Archief - X1900XT video in probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mee

Legacy Member
Ik heb hier gisteren mijn oude Ati X1900XT in mijn pc gestoken vermits mijn HD4870 geen video ingang heeft.
De bedoeling is om mijn PS2 daar op aan te sluiten zodat ik op de LCD van mijn pc kan spelen. Nu, ik krijg beeld en het ziet er nog redelijk uit, tot er beweging in het beeld komt. Ik heb een filmpje gemaakt van het probleem: http://mee.dommel.be/PS2.avi

Het is precies dat de framerate op een gewone tv veel hoger ligt, nu wordt het bewegende beeld precies "uitgesmeerd" en in lijnen doorgestuurd, wat uiteraard niet de bedoeling is (kijk naar de bewegende letters onderaan, ligt niet aan de xvid compressie).

Nu is de vraag, ligt dat aan de grafische kaart zelf of is het iets softwarematig?
En als het aan de software ligt, weet iemand waar ik dat kan instellen? Ik heb al rondgeneusd in het Catalyst Control Center en in de settings van VirtualDub (gebruik ik om het beeld te zien te krijgen), maar ik krijg het maar niet goed.

Iemand een ideetje?

128MB

Legacy Member
Ik doe hetzelfde en bij mij is het beeld redelijk wazig, al zie ik geen kartels die je hebt als je via cinch of scart direct op de tv aansluit.

Als ik beweeg int menu blijf dat precies ook ff 'hangen'

Mee

Legacy Member
Heb ondertussen iets nieuws gevonden: geen hoge resolutie pakken zoals 720*xxx, maar 352*288. Dan kunt ge 50 fps pakken, zijn die strepen weg (heeft met interlaced te maken heb ik nu pas door) en krijgt ge dus ook beter beeld. Maar nu heb ik het probleem dat het beeld wat onstabiel is, het flikkert maw ;).

128MB

Legacy Member
wa kunt gij instellen aan uw graka? ik gebruik een tv tuner kaart en kan enkel de reso aanpassen.

al ik die lager zet dan is het beeld nog erger :p

sorry dat ik topic ff :offtopic:
die snelle teksten onderaan 't beeld kan ik amper lezen, da wordt zo uitgesmeerd

Mee

Legacy Member
Regio (PAL, NTSC,...), resolutie en fps (bij lagere resoluties).

Exit

Legacy Member
tv-in is vrijwel altijd wazig ...
als ge uw lcd wilt gebruiken gebruikt ge beter een andere optie die NIET via de pc gaat.

afhankelijk van de aansluiting (vga/dvi) een bakske dat de ps2 direct aan scherm hangt zonder tussenkomst van pc

128MB

Legacy Member
hebt begrepen alsk goed beeld wil wordt het op men 40cm crtke of een nief lcd kopen :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan