Archief - Xfire HD6950

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thiriiii4

Legacy Member
in mijn nieuwe desktop gaat een HD6950 in crossfire zitten!
mijn vraag is nu wat moet ik doen eens ik die pc heb?
moet ik mijn pc met een programma wijs maken dat er 2 kaarten inzitten? moet ik drives 2x installeren ? heb er totaal geen idee van! :)
wijze raad is dus welkom!

Yvezzke

Legacy Member
Gewoon AMD graka drivers installeren en dan in CCC CF aanvinken.
Verwacht echter geen torenhoge boost, CF geeft ong. ruwweg 10-15-20% meer performantie.
Ge gaat wel makkelijker meerdere schermen kunnen sturen.

Thiriiii4

Legacy Member
Yvezzke zei:
Gewoon AMD graka drivers installeren en dan in CCC CF aanvinken.
Verwacht echter geen torenhoge boost, CF geeft ong. ruwweg 10-15-20% meer performantie.
Ge gaat wel makkelijker meerdere schermen kunnen sturen.

en wat is CCC ?

TrsH

Legacy Member
Yvezzke zei:
Gewoon AMD graka drivers installeren en dan in CCC CF aanvinken.
Verwacht echter geen torenhoge boost, CF geeft ong. ruwweg 10-15-20% meer performantie.
Ge gaat wel makkelijker meerdere schermen kunnen sturen.


:rofl:

T-T

Legacy Member
is idd laag gegrepen max 20%, eerder de 60-70-80% afhankelijk van games/bench natuurlijk, mn huidige cf setup had een score van 12k+ singlecard, in CF 20k+ met 3dmark06

Yvezzke

Legacy Member
Synthetische benchmarks geven imo geen juist beeld van wat je in-game mag verwachten.

Bill

Legacy Member
Idd, bij een crossfire setup ook rekening houden met je cpu. Als deze te traag is haal je niet zoveel prestatie winst omdat je cpu "niet kan volgen" zeg maar :p.

Maar met een i5 met een goede overclock ga je zeker genoeg winst halen...

mdgf

Legacy Member
eerder de 60-70-80% afhankelijk van games/bench natuurlijk, mn huidige cf
Bekijk toch gewoon die link van twinturbo in plaats van wat bij te zeveren, in games waarin CF enigszins deftig werkt haal je met 6950's 90% tot 99.9% winst, hoe hoger de resolutie, hoe beter.

3dmark hangt ook af van de cpu (die gelijk blijft) en dus kun je die scores niet vergelijken.

T-T

Legacy Member
mjah was een ruwe gok, 80% of 99.9% is nu ook weer niet zo'n grote verandering, vergeleken met 20% :oink:, is toch beetje overdreven

Phaetor

Legacy Member
haha 10-20% :D Amai nog niet, dan zou AMD failliet gaan.
Vaker 100% dan iets anders tbh :) Scaled zeer goed

morfer

Legacy Member
Yvezzke zei:
Gewoon AMD graka drivers installeren en dan in CCC CF aanvinken.
Verwacht echter geen torenhoge boost, CF geeft ong. ruwweg 10-15-20% meer performantie.
Ge gaat wel makkelijker meerdere schermen kunnen sturen.


uit welk gat zijde gij gekropen? :D

dienen tijd is al lang voorbij ze ;)

zoals ze hier zeggen 90 - 99 % :D

een 3de kaart schaalt zelf nog goed, alles daarboven gaat em maar om 20 - 30 % meer :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan