, voor als het weer eens misgaat, mijn vrienden zegge dat het misschien de voeding niet eens was, maar de printplaat is bruin... (gebakke :p) dus ik denk dat ik hem niet insteek maar mjin neef ^^:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan