Mee
Legacy Member
Ik heb hier gisteren mijn oude Ati X1900XT in mijn pc gestoken vermits mijn HD4870 geen video ingang heeft.
De bedoeling is om mijn PS2 daar op aan te sluiten zodat ik op de LCD van mijn pc kan spelen. Nu, ik krijg beeld en het ziet er nog redelijk uit, tot er beweging in het beeld komt. Ik heb een filmpje gemaakt van het probleem: http://mee.dommel.be/PS2.avi
Het is precies dat de framerate op een gewone tv veel hoger ligt, nu wordt het bewegende beeld precies "uitgesmeerd" en in lijnen doorgestuurd, wat uiteraard niet de bedoeling is (kijk naar de bewegende letters onderaan, ligt niet aan de xvid compressie).
Nu is de vraag, ligt dat aan de grafische kaart zelf of is het iets softwarematig?
En als het aan de software ligt, weet iemand waar ik dat kan instellen? Ik heb al rondgeneusd in het Catalyst Control Center en in de settings van VirtualDub (gebruik ik om het beeld te zien te krijgen), maar ik krijg het maar niet goed.
Iemand een ideetje?
De bedoeling is om mijn PS2 daar op aan te sluiten zodat ik op de LCD van mijn pc kan spelen. Nu, ik krijg beeld en het ziet er nog redelijk uit, tot er beweging in het beeld komt. Ik heb een filmpje gemaakt van het probleem: http://mee.dommel.be/PS2.avi
Het is precies dat de framerate op een gewone tv veel hoger ligt, nu wordt het bewegende beeld precies "uitgesmeerd" en in lijnen doorgestuurd, wat uiteraard niet de bedoeling is (kijk naar de bewegende letters onderaan, ligt niet aan de xvid compressie).
Nu is de vraag, ligt dat aan de grafische kaart zelf of is het iets softwarematig?
En als het aan de software ligt, weet iemand waar ik dat kan instellen? Ik heb al rondgeneusd in het Catalyst Control Center en in de settings van VirtualDub (gebruik ik om het beeld te zien te krijgen), maar ik krijg het maar niet goed.
Iemand een ideetje?
.

ad: