Muscleduck
Legacy Member
Hardware-experten,
Ik heb een paar dagen geleden XBMC met Linux geïnstalleerd op een USB stick (ISO downloaden, branden, booten, installeren). Tijdens de installatie merkte ik dat ik geen LAN connectie had. Ik dacht dat dit aan de installatie lag die misschien geen driver kon laden dus ik had daar geen probleem mee. Na de installatie kon ik ook de settings niet vinden (geraakte niet uit XBMC ook) dus ik dacht van het zo te laten, en later nog eens te kijken. De installatie is 1x geblokkeerd ook, maar de 2e maal zonder problemen gelukt.
Toen ik daarna echter mijn PC herstarte vanop mijn C schijf (Windows 7) merkte ik iets vreemd: Ik had geen LAN connectie, en mijn VGA drivers waren corrupt want ik kon zelfs niet op Youtube gaan zonder dat mijn PC even bevroor (geluid blijft hangen, beeld staat stil). Mijn PC denkt om 1 of andere reden dat de netwerkkabel niet in zit.
Voor het gemak heb ik toen mijn PC geformatteerd, omdat mijn C schijf toch vol stond met programma's die ik niet meer gebruik. Helaas hielp dit niet
Ik heb gegooglet en vind wel mensen met gelijke problemen, maar geen oplossing die werkt. Drivers installeren, instellingen aanpassen, niks helpt.
De lampjes van de netwerkpoort branden overigens ook niet. Ik heb de kabel er al eens opnieuw ingestoken, de kabel in een andere poort geprobeerd,... Mijn PS3 heeft wel internet en hangt op dezelfde switch, dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik in de BIOS eens netwerkkabel detectie aangezet en dat gaf wel een error tijdes de POST message (iets met press F1 to continue). Toen ik dan F1 drukte en naar de BIOS gestuurd werd stond er bij de instelling van de LAN poort wel dat de 4 koperparen 'normal' zijn, dus er moet wel iets gedetecteerd zijn vermoed ik.
Ik heb hier ook iets gelezen over auto crossover detection, maar dat vind ik niet (Windows 7 x64 Home Premium).
Als er iemand enig idee heeft hoor ik het graag.
PS: Moederbord is een ASUS AT3IONT-I Deluxe, LAN chip/poort is van Realtek.
Ondertussen heb ik via de Realtek site drivers geprobeerd en als laatste ook vanop de nVidia site chipset drivers gedownload maar helaas heeft dit geen soelaas gebracht.²
Ik heb een paar dagen geleden XBMC met Linux geïnstalleerd op een USB stick (ISO downloaden, branden, booten, installeren). Tijdens de installatie merkte ik dat ik geen LAN connectie had. Ik dacht dat dit aan de installatie lag die misschien geen driver kon laden dus ik had daar geen probleem mee. Na de installatie kon ik ook de settings niet vinden (geraakte niet uit XBMC ook) dus ik dacht van het zo te laten, en later nog eens te kijken. De installatie is 1x geblokkeerd ook, maar de 2e maal zonder problemen gelukt.
Toen ik daarna echter mijn PC herstarte vanop mijn C schijf (Windows 7) merkte ik iets vreemd: Ik had geen LAN connectie, en mijn VGA drivers waren corrupt want ik kon zelfs niet op Youtube gaan zonder dat mijn PC even bevroor (geluid blijft hangen, beeld staat stil). Mijn PC denkt om 1 of andere reden dat de netwerkkabel niet in zit.
Voor het gemak heb ik toen mijn PC geformatteerd, omdat mijn C schijf toch vol stond met programma's die ik niet meer gebruik. Helaas hielp dit niet

Ik heb gegooglet en vind wel mensen met gelijke problemen, maar geen oplossing die werkt. Drivers installeren, instellingen aanpassen, niks helpt.
De lampjes van de netwerkpoort branden overigens ook niet. Ik heb de kabel er al eens opnieuw ingestoken, de kabel in een andere poort geprobeerd,... Mijn PS3 heeft wel internet en hangt op dezelfde switch, dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik in de BIOS eens netwerkkabel detectie aangezet en dat gaf wel een error tijdes de POST message (iets met press F1 to continue). Toen ik dan F1 drukte en naar de BIOS gestuurd werd stond er bij de instelling van de LAN poort wel dat de 4 koperparen 'normal' zijn, dus er moet wel iets gedetecteerd zijn vermoed ik.
Ik heb hier ook iets gelezen over auto crossover detection, maar dat vind ik niet (Windows 7 x64 Home Premium).
Als er iemand enig idee heeft hoor ik het graag.
PS: Moederbord is een ASUS AT3IONT-I Deluxe, LAN chip/poort is van Realtek.
Ondertussen heb ik via de Realtek site drivers geprobeerd en als laatste ook vanop de nVidia site chipset drivers gedownload maar helaas heeft dit geen soelaas gebracht.²

