Archief - xeon stuck to heatsink

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ban

Legacy Member
ik heb een niewe xeon die vastzit aan een stock intel heatsink.
ik vond de intel cooler veel te luidruchtig dus heb ik een stillere variant gekocht, maar nu krijg ik de processor niet los van de heatsink :wtf:
heeft er iemand tips om dit los te krijgen zonder de processor te beschadigen ?

ze zitten zo hard tegen elkaar dat de processor uit zijn socket sprong zonder de hefboom los te maken bij een poging om de heatsink van de processor te nemen. :cry:

Tweek

Legacy Member
ik geloof da ge uwe cpu eerst goe moet stresse
dan gaat dien cooler der beter af

jodeman

Legacy Member
me ne haardroger goe verwarmen en dan proberen af te halen, dat staat normaal bij in de handleiding van uw nieuwe cooler. Bij mij was dat toch zo. Ik heb em er wel redelijk simpel afgekregen.

ban

Legacy Member
ik dacht ook eerst aan verwarmen, daarom heb ik de cpu even op de CV gelegd, totdat hij bijna te warm werd om vast te houden. maar de koeler beweegt nog steeds niet.
@Tweek : ik begrijp niet goed wat je bedoelt met stressen. bedoel je load zetten op de proc tot hij warm wordt ? of gewooon trekken tot hij los komt ?

ik heb ook ergens gelezen dat 10 minuutjes diepvriezer zou helpen, maar ik ben bang dat mijn processor zal vervormen.

$anka

Legacy Member
probeer daar gewoon heel voorzichtig met een plamuur mes tussen te geraken, eens da ge er dan een eindje tussen zit kunde dankzij het hefboom effect die proc er redelijk simpel afkrijgen ,en daarna cpu afkuisen met reinigingalcool of iets in die aard

NonDotZer0

Legacy Member
gewoon een draaiende beweging.. kan in feiten geen kwaad hoor...

$anka

Legacy Member
TriMenToR zei:
Als ge enekele molexen niet loskrijgt van uw cdrom lezer en van uw moederbord (die 20V), hoe krijgt ge dien dan los?


hard trekken?

beetje naar alle kanten bewegen terwijl da ge aant trekken zijt
of is kijken of da ni zo'n systeemke bevat waar ge eerst op moet duwen voor ge die kunt verwijderen

en anders een beke kruipolie :rofl:

Tweek

Legacy Member
ja met da stresse wil ik dus zegge da ge uwe cpu wa benchmarks of zware games moet late draaie zoda em warm wordt

exserco

Legacy Member
Als je zou overwegen om die cpu met cooler in het vriesvak te plaatsen, dan moet je zorgen dat ze in een luchtdichte verpakking zitten. Kwestie van vocht te voorkomen en oxidatie te vermijden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan